Katalog Katarzyna Skolimowska, 2012-02-10 Bielsko-Biała Język polski, Konspekty ZNACZENIE LEKCJI JEZYKA POLSKIEGO Z UDZIALEM BERNARDA ZYGIERA DLA DOJRZEWANIA CHŁOPCÓW.Konspekt z języka polskiego dla klasy II TEMAT: ZNACZENIE LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO Z UDZIAŁEM BERNARDA ZYGIERA DLA DOJRZEWANIA CHŁOPCÓW. CEL GŁÓWNY: * Zdobycie umiejętności pisania opisu przeżyć wewnętrznych. CELE OPERACYJNE: Uczeń: · precyzuje cechy dobrego nauczyciela, · słucha nagrania pt. „Makatka dla pani od angielskiego” (Stare Dobre Małżeństwo), · ocenia nauczycieli w Owczarach i Klerykowie – przede wszystkim profesora Sztettera, · nazywa i opisuje uczucia, jakie targały profesorem podczas recytacji Zygiera. FORMY PRACY: * indywidualna, * zbiorowa. METODY: * burza mózgów, * problemowa, * tekstu przewodniego. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: * tekst przewodni „Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego, * nagranie „Makatka dla pani od angielskiego” (Stare Dobre Małżeństwo), * karata pracy (zał. nr1). PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Sprawy organizacyjne: - przywitanie się z uczniami – sprawdzenie obecności. 2. Podczas burzy mózgów uczniowie formułują notatkę: CECHY DOBREGO NAUCZYCIELA: *posiada nadzieję (dużo optymizmu) *poczucie humoru, *dystans do siebie, *cierpliwość, *inspiruje, motywuje do samodzielnego myślenia, *walczy o prawdę, o ideały, *widzi talenty u swoich uczniów, 3. Wysłuchanie piosenki Starego Dobrego Małżeństwa „Makatka dla pani od angielskiego”. Rozmowa na temat autorytetu nauczycieli wśród uczniów (W KONTEKŚCIE WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ ORAZ LEKTURY). 4. Podanie tematu lekcji: ZNACZENIE LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO Z UDZIAŁEM BERNARDA ZYGIERA DLA DOJRZEWANIA CHŁOPCÓW. 5. Uczniowie wspólnie z nauczycielem tworzą notatkę na temat motywu nauczyciela w różnych dziedzinach sztuki: MOTYW NAUCZYCIELA: LITERATURA: Żeromski „Syzyfowe prace”, Kleinbaum „Stowarzyszenie umarłych poetów”; MUZYKA: Stare Dobre Małżeństwo „Makatka dla pani od angielskiego”, FILM: Peter Weir „Stowarzyszenie umarłych poetów”. 6. Głośne odczytanie 15 rozdziału „Syzyfowych prac”. 7. Rozwiązywanie zadań z karty pracy (zał. nr1). 8. Podsumowanie – nauczyciel wspólnie z uczniami wymienia wyznaczniki formy jaka jest opis przeżyć wewnętrznych oraz kryterium oceniania. 9. Zadanie domowe: Wykorzystując zgromadzone w poprzednich zadaniach informacje i słownictwo, opisz w 1. osobie liczby pojedynczej przeżycia wewnętrzne profesora Sztettera. Pamiętaj o krótkim zarysowaniu sytuacji, która wywołała emocje nauczyciela. Wyświetleń: 1609
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |