Katalog

Marta Pawłowska, 2012-02-06
Bogatynia

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +


Plan Rozwoju Zawodowego na nauczyciela mianowanego w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Bogatyni.

Data rozpoczęcia stażu- 01.09.2010
Data zakończenia stażu- 31.05.2013

Opiekun stażu- Marlena Chudaś nauczyciel mianowany
Nauczyciel Stażysta- Marta Pawłowska

§ 7 ust.1,pkt.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

1. Uczestniczenie w pracach różnych organów placówki *udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołach Wychowawczych

* Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z funkcji wychowawczej MOS

* Nawiązanie współpracy z samorządem wychowanków i wspólna organizacja imprez takich jak np. dzień sportu

*Prowadzenie zajęć sportowych dla wychowanków
MOS

*Organizowanie i realizacja interwencji indywidualnej i grupowej w obszarze agresji i przemocy metodą Treningu Zastępowania Agresji
* Protokoły z Rad Pedagogicznych
* Dziennik zajęć wychowawczych
*Dziennik zajęć wychowawczych
* Dziennik zajęć sportowych
* Protokoły z zajęć ART

2.Współpraca ze strukturami samorządowymi, innym organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji , pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich * współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
*Nawiązanie współpracy z Bogatyńskim kołem rowerowym
*Współpraca z BOK i
Biblioteką Publiczną
*Współpraca z nauczycielkami i pedagogami szkolnymi


§ 7Ust.1, pkt.2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

1.Diagnoza własnych umiejętności.
Autorefleksja

Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju
2. Prowadzenie zajęć otwartych Przygotowanie zajęć dla innych wychowawców ośrodka i innych zaproszonych nauczycieli


3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej Pogłębianie i poszerzanie już zdobytej wiedzy na tematy i problemy związane ze specyfika pracy wychowawcy

4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu jak i innych wychowawców Konsultacje, obserwacje i omówienie zajęć, ewentualne korekty

5. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej WDN Prowadzenie notatek, zadawanie pytań, wdrażanie nowych informacji do pracy z dziećmi

6.Udział w szkoleniach zewnętrznych organizowanych poza terenem placówki
Wyszukiwanie ciekawych i konstruktywnych szkoleń


§ 7 ust.1,pkt.3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty

1.Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty,pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich *śledzenie zmian e prasie fachowej i na stronach www
* analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych
*Wykaz stron www
2. Zapoznanie się z prawami wychowanka * analiza praw wychowanków i przeprowadzenie zajęć wychowawczych na ten temat


§ 7 ust.2,pkt.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.



1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli *analiza przepisów prawa oświatowego regulujący system awansu zawodowego (rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu oraz adekwatnych aktów prawnych Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego;

* tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu;

* napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania
*Dziennik lektur
2.Współpraca z opiekunem stażu:
* ustalenie zasad współpracy – zawarcie kontraktu
* korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku planu rozwoju
* opracowanie projektu sprawozdania
* obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna
* prowadzenie zajęć w obecności opiekuna

3.Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego *Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac wychowanków
Dokumentacja procedury awansu zawodowego

4 Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego
* gromadzenie zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy itp.

5 Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy placówki Poznanie planów pracy na lata szkolne 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013, planami profilaktycznymi
Początek każdego roku szkolnego
Protokoły potwierdzające udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych
6. Dokumentowanie własnego działania
*Przygotowanie planu pracy
* prowadzenie dokumentacji placówki zgodnie z obowiązkami wychowawcy
* przygotowywanie scenariuszy zajęć


§7 ust.2,pkt.2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych


1. Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego:
* zaznajomienie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie i orzeczenia PPP, zapisy w protokołach Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawczego;
*- poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków poprzez rozmowy z nimi konsultacje z rodzicami, wywiady, ankiety, współpracę z rodzicami, konsultacje z wychowawcami;
* współpraca z pedagogiem szkolnym przy rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów wychowanków
* indywidualne kontakty dzieckiem;


2. Uaktywnianie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych, ekologicznych:
* organizacja i włączanie się do akcji o charakterze ekologicznym (np. sprzątanie Świata, Dzień Ziemi);

* realizacja elementów programów profilaktycznych dotyczących przemocy, komunikacji w grupie, uzależnień, stresu;

* organizacja różnorodnych konkursów ośrodkowych o tematyce prozdrowotnej i rodzinnej

3.Rozwijanie kultury czytelniczej
*namawianie wychowanków do spędzania czasu wolnego z książką
*dawanie przykładu wychowawcy który także wolny czas poświęca na czytanie

*Nawiązanie współpracy z Biblioteką publiczna

4.Organizajca zajęć pozalekcyjnych
*Wyjścia z wychowankami do biblioteki i BOK-u
* udział w imprezach organizowanych na terenie Bogatyni

§7 ust.2,pkt.3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej


1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela
* korzystanie z encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych przy opracowywaniu zajęć wychowawczych

* opracowywanie przy pomocy komputera pomocy i środków dydaktycznych

* przygotowanie i opracowanie dokumentacji nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.


2. Wykorzystanie Internetu w pracy zawodowej i życiu codziennym:
*- wykorzystanie zasobów Internetu do przygotowywania zajęć i konkursów świetlicowych i szkolnych (np. rebusy, krzyżówki, kwizy, opracowanie plastyczne i komputerowe dyplomów)

* opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju oraz sprawozdania z przebiegu stażu;

* opublikowanie wybranych scenariuszy zajęć

* konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi staż poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych

* stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych.


§7 ust.2,pkt.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczycieli zadań


1.Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z wychowankami zgodnie z planem pracy * Uczestnictwo w opracowaniu planu pracy
*działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej
*Podnoszenie znajomości praw i obowiązków wychowanków
*comiesięczna analiza wyników w nauce

Cały okres stażu
Zapisy w dziennikach i teczkach wychowanków
2.Organizowanie i prowadzenie zajęć sportowych *spisanie z wychowankami regulaminu zajęć sportowych

*wyjścia z wychowankami na salę gimnastyczna i basen

*udział w imprezach organizowanych na terenie gminy

*wycieczki rowerowe z kołem rowerowym

*organizowanie imprez sportowych na terenie Ośrodka


§7 ust.2,pkt.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż


1.Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania placówki *Opracowywanie dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia stażu

*Analiza Ustawy o Systemie Oświaty, Karty Nauczyciela, Rozporządzenia MENiS, Statut Placówki
*Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. Zaświadczenie opiekuna stażu

2. Współtworzenie prawa wewnatrzplacówkowego *uczestnictwo w zespołach wychowawczych

* uczestnictwo w Radach Pedagogicznych

*tworzenie planów pracy, sprawozdań,

*spisanie regulaminów korzystania z basen i Sali Gim(regulamin uczestniczenia w zajęciach sportowych)







Zatwierdzam do realizacji:


……………………………. ………………………
Wyświetleń: 1151


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.