Katalog Marta Pawłowska, 2012-02-06 Bogatynia Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPlan Rozwoju Zawodowego na nauczyciela mianowanego w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Bogatyni. Data rozpoczęcia stażu- 01.09.2010 Data zakończenia stażu- 31.05.2013 Opiekun stażu- Marlena Chudaś nauczyciel mianowany Nauczyciel Stażysta- Marta Pawłowska § 7 ust.1,pkt.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1. Uczestniczenie w pracach różnych organów placówki *udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołach Wychowawczych * Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z funkcji wychowawczej MOS * Nawiązanie współpracy z samorządem wychowanków i wspólna organizacja imprez takich jak np. dzień sportu *Prowadzenie zajęć sportowych dla wychowanków MOS *Organizowanie i realizacja interwencji indywidualnej i grupowej w obszarze agresji i przemocy metodą Treningu Zastępowania Agresji * Protokoły z Rad Pedagogicznych * Dziennik zajęć wychowawczych *Dziennik zajęć wychowawczych * Dziennik zajęć sportowych * Protokoły z zajęć ART 2.Współpraca ze strukturami samorządowymi, innym organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji , pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich * współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną *Nawiązanie współpracy z Bogatyńskim kołem rowerowym *Współpraca z BOK i Biblioteką Publiczną *Współpraca z nauczycielkami i pedagogami szkolnymi § 7Ust.1, pkt.2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. 1.Diagnoza własnych umiejętności. Autorefleksja Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju 2. Prowadzenie zajęć otwartych Przygotowanie zajęć dla innych wychowawców ośrodka i innych zaproszonych nauczycieli 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej Pogłębianie i poszerzanie już zdobytej wiedzy na tematy i problemy związane ze specyfika pracy wychowawcy 4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu jak i innych wychowawców Konsultacje, obserwacje i omówienie zajęć, ewentualne korekty 5. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej WDN Prowadzenie notatek, zadawanie pytań, wdrażanie nowych informacji do pracy z dziećmi 6.Udział w szkoleniach zewnętrznych organizowanych poza terenem placówki Wyszukiwanie ciekawych i konstruktywnych szkoleń § 7 ust.1,pkt.3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty 1.Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty,pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich *śledzenie zmian e prasie fachowej i na stronach www * analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych *Wykaz stron www 2. Zapoznanie się z prawami wychowanka * analiza praw wychowanków i przeprowadzenie zajęć wychowawczych na ten temat § 7 ust.2,pkt.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli *analiza przepisów prawa oświatowego regulujący system awansu zawodowego (rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu oraz adekwatnych aktów prawnych Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego; * tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu; * napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania *Dziennik lektur 2.Współpraca z opiekunem stażu: * ustalenie zasad współpracy – zawarcie kontraktu * korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku planu rozwoju * opracowanie projektu sprawozdania * obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna * prowadzenie zajęć w obecności opiekuna 3.Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego *Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac wychowanków Dokumentacja procedury awansu zawodowego 4 Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego * gromadzenie zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy itp. 5 Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy placówki Poznanie planów pracy na lata szkolne 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013, planami profilaktycznymi Początek każdego roku szkolnego Protokoły potwierdzające udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych 6. Dokumentowanie własnego działania *Przygotowanie planu pracy * prowadzenie dokumentacji placówki zgodnie z obowiązkami wychowawcy * przygotowywanie scenariuszy zajęć §7 ust.2,pkt.2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego: * zaznajomienie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie i orzeczenia PPP, zapisy w protokołach Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawczego; *- poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków poprzez rozmowy z nimi konsultacje z rodzicami, wywiady, ankiety, współpracę z rodzicami, konsultacje z wychowawcami; * współpraca z pedagogiem szkolnym przy rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów wychowanków * indywidualne kontakty dzieckiem; 2. Uaktywnianie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych, ekologicznych: * organizacja i włączanie się do akcji o charakterze ekologicznym (np. sprzątanie Świata, Dzień Ziemi); * realizacja elementów programów profilaktycznych dotyczących przemocy, komunikacji w grupie, uzależnień, stresu; * organizacja różnorodnych konkursów ośrodkowych o tematyce prozdrowotnej i rodzinnej 3.Rozwijanie kultury czytelniczej *namawianie wychowanków do spędzania czasu wolnego z książką *dawanie przykładu wychowawcy który także wolny czas poświęca na czytanie *Nawiązanie współpracy z Biblioteką publiczna 4.Organizajca zajęć pozalekcyjnych *Wyjścia z wychowankami do biblioteki i BOK-u * udział w imprezach organizowanych na terenie Bogatyni §7 ust.2,pkt.3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej 1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela * korzystanie z encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych przy opracowywaniu zajęć wychowawczych * opracowywanie przy pomocy komputera pomocy i środków dydaktycznych * przygotowanie i opracowanie dokumentacji nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. 2. Wykorzystanie Internetu w pracy zawodowej i życiu codziennym: *- wykorzystanie zasobów Internetu do przygotowywania zajęć i konkursów świetlicowych i szkolnych (np. rebusy, krzyżówki, kwizy, opracowanie plastyczne i komputerowe dyplomów) * opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju oraz sprawozdania z przebiegu stażu; * opublikowanie wybranych scenariuszy zajęć * konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi staż poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych * stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych. §7 ust.2,pkt.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczycieli zadań 1.Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z wychowankami zgodnie z planem pracy * Uczestnictwo w opracowaniu planu pracy *działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej *Podnoszenie znajomości praw i obowiązków wychowanków *comiesięczna analiza wyników w nauce Cały okres stażu Zapisy w dziennikach i teczkach wychowanków 2.Organizowanie i prowadzenie zajęć sportowych *spisanie z wychowankami regulaminu zajęć sportowych *wyjścia z wychowankami na salę gimnastyczna i basen *udział w imprezach organizowanych na terenie gminy *wycieczki rowerowe z kołem rowerowym *organizowanie imprez sportowych na terenie Ośrodka §7 ust.2,pkt.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż 1.Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania placówki *Opracowywanie dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia stażu *Analiza Ustawy o Systemie Oświaty, Karty Nauczyciela, Rozporządzenia MENiS, Statut Placówki *Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. Zaświadczenie opiekuna stażu 2. Współtworzenie prawa wewnatrzplacówkowego *uczestnictwo w zespołach wychowawczych * uczestnictwo w Radach Pedagogicznych *tworzenie planów pracy, sprawozdań, *spisanie regulaminów korzystania z basen i Sali Gim(regulamin uczestniczenia w zajęciach sportowych) Zatwierdzam do realizacji: ……………………………. ……………………… Wyświetleń: 1151
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |