Katalog Agnieszka Weremijewicz, 2012-02-02 Rybnik Język angielski, Scenariusze U lekarza – scenariusz lekcji języka angielskiego w 3 klasie gimnazjumKonspekt lekcji języka angielskiego w III klasie gimnazjum Temat: At doctor’s. U lekarza. Cele lekcji: - wiadomości: uczniowie znają słownictwo dotyczące chorób, sposobów ich leczenia; - umiejętności: uczniowie potrafią poprawnie wymawiać i pisać słownictwo dotyczące chorób, sposobów ich leczenia, podać wiele objawów chorób, dopasować sposoby leczenia do różnych chorób oraz zachować się w przychodni lub szpitalu; - postawy: uczniowie uczą się pracy w grupie oraz odpowiedniego zachowania u lekarza lub w szpitalu; Pomoce dydaktyczne: tablica, zeszyty, przedmioty życia codziennego, zdjęcia/obrazki, dodatkowe ćwiczenia; Formy pracy: praca indywidualna, w parach; Metody: burza mózgów, prezentacja słownictwa, ćwiczenia praktyczne, uczenie przez działanie, łączenie słownictwa, dialogi, prezentacja wyników pracy; PRZEBIEG LEKCJI - Powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie uczniów z tematem lekcji; - Nauczyciel zadaje uczniom pytanie, jak często chodzą do lekarza oraz czy boją się wizyt w przychodni lub szpitalu; - Uczniowie pracują w parach i ich zadaniem jest wypisanie jak najwięcej części ciała w czasie 2 minut; - Następnie nauczyciel wprowadza nowe słownictwo dotyczące chorób i ich sposobów leczenia poprzez pokazywanie obrazków, rzeczy lub gestów; - Nauczyciel rozdaje materiały z właśnie poznanymi wyrazami, a uczniowie powtarzają każde słowo za nim (załącznik nr 1); - Potem każdy uczeń po kolei wybiera jedno słówko i pokazuje gestem, a reszta zgaduje, o czym pomyślał; - Uczniowie pracują w parach, jedna osoba z pary wybiera wyraz i piszę każdą literę tego słowa na plecach partnera, który następnie próbuje je odgadnąć; - Nauczyciel rozdaje uczniom listę różnych objawów i zapisuje różne choroby na tablicy; - Zadaniem uczniów jest dopasowanie odpowiednich objawów do różnych chorób; - Każda para wybiera 1 karteczkę z zapisaną na niej chorobą i podaje, jakie ich zdaniem można zastosować leczenie w takiej sytuacji; - Uczniowie układają wyrazy w zdaniach w odpowiedniej kolejności tak, aby powstały wyrażenia, których zarówno lekarz jak i pacjent mogą używać podczas wizyty w przychodni lub szpitalu (załącznik nr 2); - Następnie każda para wybiera 1 sytuację i przygotowuje dialog dotyczący wizyty u lekarza; - Słownictwo jest powtarzane; Zadanie domowe: Zadaniem uczniów jest napisać wiadomość do koleżanki lub kolegi, w której wyjaśnią zdrowotne powody ich nieobecności np. na urodzinach koleżanki lub kolegi (uczniowie piszą, dlaczego nie mogą przyjść, na jaką chorobę cierpią i jakie leczenie zastosował lekarz); Opracowała: mgr Agnieszka Weremijewicz, nauczycielka języka angielskiego w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 7 im. Czesława Miłosza w Rybniku Załącznik nr 1: Vocabulary: 1. prescription - recepta 2. sneeze - kichać 3. injection - zastrzyk 4. plaster – gips, plaster 5. bruise - siniak 6. bandage - bandaż 7. sling - temblak 8. operation - operacja 9. prescribe – przepisać receptę 10. food poisoning – zatrucie pokarmowe 11. a broken arm – złamana ręka 12. allergy - alergia 13. be allergic to – być uczulonym na 14. a burn - poparzenie 15. pneumonia lung – zapalenie płuc 16. flu - grypa 17. sore throat – ból gardła 18. cough - kaszel 19. stomachache – ból brzucha 20. headache – ból głowy 21. feel dizzy – mieć zawroty głowy 22. faint - zemdleć 23. fever - gorączka 24. hangover - kac 25. vaccination - szczepienie 26. rash - wysypka 27. ointment - maść 28. chickenpox – ospa wietrzna 29. stitches - szwy 30. mumps – świnka 31. German measles - różyczka 32. cancer - rak 33. heart attack – atak serca 34. stroke - wylew Symptoms of the illnesses: 1. I have a headache. 2. I feel sad. 3. I’ve got chest pains. 4. I’m losing weight. 5. I’ve got a cough. 6. I’ve got painful joints. 7. I feel dizzy. 8. I’ve got hallucinations. 9. I have very high blood pressure. 10. I’m sneezing. 11. I fainted. 12. I’ve got fever. 13. I’ve got a sore throat. 14. I’ve lost my apetite. 15. I can’t breathe. 16. I want to vomit. Załącznik nr 2 Put words in the correct order: 1. is/ what/ matter/ ? 2. right/ are/ all/ you/ ? 3. don’t/ I/ feel/ well/ very 4. have/ a headache/ I 5. you/ off/ can/ take/ t-shirt/ your/ ? 6. want/ examine/ to/ I/ you 7. have/ take/ you/ to/ antibiotics Wyświetleń: 3137
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |