Katalog

Daria Madej, 2011-12-20
Marki

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla kl.II SP

- n +

Temat: ,,I like…/ I don’t like…”- rozmawiamy o własnych upodobaniach.


Cele :

a) poznawcze
- zapoznanie ze sposobem mówienia o tym co lubimy i czego nie lubimy jeść
- zaznajomienie nowym słownictwem z kręgu tematycznego „jedzenie”

b) dydaktyczne
- kształtowanie umiejętności prowadzenia dialogu w parze
- utrwalenie poznanego słownictwa
- kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania
- utrwalenie zwrotów języka potocznego w klasie


Środki dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy, tablica interaktywna, i-Tools, płyta CD

Metody pracy: metoda kombinowana

Formy pracy:
- indywidualna jednolita
- grupowa jednolita
- zbiorowa jednolita


Przebieg zajęć:

Wprowadzenie

1. Powitanie w j. angielskim.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Utrwalenie poznanego słownictwa.
Nauczyciel pokazuje uczniom kolorowe karty obrazkowe przedstawiające owoce i warzywa. Zadaniem dzieci jest podać prawidłową nazwę w języku angielskim.

Rozwinięcie

4. Wyjaśnienie nowego słownictwa. Nauczyciel na tablicy interaktywnej wyświetla ilustracje przedstawiające produkty spożywcze. Uczniowie opisują czy dany produkt jest zdrowy lub nie, a następnie uzasadniają swoją wypowiedź. Pogadanka na temat skutków zdrowego odżywiania.
Dzieci powtarzają za wzorem nowe słownictwo: cakes, friut, biscuits, steak, Fish, grapes, strawberries, sandwiches.
5. Uczniowie sporządzają notatkę w zeszytach przedmiotowych, zapisują nowe słownictwo oraz wykonują ilustracje.
6. Praca w parach.
Nauczyciel zapoznaje z formą mówienia o własnych upodobaniach: I like… /
I don’t like… .
Następnie dzieci samodzielnie w parach tworzą dialogi, mówiąc partnerowi o tym co lubią i czego nie lubią jeść.
7. Prezentacja przygotowanych dialogów, nagrodzenie dzieci plusami.

Zakończenie

8. Zadanie pracy domowej – podręcznik zad. 3 str. 26.
9. Zabawa ,,Simon says”.
Dzieci stają w kręgu twarzami zwróconymi w stronę nauczyciela, który mówi hasło- ,,Simon says: touch your nose”. Uczniowie muszą wykonać polecenie nauczyciela. Kilka minut później nauczyciel woła: ,,Clap your hands”. Uczniowie nie wykonują tego polecenia, ponieważ nie było komendy: ,,Simon says”. Jeżeli którekolwiek z dzieci wykona tą czynność odpada z gry.
10. Podsumowanie i pożegnanie.
Wyświetleń: 1302


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.