Katalog

Liliana Pieprzyk, 2011-11-24
Śrem

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców

- n +

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców
Data : 22.11.2011r.
Grupa : „Słoneczniki” (3-latki)
Opracowanie i prowadzenie: mgr Liliana Pieprzyk
Temat : Spacerkiem po lesie czyli , co zwierzęta robią zimą?.
Cele operacyjne: dzieci:
- potrafią skupić uwagę na zadaniu,
- rozwiązują zagadki słowne,
- dzielą wyrazy na sylaby,
- odczytują globalnie wyrazy : jeż, wiewiórka, niedźwiedź,
- wiedzą, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,
- naśladuje leśne odgłosy,
- potrafią wskazać i nazwać zwierzęta, które na zimę zasypiają i nie zasypiają,
- wykonują pracę plastyczną,
- odczuwają zadowolenie z osiągniętego efektu.

Metody pracy:
- podające: opowiadanie, zagadki,
- problemowe: aktywizująca ,
- eksponujące: pokaz ,
- praktycznego działania.

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
Środki wspomagające: sceneria jesiennego lasu, zagadki, ilustracje zwierząt, emblematy zwierząt, kosze, kartonowe puzzle, CD, różne materiały do wykonania pracy plastycznej.
Przebieg zajęć:
1.Powitanie , przedstawienie tematu zajęcia.
2.Nauczycielka zaproszenia dzieci na wycieczkę do jesiennego lasu. Dzieci naśladują odgłosy lasu i ruchy zwierząt , które spotkają w lesie.
3.Zagadki słowno – obrazkowe. Nauczycielka mówi zagadki, a zadaniem dzieci jest podać odpowiedź , nazwę zwierzęcia podzielić na sylaby , policzyć sylaby, wskazać odpowiednią ilustrację oraz dopasować podpis.
Mam rude futerko
W małej dziupli mieszkam
Lubię łuskać szyszki
I schrupać orzeszka (wiewiórka).

Choć igły ma ten zwierzak
Szyć niczego nie zamierza
Futro z igieł jego zdaniem
To najlepsze jest ubranie (jeż).

Przesypia całą zimę
Wiosną budzi się wesoły
I mówi: „Zjadłbym miodu,
Do roboty pszczoły!” (niedźwiedź).

4.Zwierzęta i ich mieszkania. Dzieci otrzymują emblematy zwierząt . W sali znajdują się miejsca określające mieszkania tych zwierząt: sterta liści, gawra, dziupla. Podczas muzyki dzieci- zwierzęta poruszają się , na przerwę w muzyce każde zwierzę idzie do swojego domu. Dzieci przeliczają ile zwierząt jest w każdym domu, porównują ich liczebność.

5.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. Zwierzęce puzzle. Dzieci układają kartonowe puzzle przedstawiające wiewiórkę, jeża, niedźwiedzia , a następnie przyporządkowują im odpowiednie ilustracje z miejscem zimowego odpoczynku.

6.Mama i dziecko. Dzieci łączą w pary sylwety zwierząt.

7.Zbieramy zapasy na zimę. Na tablicy znajdują się sylwety leśnych zwierząt (wiewiórka, jeż, niedźwiedź) oraz emblematy przedstawiające ich zimowe zapasy. Dzieci segregują zapasy do trzech koszy, przeliczają . wypowiadają się na temat sposobu przygotowywania się zwierząt do zimy.

8.Jesienna galeria. Zaproszenie dzieci i rodziców do wykonania leśnych zwierząt przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów.

9.Podziękowanie za wspólną zabawę, pożegnanie.

Wyświetleń: 1813


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.