Katalog Liliana Pieprzyk, 2011-11-24 Śrem Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęcia otwartego dla rodzicówScenariusz zajęcia otwartego dla rodziców Data : 22.11.2011r. Grupa : „Słoneczniki” (3-latki) Opracowanie i prowadzenie: mgr Liliana Pieprzyk Temat : Spacerkiem po lesie czyli , co zwierzęta robią zimą?. Cele operacyjne: dzieci: - potrafią skupić uwagę na zadaniu, - rozwiązują zagadki słowne, - dzielą wyrazy na sylaby, - odczytują globalnie wyrazy : jeż, wiewiórka, niedźwiedź, - wiedzą, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy, - naśladuje leśne odgłosy, - potrafią wskazać i nazwać zwierzęta, które na zimę zasypiają i nie zasypiają, - wykonują pracę plastyczną, - odczuwają zadowolenie z osiągniętego efektu. Metody pracy: - podające: opowiadanie, zagadki, - problemowe: aktywizująca , - eksponujące: pokaz , - praktycznego działania. Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna. Środki wspomagające: sceneria jesiennego lasu, zagadki, ilustracje zwierząt, emblematy zwierząt, kosze, kartonowe puzzle, CD, różne materiały do wykonania pracy plastycznej. Przebieg zajęć: 1.Powitanie , przedstawienie tematu zajęcia. 2.Nauczycielka zaproszenia dzieci na wycieczkę do jesiennego lasu. Dzieci naśladują odgłosy lasu i ruchy zwierząt , które spotkają w lesie. 3.Zagadki słowno – obrazkowe. Nauczycielka mówi zagadki, a zadaniem dzieci jest podać odpowiedź , nazwę zwierzęcia podzielić na sylaby , policzyć sylaby, wskazać odpowiednią ilustrację oraz dopasować podpis. Mam rude futerko W małej dziupli mieszkam Lubię łuskać szyszki I schrupać orzeszka (wiewiórka). Choć igły ma ten zwierzak Szyć niczego nie zamierza Futro z igieł jego zdaniem To najlepsze jest ubranie (jeż). Przesypia całą zimę Wiosną budzi się wesoły I mówi: „Zjadłbym miodu, Do roboty pszczoły!” (niedźwiedź). 4.Zwierzęta i ich mieszkania. Dzieci otrzymują emblematy zwierząt . W sali znajdują się miejsca określające mieszkania tych zwierząt: sterta liści, gawra, dziupla. Podczas muzyki dzieci- zwierzęta poruszają się , na przerwę w muzyce każde zwierzę idzie do swojego domu. Dzieci przeliczają ile zwierząt jest w każdym domu, porównują ich liczebność. 5.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. Zwierzęce puzzle. Dzieci układają kartonowe puzzle przedstawiające wiewiórkę, jeża, niedźwiedzia , a następnie przyporządkowują im odpowiednie ilustracje z miejscem zimowego odpoczynku. 6.Mama i dziecko. Dzieci łączą w pary sylwety zwierząt. 7.Zbieramy zapasy na zimę. Na tablicy znajdują się sylwety leśnych zwierząt (wiewiórka, jeż, niedźwiedź) oraz emblematy przedstawiające ich zimowe zapasy. Dzieci segregują zapasy do trzech koszy, przeliczają . wypowiadają się na temat sposobu przygotowywania się zwierząt do zimy. 8.Jesienna galeria. Zaproszenie dzieci i rodziców do wykonania leśnych zwierząt przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów. 9.Podziękowanie za wspólną zabawę, pożegnanie. Wyświetleń: 1813
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |