Katalog Dariusz Napierała, 2011-11-08 Czarnków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGODariusz Napierała nauczyciel mianowany języka angielskiego i chemii ZESPÓŁ SZKÓŁ W JĘDRZEJEWIE PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2013 r. Data złożenia planu: 09 września 2010 r. PODSTAWA PRAWNA: • Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami (Rozdział 3 a Awans zawodowy nauczycieli) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) z uwzględnieniem: • Statutu Zespołu Szkół w Jędrzejewie • Programu Wychowawczego i Programu Profilaktycznego Zespołu Szkół w Jędrzejewie • Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Doskonalenie kompetencji zawodowych. 1. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących doskonalenia zawodowego. 1. . Zaświadczenie o udziale w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach 2. Wzrost kwalifikacji nauczyciela. 3. Podniesienie jakości pracy szkoły. Cały okres stażu 2. Analiza dokumentacji szkolnej. 1. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów szkolnego systemu oceniania itp. 1. Znajomość dokumentacji i wykorzystanie jej w codziennych zajęciach. 2. Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkolnymi. Cały okres stażu 3 Praca w zespole do spraw analizy egzaminu gimnazjalnego z części matematyczno-przyrodniczej i językowej. 1. Analiza egzaminu gimnazjalnego z części językowej. 1. Wnioski wypracowane na podstawie wyników egzaminów zewnętrznych i wewnętrznych z części matematyczno-przyrodniczej i językowej. Cały okres stażu 4. Opracowanie programu zajęć z języka angielskiego– praca z uczniem zdolnym. 1. Opracowanie i wprowadzenie do realizacji programu zajęć z j. angielskiego 2. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. 1. Opis działania. Wrzesień 2011 5 Prawidłowe prowadzenie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego. 1. Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny pracy – podsumowanie dotychczasowej pracy. 2. Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu: za-świadczenia, dyplomy, itp. 1. Zgromadzona dokumentacja. Cały okres stażu 6 Organizacja imprez, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie o poszanowanie tradycji i ceremoniału szkolnego. 1. Organizowanie imprez, apeli i uroczystości szkolnych. 1. Zdjęcia, scenariusze, potwierdzenia dyrektora szkoły. Cały okres stażu 7 Promocja szkoły w środowisku lokalnym. 1. Współpraca z lokalnymi stowarzyszeniami w organizowaniu imprez okolicznościowych -przedsięwzięć artystycznych i sportowych. 1. Artykuły w prasie, zdjęcia, scenariusze, potwierdzenia dyrektora szkoły. Cały okres stażu 8 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz artykułów w czasopismach pedagogicznych. 1. Czytanie literatury, czasopism pedagogicznych. 1. Notatki własne. Cały okres stażu 9 Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły. 1. Organizowanie konkursów szkolnych – szkolny konkurs chemiczny,uczestnictwo w ogólnopolskim teście j. angielskiego „Oxford”. 2. Praca w zespole przedmiotowym 3. Aktywny udział w radach pedagogicznych 1. Potwierdzenia dyrektora, protokoły z narad, analiza egzaminów zewnętrznych. Cały okres stażu 10 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 1. Opis realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Autorefleksja. 3. Wnioski do dalszej pracy. 1. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2013 r. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. 1. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu, wykorzystanie komputera podczas zajęć edukacyjnych. 2. Zapisy planów pracy, , testów, sprawdzianów i sprawozdań w formie elektronicznej. 3. Wykorzystywanie Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji. 1. Spis wykorzystanych programów i encyklopedii, testy, sprawdziany, plany pracy. 2. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Cały okres stażu 2. Stosowanie techniki komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, pomocy dydaktycznych, sprawdzianów i scenariuszy. 1. Wykorzystanie komputera do pisania sprawdzianów i scenariuszy zajęć. 1. Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane techniką komputerową. Cały okres stażu 3. Publikacje prac, scenariuszy lekcji i uroczystości w Internecie. 1. Zamieszczanie scenariuszy zajęć i uroczystości na edukacyjnych stronach internetowych. 1. Potwierdzenia publikacji. Cały okres stażu 4. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie. 1. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie. 1. Adres strony internetowej. 2010/2011 § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. 1. Prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 2. Publikowanie swoich prac na stronach internetowych. 3. Opracowanie konspektów zajęć, scenariuszy imprez i planów pracy. 1. Potwierdzenia dyrektora szkoły, scenariusze zajęć, publikacje internetowe. Cały okres stażu 2. Współpraca nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego 1. Organizowanie spotkań zespołu, wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji. 1. Analiza egzaminów zewnętrznych i wewnętrznych. Cały okres stażu 3. Konsultacje z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. 1. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami . 1. Notatki własne. Cały okres stażu 4. Udostępnianie opracowanych materiałów. 1. Dzielenie się przygotowanymi materiałami, sprawdzianami itp. 1. Potwierdzenia nauczycieli. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Wdrażanie nowych procesów metodycznych z języka angielskiego. 1. Adaptowanie nowoczesnych programów metodycznych do nauki języka angielskiego z uwzględnieniem dodatkowych godzin. 2. Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla gimnazjum. 1. Podniesienie poziomu nauczania języka angielskiego w szkole. 2. Podniesienie jakości pracy szkoły. Cały okres stażu 2. Prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów mających trudności w nauce. 1. Opracowanie programu pracy z języka angielskiego dla uczniów mających trudności w nauce. 1. Program pracy z uczniem mającym trudności w nauce. 2. Dokumentacja własna. 3. Dziennik zajęć dodatkowych. Cały okres stażu 3. Opracowanie programu pracy dla ucznia z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej. 1. Opracowanie i wprowadzenie do realizacji programu pracy dla ucznia z opinią o dostosowaniu wymagań lub z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. 1. Program. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Udział w kursach doskonalących, konferencjach i warsztatach metodycznych. 1. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, gromadzenie materiałów. 1. Zaświadczenia o odbytych kursach i uczestnictwie w warsztatach. Cały okres stażu 2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów – rywalizacja w szkole i klasie.. 1. Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych. 1. Potwierdzenie dyrektora szkoły, dyplomy. Cały okres stażu 3. Podejmowanie zadań dodatkowych. 1. Projekt aktywizacji uczniów poprzez korespondencje w języku angielskim z uczniami z innych krajów. 1. Prezentacje multimedialne. 2.Pisanie listów Cały okres stażu 4. Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych. 1.Udział w konkursie Oxford 2. Konkurs języka angielskiego. 1. Protokoły konkursowe. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi np. w zakresie organizacji międzyszkolnego konkursu piosenki angielskiej 1. Współpraca z przedstawicielami samorządu, pomoc w organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych. 1. Potwierdzenia dyrektora. Cały okres stażu 2. Współpraca z lokalnymi mediami. 1. Zamieszczanie w prasie artykułów dotyczących ważnych wydarzeń z żucia szkoły 1. Artykuły prasowe. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania do wykonania Forma realizacji Wypracowane dokumenty, przewidywane efekty Termin realizacji 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. 1. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych: - wnikliwa obserwacja sytuacji wychowawczej, - wyodrębnienie konkretnych problemów, - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych 1. Opis i analiza przypadków.Cały okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami. Dariusz Dariusz Napierała Zatwierdzam do realizacji …………………………………… ……………………………………….. Miejscowość, data Podpis i pieczęć dyrektora Wyświetleń: 1177
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |