Katalog

Joanna Baranowska, 2011-11-03
Wałbrzych

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego wykorzystującej wielorakie style uczenia się

- n +

Przedmiot: język angielski
Klasa: VI szkoły podstawowej
Podręcznik: Winners plus 3, wydawnictwo Oxford

Scenariusz lekcji wykorzystującej wielorakie style uczenia się.


Temat: Centrum przygody – reklama ośrodka rekreacyjnego.

Cele operacyjne:
• uczniowie są w stanie przeczytać ze zrozumieniem ulotkę reklamującą centrum przygody;
• uczniowie znajdują w tekście potrzebne im informacje i potrafią je zrozumieć na podstawie kontekstu przedstawionej broszury;
• uczniowie potrafią posługiwać się czasownikiem ‘can’ (móc, potrafić) w pytaniach i krótkich odpowiedziach.


Metody : asymilacji wiedzy, ćwiczenia praktyczne.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: podręcznik, karty ilustrujące nowe słówka, zeszyt ćwiczeń, tablica, zeszyt przedmiotowy.

Etapy lekcji:

Wprowadzenie:
- sprawdzenie listy obecności,
- zapoznanie uczniów z celami lekcji,
- rozgrzewka językowa:
uczniowie mówią zdanie: „I go shopping and buy…” (idę na zakupy i kupuję) każdy uczeń dodaje jeden wyraz, a następni muszą powtórzyć wszystko i dodać własny wyraz.


Prezentacja:
• uczniowie zapoznają się z ulotką reklamującą centrum przygody, czytając ją dopasowują słowa podkreślone w tekście do obrazków ilustrujących ich znaczenie;
• nauczyciel prezentuje na przykładzie jednego ze sportów, jak można starać się zrozumieć nowe słówka na podstawie kontekstu;
• nauczyciel przypomina użycie i zastosowanie czasownika ‘can’.


Ćwiczenia:
• uczniowie ćwiczą zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi z użyciem czasownika ‘can’;
• uczniowie odgadują znaczenie nowych słów na podstawie kontekstu ulotki reklamowej i tu właśnie wykorzystane są trzy style uczenia się. Kinestetycy wychodzą na środek klasy i ruchem oraz gestem starają się zaprezentować nowe słówka i zwroty związane w lekcją (np. pływać kajakiem, skakać z klifu itp.); słuchowcy słyszą, powtarzają i sami wymawiają nowe słowa; a wzrokowcy zapisują i odczytują na tablicy i w zeszycie ich znaczenie.


Podsumowanie:
• Nauczyciel ocenia pracę uczniów, przypomina czego nauczyli się na tej lekcji, oraz zadaje zadanie domowe.
Wyświetleń: 1203


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.