Katalog MAGDALENA HERUDZIŃSKA-KALETA, 2011-10-13 Bełchatów Fizyka, Plany rozwoju zawodowego AwansPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO. Imię i Nazwisko mgr inż. Magdalena Herudzińska-Kaleta Szkoła II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego Okres stażu 2 lata 9 miesięcy (01.09.2011r-31.05.2014r) Dyrektor szkoły mgr Małgorzata Nowocień Lp. Kierunki rozwoju Zadania Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacja zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły( §7.ust1.pkt1.) Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznych W okresie stażu Potwierdzenie obecności 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębienie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych(§7.ust1.pkt.2.) 1. Ukończenie kursu egzaminatora maturalnego z fizyki. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. 3. Udział w pracach zespołu przedmiotowego 4. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego konferencje szkoleniowe, warsztaty metodyczne dotyczące nauczania fizyki i astronomii. 5. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego - Radach Szkoleniowych. 6.Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych itd. W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Dyplom Zaświadczenie Potwierdzenia Zaświadczenia Spis zebranych pozycji, testy, czasopisma Zbiór pomocy dydaktycznych 3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty(§7.ust1.pkt.3.) 1.Analiza dokumentacji -Rozporządzenie MEN i S z 1 grudnia 2004r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Karta Nauczyciela -Ustawa o systemie oświaty 2.Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet.) 3.Udział w radach szkoleniowych podejmujących w/w temat. 4.Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Własne notatki Zbiór przeanalizowanych dokumentów Potwierdzenie obecności Własne notatki 4. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu(§7.ust2.pkt.1.) 1.Współpraca z opiekunem stażu -Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu -Zawarcie kontraktu -Przygotowanie planu rozwoju zawodowego -Ustalenie terminów spotkań z opiekunem -Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli-wnioski z obserwacji -Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-konsultacja, opracowanie konspektów zajęć oraz ich analiza -Określenie słabych i mocnych stron własnej działalności 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej -Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania -Opracowanie własnych pomocy dydaktycznych 3.Publikowanie własnych prac -Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW 4.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne Systematycznie Wrzesień 2011 rok Wrzesień 2011 rok Wrzesień 2011 roku 2 razy w roku szkolnym 2 razy w roku szkolnym Systematycznie W okresie stażu W okresie stażu Systematycznie Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Grafik spotkań Scenariusze zajęć Scenariusze zajęć Własne notatki Własne notatki Scenariusze zajęć Wykonane pomoce dydaktyczne Publikacje w Internecie Dzienniki lekcyjne 5. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych(§7ust2.pkt.2.) 1.Współorganizowanie wycieczek dla młodzieży, organizowanie wyjść do kina, teatru. 2.Eksponowanie prac młodzieży o tematyce związanej z Fizyką W okresie stażu W okresie stażu Wpis do ewidencji wyjść, karty wycieczki Ekspozycje prac młodzieży Potwierdzenie wykonania ekspozycji 6. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły(§7 ust.2pkt.3.) 1.Czynne uczestniczenie w realizacji priorytetów edukacyjno wychowawczych liceum 2.Przygotowanie uczniów do udziału w różnych konkursach, olimpiadach, maturze Systematycznie W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora i nauczycieli Potwierdzenie udziału w konkursach 7. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej(§7ust2.pkt.4.) 1.Wykonanie środków dydaktycznych za pomocą np. komputera 2.Opracowanie dokumentów, scenariuszy zajęć korzystając z komputera i nie tylko Systematycznie Systematycznie Przygotowane materiały Opracowane materiały 8. Wiedza z wybranych zagadnień psychologii ,pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych w zakresie specyfiki Zadań realizowanych przez nauczyciela (§7ust.2pkt.5) 1.Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki na różnego rodzajach formach doskonalenia zawodowego w WOEWÓDZKIM OŚRODKU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI 2.Samokształcenie- zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin Systematycznie Systematycznie Własne notatki Własne notatki 9. Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż oraz umiejętności posługiwania się tymi przepisami (§7ust.2pkt.6) 1.Udział w konferencjach o systemie oświaty 2.Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych podejmujących w/w temat 3.Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego W okresie stażu W okresie stażu Systematycznie Zaświadczenie Potwierdzenie dyrektora Umiejętność korzystania z prawa Plan sporządziła mgr inż. Magdalena Herudzińska-Kaleta Wyświetleń: 1129
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |