Katalog

Agata Szustakiewicz, 2011-10-07
Żyrardów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO – JĘZYK ANGIELSKI

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
– JĘZYK ANGIELSKI


Agata Szustakiewicz
Zespół Szkół nr 3 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Wiskitkach

aktualny stopień awansu zawodowego :nauczyciel kontraktowy

nauczany przedmiot :język angielski

data rozpoczęcia stażu :01. 09. 2005 r.

data zakończenia stażu :31. 05. 2008 r.

posiadane kwalifikacje :studia wyższe zawodowe w zakresie filologii angielskiej z przygotowaniem pedagogicznym

uzupełniające studia magisterskie w zakresie dydaktyki języków obcych

opiekun stażu : mgr Jadwiga xxx
mgr Anna xxx

Plan Rozwoju Zawodowego został sporządzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, nauczyciel kontraktowy do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego powinien posiąść:

 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach,
 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych,
 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej,
 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań,
 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1). NIEZBĘDNE WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE

2). DZIAŁANIA I ZADANIA PODJĘTE NA RZECZ REALIZACJI WYMAGAŃ


1).
§ 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


2).

1) Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
a) Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu;
b) adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela.

Tworzenie na użytek własny zbioru tekstów aktów prawnych dotyczących awansu.
Korzystanie ze wskazówek zamieszczanych przez portale internetowe oraz fachowe czasopisma poświęcone awansowi przy tworzeniu PRZ, sprawozdania z realizacji PRZ, prezentacji dorobku i układu teczki.
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, Planu Rozwoju Zawodowego, sprawozdania z realizacji PRZ, oraz przygotowanie prezentacji dorobku.

2) Współpraca z opiekunem stażu.

Ustalenie zasad współpracy.
Obserwowanie lekcji prowadzonych przez opiekuna.
Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna.
Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć.
Tworzenie konspektów lekcji i pisanie notatek z obserwowanych zajęć.
3) Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć. Opracowywanie i realizacja rozkładów materiału do nauki języka angielskiego.

Wdrażanie różnych metod nauczania oraz ewaluacja ich skuteczności.
Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły. cały staż

4) Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:

a) Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych
Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:
a) Szkolenie na egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej języka angielskiego.
Udział w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach i konferencjach metodycznych

Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych:

a) Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej

b) Korzystanie z portali poświęconych awansowi zawodowemu

c) Korzystanie z internetowych materiałów i serwisów przeznaczonych dla nauczycieli języka angielskiego.

5) Wzbogacanie warsztatu poprzez stosowanie metod aktywizujących.

Poznanie metod aktywizujących przez studiowanie stosownej literatury oraz publikacji internetowych na bieżąco.

6) Modyfikowanie warsztatu pracy w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia.

Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia (samodzielna obserwacja lub zapoznanie się z opinią Poradni).
Prowadzenie konsultacji dla uczniów słabych.
Prowadzenie konsultacji uczniów zdolnych.
Praca z uczniem niepełnosprawnym z dysfunkcjami.

7) Pełnienie roli opiekuna praktyk
Prowadzenie lekcji pokazowych dla studenta.
Pomoc w poprawnym zaplanowaniu lekcji prowadzonej przez studenta.
Omawianie i ocenianie obserwowanych i prowadzonych lekcji.

1). § 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

2).
1) Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, oraz wnioski wyciągane z pracy z doświadczonymi pedagogami.

2) Wprowadzanie do nauki języka angielskiego treści dotyczących wybranych problemów środowiska lokalnego oraz zainteresowań nastolatków.

Przygotowywanie lekcji języka angielskiego w oparciu o tematy takie jak szkodliwość palenia, narkotyki, bezrobocie, przemoc, itp.

3) Przygotowanie Planu Pracy Wychowawczej.
Poruszanie na godzinach wychowawczych problemów uzależnień, anoreksji i bulimii, zagrożeń związanych z komputerami i Internetem, sekt, dysleksji, itp.

4) Poznawanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów, w celu udzielenia im pomocy.
Obserwacja, rozmowy z uczniami i rodzicami i udzielanie im informacji o stypendiach.
Pomoc w dostępie do darmowych podręczników do nauki języka angielskiego.

5) Diagnozowanie innych problemów wychowawczo-opiekuńczych uczniów i próby pomocy.
Obserwacja, rozmowa z wychowawcą n/t zaobserwowanego problemu, zgłoszenie problemu pedagogowi szkolnemu lub Dyrektorowi szkoły.

6) Pełnienie roli opiekuna młodzieży.
Opieka nad uczniami podczas przerw śródlekcyjnych.
Opieka nad uczniami podczas wyjść pozaszkolnych i wycieczek.

7) Realizowanie zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych i wychowawczych z uwzględnieniem potrzeb społecznych uczniów.

Pełnienie roli Przewodniczącego Samorządu Szkolnego, co związane jest z:
a) pisaniem planów pracy Samorządu oraz półrocznych i rocznych sprawozdań z jego realizacji;
b) comiesięcznymi zebraniami z uczniami wchodzącymi w skład Samorządu;
c) przydzielaniem zadań poszczególnym klasom w postaci uroczystości, gazetek, itp, oraz kontrolowaniem ich realizacji;
d) braniem udziału w różnych uroczystościach wraz z uczniami wchodzącymi w skład Pocztu Sztandarowego naszej szkoły.

8) Podejmowanie dodatkowych wewnątrz-szkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami, z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i społecznych uczniów.

Współudział w organizacji przedstawień i imprez szkolnych.
Współudział w organizacji wycieczek szkolnych.
Współpraca z pedagogiem szkolnym.
Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Udział w spotkaniach z rodzicami uczniów, którzy chcą podjąć naukę w naszym szkole.

1). § 7.2.3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej

2).
1) Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela.

Udział w kursach komputerowym dla nauczycieli.

2) Wykorzystywanie komputera w pracy nauczyciela.

Tworzenie sprawdzianów, testów, kartkówek, materiałów dodatkowych oraz wszelkich dokumentów szkolnych przy użyciu komputera.
Zachęcanie uczniów do przekazywania zadanych prac w formie multimedialnej lub pocztą elektroniczną.
Propagowanie wśród uczniów portali poświęconych nauce języka angielskiego i zachęcanie do pogłębianie swojej wiedzy i powtarzania materiału w ten sposób.
Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii i pedagogiki.

3) Wykorzystywanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego.
Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego przez portale poświęcone awansowi.
Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego przez Internet.
Konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi awans poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych.
Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach ze stron wydawnictw edukacyjnych.
Stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych

1). § 7.2.4. Znajomość zagadnień z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.

2)
1) Pogłębianie wiedzy z dziedzin pedagogiki, psychologii i dydaktyki.

Lektura prac z tych dziedzin w celu odświeżenia wiedzy potrzebnej do obrony pracy magisterskiej.
Praca z uczniami z różnymi potrzebami edukacyjnymi- dyslektycznymi, zdolnymi, słabymi, z dysfunkcjami, itp.
Udział w kursach poświęconych zagadnieniom z w/w dziedzin.
Znajomość najnowszych pozycji wydawniczych z w/w dziedzin.

2) Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów.

Rozwiązywanie problemów edukacyjnych uczniów poprzez:
a) udział w pracach klasowych zespołów wychowawczych, omawianie problemów edukacyjnych uczniów z ich rodzicami i proponowanie środków naprawczych;
b) zastosowanie właściwych metod pracy z uczniem o danej potrzebie edukacyjnej.

Rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez:
a) nieustanną pracę wychowawcza z klasami w których jestem wychowawcą;
b) zgłaszanie zaobserwowanego negatywnego zjawiska wśród uczniów pedagogowi szkolnemu lub wychowawcy klasy;
c) udział w rozwiązywaniu problemów wychowawczo - opiekuńczych podczas Rad Pedagogicznych.

Indywidualne rozmowy z wychowankami, które odniosły częściowy lub całkowity pożądany efekt.

1). § 7.2.5. Znajomość przepisów dotyczących systemu oś-wiaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.

2).

1) Dalsze poznawanie zasad organizacji i zasad funkcjonowania szkoły poprzez analizę dokumentów szkolnych.

Analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Programu Wychowawczego, oraz stworzenie Przedmiotowego Systemu Oceniania.

2) Wprowadzanie zmian i aktualizowanie dokumentów szkolnych.

3) Poznawanie przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi we własnej pracy.
Rozporządzenia MENiS dotyczące m.in. podstawy programowej, programów nauczania, oceniania i promowania uczniów.

Śledzenie zmian w przepisach dotyczących organizacji i przebiegu egzaminów maturalnych.

Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnych – przy egz. ustnych i pisemnych - podczas egzaminów maturalnych.

Udział w pracach plenarnych i klasyfikacyjnych Rad Pedagogicznych.




Wyświetleń: 1949


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.