Katalog

Kamila Zaręba, 2011-10-07
Piątnica

Język angielski, Konspekty

"Narzędzia internetowe w nauce języka angielskiego" - konspekt lekcji

- n +


KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ J. ANGIELSKIEGO

Przedmiot: język angielski
Klasa: Grupa uczniów z klasy IIG gimnazjum (Karolina Mroczkowska, Kamil Nietupski, Mateusz Komiakiewicz, Natalia Sokołowska, Natalia Wiśniewska, Ola Dłużniewska, Monika Milewska, Ania Blusiewicz, Kinga Kośmińska)
Data: 24.03.2011
Nauczyciel: Kamila Zaręba
Temat:” Przykłady wykorzystania narzędzi internetowych w nauce języka angielskiego ”.(The examples of web tools in teaching English)

Cele główne:
1) Pokazanie możliwości właściwego i efektywnego wykorzystania technologii informacyjno- komunikacyjnych w nauce języka obcego.
2) Promowanie w szkole Programu eTwinning - Europejska współpraca szkół.
Cele szczegółowe:
a. Wiadomości:
-uczeń zna podstawowe zwroty w języku angielskim związane z terminologią informatyczną (save- zapisać, create-stworzyć, publish- publikować i inne)
-uczeń zaznajomiony jest ze specyfiką programu etwinning

b. Umiejętności:
- uczeń/nauczyciel potrafi stworzyć internetowy plakat oraz swoją animację (awatara) w programach edukacyjnych: VOKI*, GlOGSTER*.
- uczeń umie korzystać z programu Google.groups;*
- uczeń potrafi upublicznić wykonane przez siebie materiały na eTwinning space*
- uczeń umie pracować w grupie i dzielić się z innymi swoją wiedzą i umiejętnościami.

c. Cele wychowawcze:
- kształtowanie aktywnej i twórczej pracy przy komputerze,
- rozwijanie postawy tolerancji oraz zrozumienia dla obcej kultury (program eTwinning)

Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Metody i formy pracy: komputery z dostępem do internetu, praca w parach/grupach (uczniowie+nauczyciel), indywidualna,
Środki dydaktyczne: komputer, Internet, rzutnik, artykuły promocyjne (ulotki, książki, długopisy, plakaty)
Planowany przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne (obecność,właściwe rozmieszczenie uczniów i nauczycieli= stworzenie wspólnych grup)(czas 3 minuty)
2. Wprowadzenie: Nauczyciel przedstawia cele oraz schemat lekcji; przedstawione są również przykłady prac z wykorzystaniem narzędzi internetowych (czas 6 minut)
a.prezentacja multimedialna- animacja programu eTwinning
przykłady zastosowania dwóch narzędzi internetowych w wersji angielskiej
b.animacja awatara-(praca nauczyciela) przykład widoczny na rzutniku
c.plakat interaktywny-(praca ucznia) przykład widoczny na rzutniku
3. Tworzenie animacji oraz plakatów, a następnie upublicznienie ich na forum klasy
(czas 10 minut)
4. Prezentacja grupy dyskusyjnej z lekcji otwartej. Uczniowie oraz nauczyciele zamieszczają swoje spostrzeżenia i uwagi dotyczące realizacji swoich zadań. (Co było najtrudniejsze w realizacji zadań, jaką wiedzę i umiejętności zdobyli, jak można wykorzystać te narzędzia, itp.)
Uwagi wszystkich będą widoczne na rzutniku. (czas 5 minut)
5. Przedstawienie zarysu projektu :”Where do you live?”realizowanego w ramach programu eTwinning przez grupę15 uczniów z klasy IIG wraz z nauczycielem jęz. angielskiego. (czas 10 minut)
6. Podsumowanie: (film z youtube.pl ) (8 minut)
7. Zadanie pracy domowej:
Przesłanie stworzonych przez siebie prac innym (znajomym, rodzinie)
8. Rozdanie materiałów dotyczących programu eTwinning z prośbą o przestudiowanie zawartych w nich informacji.



*eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT- Eng. Information and Communication Technology) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę. http://www.etwinning.pl/

*Voki to bezpłatna usługa, która pozwala na tworzenie spersonalizowanych avatary mówienia i korzystania z nich na swoim blogu, profilu w wiadomości e-mail.
*Glogster-Stwórz swój własny plakat. Po prostu, Glog jest rodzajem plakatu - w pełni zaprojektowane przez siebie! Glog jest wyobraźnia stworzenie z tekstu, obrazów, muzyki i wideo. Jest to doskonałe narzędzie do wyrażania siebie.
* Google Groups – serwis umożliwiający przeglądanie grup dyskusyjnych Usenetu i przeszukiwanie ich archiwum oraz tworzenie własnych list dyskusyjnych, zwanych tu również grupami, które znajdują się na serwerze Google. Serwis został uruchomiony 17 lutego 2001 roku na bazie archiwum grup dyskusyjnych nabytego od firmy Deja News. Zasięg archiwum poszerzono wstecz do 1981 r., dodając zbiory z prywatnych źródeł. Od 11 listopada 2002 dostępny w języku polskim.


Opracowała
Kamila Zaręba
dn. 24.03.2011
Wyświetleń: 1561


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.