Katalog

Izabela Walusiak - Zdunek, 2011-09-29
Jawor

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr IZABELA WALUSIAK - ZDUNEK
nauczane przedmioty: NAUCZYCIEL PRZEDMIOTÓW EKONOMICZNYCH
stopień awansu: NAUCZYCIEL MIANOWANY
nazwa placówki: POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO im. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ w JAWORZE
data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
przewidywana data ukończenia stażu: 31.05.2014

Cel główny podejmowanego stażu:
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego


Czynności organizacyjne:

Zadania
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Opracowanie sprawozdania z realizacji PRZ

Formy realizacji
1. Analiza aktów prawnych, śledzenie stron internetowych
2. Założenie teczki „Awans zawodowy”, gromadzenie materiałów i dokumentów
3. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego

Dowody
1. Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego
2. Teczka „Awans zawodowy”
3. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Ocena dorobku zawodowego

Termin
1. sierpień/ wrzesień 2011
2. cały okres stażu
3. maj 2014


Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego – rozporządzenie MENiS z dnia 01 grudnia 2004r. wraz z późn. zm.:

§8ust.2pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją

1; Aktywny udzial w RP i warsztatach organizowanych w szkole
2; Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, tj. planów funkcjonowania szkoły, np. Statutu, WSO.
3; Analiza jakości pracy szkoły
4; Zachęcanie uczniów do uczestnictwa w konkursach i olimpiadach oraz ich organizacja
5; Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów zdających egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe oraz dla uczniów zdolnych w ramach przygotowania do udziału w konkursach i olimpiadach.
6; Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym
7; Analiza wyników egzaminów zawodowych
8; Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
9; Studiowanie literatury fachowej i czasopism
10; Wszelkie inne przedsięwzięcia i działania na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły.

§8 ust.2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1; Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą.
2; Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego.
3; Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniem przedmiotów ekonomicznych.
4; Uczestniczenie w konkursach i projektach realizowanych drogą internetową.
5; Wykorzystanie programów komputerowych do wypełniania świadectw szkolnych.
6; Komunikacja z rodzicami, przeprowadzanie ankiet.
7; Internet jako źródło informacji.

§8 ust.2 pkt 3
Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

1; Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, dla członków Zespołu Przedmiotów Ekonomicznych.
2; Uczestnictwo w Zespole Przedmiotów Ekonomicznych.
3; Opracowanie scenariusza lekcji w formie hospitacji diagnozującej wraz z niezbędnymi pomocami i umieszczenie go w Teczce Zespołu Przedmiotów Ekonomicznych.
4; Przesłanie na stronę internetową planu rozwoju zawodowego.

§8 ust.2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

1; Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy – zgodnie z programem wychowawczym szkoły
2; Realizacja ścieżek edukacyjnych
3; Program profilaktyki uzależnień (np. narkotyki, alkohol, nikotyna, uzależnienia od Internetu i gier komputerowych)
4; Program pracy wychowawczej – wdrażanie rozwiązań wychowawczych

§8 ust.2 pkt 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, (...).

1; Uzyskanie uprawnień i praca jako egzaminator w okręgowej komisji egzaminacyjnej podczas egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie: technik logistyk.

§8 ust.2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1; Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia – wykorzystywanie zdobytej wiedzy podczas pracy
2; Wykorzystanie metod aktywizujących w pracy z uczniami
3; Organizowanie wycieczek szkolnych oraz imprez i uroczystości klasowych
4; Angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach i olimpiadach oraz w projektach e-learningowych wykraczających poza program nauczania.
5; Wyszukiwanie propozycji różnych konkursów i olimpiad wiedzy ekonomicznej: - przygotowanie informacji dla uczniów oraz samych uczniów do konkursu oraz praca w komisji konkursowej.

§8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1; Współpraca z pedagogiem szkolnym –systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy
2; Współpraca z pielęgniarką szkolną: zaproszenie pielęgniarki na lekcje w celu przeprowadzenia rozmów z uczniami na interesujące ich tematy (higiena w wieku młodzieńczym, antykoncepcja)
3; Pedagogizacja rodziców, diagnoza sytuacji materialnej uczniów
4; Integracja zespołu klasowego: rozmowy, wycieczki, imprezy klasowe

§8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,w której nauczyciel jest zatrudniony.

1; Znalezienie, rozpoznanie i rozwiązanie problemu
2; Opis i analiza wybranych problemów dydaktycznych i/lub wychowawczych.

Dopuszcza się możliwość zmiany planu w trakcie trwania stażu.

Opracowała:
Izabela WZ

Wyświetleń: 1298


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.