Katalog Izabela Walusiak - Zdunek, 2011-09-29 Jawor Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr IZABELA WALUSIAK - ZDUNEK nauczane przedmioty: NAUCZYCIEL PRZEDMIOTÓW EKONOMICZNYCH stopień awansu: NAUCZYCIEL MIANOWANY nazwa placówki: POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO im. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ w JAWORZE data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy przewidywana data ukończenia stażu: 31.05.2014 Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czynności organizacyjne: Zadania Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji PRZ Formy realizacji 1. Analiza aktów prawnych, śledzenie stron internetowych 2. Założenie teczki „Awans zawodowy”, gromadzenie materiałów i dokumentów 3. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Dowody 1. Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego 2. Teczka „Awans zawodowy” 3. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Ocena dorobku zawodowego Termin 1. sierpień/ wrzesień 2011 2. cały okres stażu 3. maj 2014 Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego – rozporządzenie MENiS z dnia 01 grudnia 2004r. wraz z późn. zm.: §8ust.2pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją 1; Aktywny udzial w RP i warsztatach organizowanych w szkole 2; Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, tj. planów funkcjonowania szkoły, np. Statutu, WSO. 3; Analiza jakości pracy szkoły 4; Zachęcanie uczniów do uczestnictwa w konkursach i olimpiadach oraz ich organizacja 5; Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów zdających egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe oraz dla uczniów zdolnych w ramach przygotowania do udziału w konkursach i olimpiadach. 6; Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym 7; Analiza wyników egzaminów zawodowych 8; Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły 9; Studiowanie literatury fachowej i czasopism 10; Wszelkie inne przedsięwzięcia i działania na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły. §8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1; Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą. 2; Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego. 3; Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniem przedmiotów ekonomicznych. 4; Uczestniczenie w konkursach i projektach realizowanych drogą internetową. 5; Wykorzystanie programów komputerowych do wypełniania świadectw szkolnych. 6; Komunikacja z rodzicami, przeprowadzanie ankiet. 7; Internet jako źródło informacji. §8 ust.2 pkt 3 Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1; Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, dla członków Zespołu Przedmiotów Ekonomicznych. 2; Uczestnictwo w Zespole Przedmiotów Ekonomicznych. 3; Opracowanie scenariusza lekcji w formie hospitacji diagnozującej wraz z niezbędnymi pomocami i umieszczenie go w Teczce Zespołu Przedmiotów Ekonomicznych. 4; Przesłanie na stronę internetową planu rozwoju zawodowego. §8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1; Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy – zgodnie z programem wychowawczym szkoły 2; Realizacja ścieżek edukacyjnych 3; Program profilaktyki uzależnień (np. narkotyki, alkohol, nikotyna, uzależnienia od Internetu i gier komputerowych) 4; Program pracy wychowawczej – wdrażanie rozwiązań wychowawczych §8 ust.2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, (...). 1; Uzyskanie uprawnień i praca jako egzaminator w okręgowej komisji egzaminacyjnej podczas egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie: technik logistyk. §8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1; Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia – wykorzystywanie zdobytej wiedzy podczas pracy 2; Wykorzystanie metod aktywizujących w pracy z uczniami 3; Organizowanie wycieczek szkolnych oraz imprez i uroczystości klasowych 4; Angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach i olimpiadach oraz w projektach e-learningowych wykraczających poza program nauczania. 5; Wyszukiwanie propozycji różnych konkursów i olimpiad wiedzy ekonomicznej: - przygotowanie informacji dla uczniów oraz samych uczniów do konkursu oraz praca w komisji konkursowej. §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1; Współpraca z pedagogiem szkolnym –systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy 2; Współpraca z pielęgniarką szkolną: zaproszenie pielęgniarki na lekcje w celu przeprowadzenia rozmów z uczniami na interesujące ich tematy (higiena w wieku młodzieńczym, antykoncepcja) 3; Pedagogizacja rodziców, diagnoza sytuacji materialnej uczniów 4; Integracja zespołu klasowego: rozmowy, wycieczki, imprezy klasowe §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,w której nauczyciel jest zatrudniony. 1; Znalezienie, rozpoznanie i rozwiązanie problemu 2; Opis i analiza wybranych problemów dydaktycznych i/lub wychowawczych. Dopuszcza się możliwość zmiany planu w trakcie trwania stażu. Opracowała: Izabela WZ Wyświetleń: 1298
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |