Katalog Aleksandra Parlak, 2011-09-22 ugoszcz Język angielski, Konspekty Konspekt z języka angielskiego w III klasie gimnazjumAleksandra Parlak- nauczyciel kontraktowy Język angielski – klasa III gimnazjum Temat: Wprowadzenie i utrwalenie czasu prostego przeszłego (Past Simple Tense) Cele W zakresie mówienia: 1. zastosowanie czasu przeszłego w komunikacji 2. krótkie wymiany zdań na temat przeszłych wydarzeń 3. zastosowania słownictwa dotyczącego wykonywania różnych zawodów przez osoby sławne w przeszłości 4. zastosowanie okoliczników czasu przeszłego w rozmowie(yesterday, last morning, etc.) W zakresie pisania: 1. krótki opis zdarzeń w przeszłości W zakresie czytania: 1. czytanie ze zrozumieniem krótkiego tekstu o historii „Człowieka w żelaznej masce” W zakresie słuchania i wymowy 1. wymowa i ćwiczenie dźwięków /b/, /v/, /w/ 2. słuchanie historyjki i uzupełnianie tekstu z lukami Metody nauczania 1. praca w parach – konwersacja, interakcja: wykorzystanie luki informacyjnej, dobieranie słownictwa do ćwiczeń 2. praca indywidualna – nauczyciel stawia pytania do wszystkich uczniów 3. praca w grupkach 3-4 osobowych – wprowadzenie i utrwalenie słownictwa Przebieg lekcji Część początkowa 1. Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności 2. rozgrzewka językowa – nauczyciel zadaje pytania uczniom na temat wczorajszego dnia Część wprowadzająca 1. nauczyciel dzieli uczniów w pary i rozdaje karteczki ze słownictwem, które uczniowie dopasowują do ich odpowiedników polskich 2. następnie w dwóch grupach uzupełniają tabelkę dotyczącą krajów i narodowości – krótka powtórka 3. nauczyciel zadaje pytania: Who was Kamila Skolimowska? Who were „The Beatles”? Uczniowie staraja się odpowiedziec na pytania Część właściwa 1. ćwiczenie 8 – interakcja – uczniowie uzupełniają brakujące informacje w rozmowie 2. w parach uczniowie układają okoliczniki czasu od teraźniejszego do przeszłego 3. ćwiczenie 10 – wykorzystanie okoliczników czasu w rozmowie 4. ćwiczenie w wymowie spółgłosek 5. nauczyciel wprowadza pytania rozgrzewające dotyczące tekstu o filmie o „Człowieku w żelaznej masce” (tytuł, aktorzy) 6. uczniowie indywidualnie czytają tekst (ciche czytanie) 7. uczniowie próbują bez zaglądania w słownik odgadnąć znaczenie podanych słów w tekście 8. w parach uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące tekstu 9. ćwiczenie ze słuchu – uczniowie wypełniają luki w historyjce obrazkowej Podsumowanie 1. uczniowie w zeszytach piszą 6 zdań o sobie z użyciem okoliczników czasu przeszłego 2. wykonują 3 ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń Praca domowa 1. wykonanie ćwiczeń zadanych przez nauczyciela 2. wykonanie wcześniej nie zrealizowanych ćwiczeń z części podsumowującej Uwagi Z powodu zróżnicowanej biegłości językowej uczniów niektóre ćwiczenia mogą być przedłużone i kosztem tego część słuchowa może być zrealizowana na początku następnej lekcji w ramach rozgrzewki językowej. Wyświetleń: 1601
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |