Katalog Joanna Czerniowska, 2011-09-15 Toruń Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zajęcie Otwarte dla RodzicówTEMAT: „Wakacyjna przygoda” PROWADZĄCA: Joanna Czerniowska GRUPA DZIECI – 5 – latki Cel główny zajęcia: rozbudzanie dziecięcej wyobraźni, kreatywności twórczej – snucie fantastycznych pomysłów. Cele szczegółowe: • rozwijanie wyobraźni i pomysłowości dzieci w wymyślaniu opowiadania, • oglądanie świata przez różowe okulary – dzielenie się wrażeniami i odczuciami ze swoich obserwacji, • doskonalenie liczenia w zakresie 10 – rozwiązywanie prostych zadań tekstowych, • określanie atrybutów lata – dokonywanie analizy głoskowej i sylabowej prostych wyrazów związanych z tą porą roku, • wyrażanie spontaniczne swoich odczuć (gestem, ruchem, mimiką) w trakcie słuchania utworu muzyki poważnej – F. Liszta „Marzenie miłosne”. Metody: • aktywizujące: aktywne słuchanie muzyki poważnej, • problemowe: do rozwiązywania problemów, • integrujące grupę przez działanie (spontaniczna – kreatywna współpraca). Środki dydaktyczne: emblematy piratów (dla każdego dziecka), ilustracja przedstawiająca bezludną wyspę, różowe okulary, obrazki z atrybutami lata, kolorowe chustki, liczmany, kubeczki z wacikami nasączonymi różnymi zapachami, plakat z poradami „Jak zachowywać się bezpiecznie na wakacjach”, płyty CD z piosenkami: „Złap lato”, „Niedługo wakacje” oraz utworem F. Liszta „Marzenie miłosne”, cukierki owocowe. Forma pracy; indywidualna, zbiorowa. Czas trwania: 50 minut. ROZPOCZĘCIE: - Powitanie rodziców, podanie tematu i celu zajęcia. - Rozdanie emblematów piratów dla każdego dziecka. - Wprowadzenie do tematu – śpiew piosenki pt. „Złap lato” ROZWINIĘCIE: - Nawiązanie do treści piosenki „Złap lato”. Zadawanie pytań przez nauczyciela np. - Jakimi środkami lokomocji moglibyśmy dotrzeć na Malinową wyspę? - Komponowanie opowiadania na temat „Wakacyjna przygoda”. Kontynuowanie opowiadania nauczyciela. Nauczyciel opowiada początek fantastycznej historii dotarcia na Malinową wyspę, a dzieci wymyślają i dopowiadają tekst. - Wspólne śpiewanie piosenki „Płyną statki z piratami”. Płyną statki z piratami w siną dal Łabidudaj, daj, łabidudaj, a marzenia są tam z nami, zobacz sam, Łabidudaj, daj, łabidu daj. Podaj, podaj mi proszę, tych marzeń trochę. - Oglądanie świata przez różowe okulary (różową bibułę). Dzielenie się swoimi wrażeniami (ilustracji z bezludną wyspą). - Aktywne słuchanie utworu muzyki poważnej F. Liszta „Miłosne marzenie”. Wyrażanie spontaniczne swoich odczuć (gestem, ruchem, mimiką). Wykorzystanie kolorowych chustek. - Zabawa matematyczna „Podwodny świat” – układanie obrazków z określoną liczbą zwierząt żyjących w podwodnym świecie (od najmniejszej do największej). Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie na palcach w zakresie 10. - „Zapachy lata” – odnajdywanie przez dzieci dwóch kubeczków z takimi samymi zapachami (wanilii, owoców, słodkich per fumów). - Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny „Przepis na lato”. Dzieci wymieniały atrybuty lata – dzielą na sylaby, a następnie na głoski przedstawione na obrazkach:, słońce, piasek, fale. - Rozmowa przy tablicy tematycznej na temat „Przestrzegania zasad bezpieczeństwa na wakacjach. ZAKOŃCZENIE: - Taniec z pomponami do piosenki „Niedługo lato”. - Pożegnanie dzieci odchodzących z przedszkola – wręczenie książek z podpisami pozostałych przedszkolaków. - Poczęstowanie wszystkich dzieci cukierkami owocowymi. - Pożegnanie rodziców. Wyświetleń: 1463
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |