Katalog

Joanna Czerniowska, 2011-09-15
Toruń

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcie Otwarte dla Rodziców

- n +

TEMAT: „Wakacyjna przygoda”

PROWADZĄCA: Joanna Czerniowska

GRUPA DZIECI – 5 – latki

Cel główny zajęcia: rozbudzanie dziecięcej wyobraźni, kreatywności twórczej – snucie fantastycznych pomysłów.

Cele szczegółowe:
• rozwijanie wyobraźni i pomysłowości dzieci w wymyślaniu opowiadania,
• oglądanie świata przez różowe okulary – dzielenie się wrażeniami i odczuciami ze swoich obserwacji,
• doskonalenie liczenia w zakresie 10 – rozwiązywanie prostych zadań tekstowych,
• określanie atrybutów lata – dokonywanie analizy głoskowej i sylabowej prostych wyrazów związanych z tą porą roku,
• wyrażanie spontaniczne swoich odczuć (gestem, ruchem, mimiką) w trakcie słuchania utworu muzyki poważnej – F. Liszta „Marzenie miłosne”.
Metody:
• aktywizujące: aktywne słuchanie muzyki poważnej,
• problemowe: do rozwiązywania problemów,
• integrujące grupę przez działanie (spontaniczna – kreatywna współpraca).

Środki dydaktyczne: emblematy piratów (dla każdego dziecka), ilustracja przedstawiająca bezludną wyspę, różowe okulary, obrazki z atrybutami lata, kolorowe chustki, liczmany, kubeczki z wacikami nasączonymi różnymi zapachami, plakat z poradami „Jak zachowywać się bezpiecznie na wakacjach”, płyty CD z piosenkami: „Złap lato”, „Niedługo wakacje” oraz utworem F. Liszta „Marzenie miłosne”, cukierki owocowe.

Forma pracy; indywidualna, zbiorowa.

Czas trwania: 50 minut.


ROZPOCZĘCIE:
- Powitanie rodziców, podanie tematu i celu zajęcia.
- Rozdanie emblematów piratów dla każdego dziecka.
- Wprowadzenie do tematu – śpiew piosenki pt. „Złap lato”
ROZWINIĘCIE:
- Nawiązanie do treści piosenki „Złap lato”. Zadawanie pytań przez nauczyciela np.
- Jakimi środkami lokomocji moglibyśmy dotrzeć na Malinową wyspę?
- Komponowanie opowiadania na temat „Wakacyjna przygoda”. Kontynuowanie opowiadania nauczyciela. Nauczyciel opowiada początek fantastycznej historii dotarcia na Malinową wyspę, a dzieci wymyślają i dopowiadają tekst.
- Wspólne śpiewanie piosenki „Płyną statki z piratami”.
Płyną statki z piratami w siną dal
Łabidudaj, daj, łabidudaj,
a marzenia są tam z nami, zobacz sam,
Łabidudaj, daj, łabidu daj.
Podaj, podaj mi proszę,
tych marzeń trochę.
- Oglądanie świata przez różowe okulary (różową bibułę). Dzielenie się swoimi wrażeniami (ilustracji z bezludną wyspą).
- Aktywne słuchanie utworu muzyki poważnej F. Liszta „Miłosne marzenie”. Wyrażanie spontaniczne swoich odczuć (gestem, ruchem, mimiką). Wykorzystanie kolorowych chustek.
- Zabawa matematyczna „Podwodny świat” – układanie obrazków z określoną liczbą zwierząt żyjących w podwodnym świecie (od najmniejszej do największej). Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie na palcach w zakresie 10.
- „Zapachy lata” – odnajdywanie przez dzieci dwóch kubeczków z takimi samymi zapachami (wanilii, owoców, słodkich per fumów).
- Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny „Przepis na lato”. Dzieci wymieniały atrybuty lata – dzielą na sylaby, a następnie na głoski przedstawione na obrazkach:, słońce, piasek, fale.
- Rozmowa przy tablicy tematycznej na temat „Przestrzegania zasad bezpieczeństwa na wakacjach.





ZAKOŃCZENIE:
- Taniec z pomponami do piosenki „Niedługo lato”.
- Pożegnanie dzieci odchodzących z przedszkola – wręczenie książek z podpisami pozostałych przedszkolaków.
- Poczęstowanie wszystkich dzieci cukierkami owocowymi.
- Pożegnanie rodziców.


Wyświetleń: 1463


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.