Katalog Grażyna Szklarz, 2011-09-09 Pleszew Przyroda, Scenariusze Scenariusz lekcji przyrodyGrażyna Szklarz Scenariusz lekcji przyrody (kl IV) Temat: Nie chcę zachorować Jednostki lekcyjne: 45 minut Cel główny: - wdrażanie do prowadzenia higienicznego trybu życia. Cele szczegółowe: Uczeń: - potrafi zdefiniować pojęcia: zdrowie, choroba, epidemia, antybiotyki, - wymienia źródła zakażeń, - zna choroby wirusowe i bakteryjne, - wymienia sposoby zapobiegania chorobom, - sprawnie posługuje się słownikiem. Środki dydaktyczne: Podręcznik Przyroda dla klasy czwartej, Słownik wyrazów obcych, Laptop, projektor, Naklejki (plusy). Przebieg lekcji 1. Wprowadzenie do tematu Czynności nauczyciela: Rozmowa na temat czynników sprzyjających zakażeniu. Czynności ucznia: Podaje źródła zakażeń. Na podstawie wskazówek definiuje pojęcia: zdrowie, choroba (stan, kiedy organizm nie funkcjonuje prawidłowo). 2. Realizacja tematu 1. Charakterystyka bakterii i wirusów. 2.Gry dydaktyczne (tablica interaktywna): rebusy i anagramy (na podstawie skojarzeń uczniowie zapamiętują nazwy chorób). 3.Czynności ucznia: Na podstawie podręcznika definiuje pojęcie antybiotyki (substancje produkowane przez grzyby, hamujące rozwój bakterii). 4.Ćwiczenie utrwalające (interaktywne) – Choroby bakteryjne i wirusowe (prezentacja). 5.Praca ze słownikiem. Czynności ucznia: Wyszukuje w słowniku pojęcie epidemia (zachorowanie dużej liczby ludzi). 6.Praca z podręcznikiem. Czynności ucznia: Czyta tekst wyszukując nowych informacji. 7. Sposoby zapobiegania chorobom. Czynności ucznia: podaje sposoby zapobiegania chorobom. 3. Podsumowanie lekcji 5 pytań do… Quiz (ćwiczenie z wykorzystaniem tablicy interaktywnej) Zadanie domowe: Scharakteryzuj dowolną chorobę bakteryjną lub wirusową. Wyświetleń: 2087
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |