![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Rafał Czajka, 2011-08-18 Piotrków Tryb Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Rafał Paweł Czajka Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Piotrkowie Trybunalskim Nauczane przedmioty: historia, wiedza o społeczeństwie Termin rozpoczęcia stażu : 1 września 2010 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2013 r. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z dnia 8 grudnia 2004 r. ) WYMAGANIA • Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu nauczyciela dyplomowanego FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • Przestudiowane i analiza przepisów z zakresu prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego: - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ze zmianami - Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie Karty Nauczyciela i zmianie niektórych innych ustaw - Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli DOWODY REALIZACJI / UWAGI • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • złożenie planu rozwoju zawodowego WYMAGANIA • Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ( § 8. ust. 2 pkt. 1 ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • wdrażanie uczniów do samooceny ( ankiety, karty ewaluacyjne ułatwiające uczniom samoocenę z zachowania oraz zdobywanych umiejętności ) • wzbogacanie własnego warsztatu i metod pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego takich jak kursy, szkolenia, warsztaty, także z zakresu WDN • doskonalenie własnej wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury i czasopism • gromadzenie literatury z zakresu historii, wiedzy o społeczeństwie • przygotowanie uczniów do pozaszkolnych konkursów przedmiotowych • współorganizowanie oraz organizowanie szkolnych konkursów z zakresu nauczanych przedmiotów • organizacja wycieczek edukacyjnych, historyczno - krajoznawczych • współuczestnictwo w przeprowadzaniu ewaluacji WSO • udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej zadań np. dotyczących ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły • udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej • współuczestnictwo w organizowanych corocznie Dniach Otwartych Szkoły (np. prowadzenie otwartych lekcji, prowadzenie lekcji dla trzecich klas gimnazjów na terenie ich szkoły, promocja szkoły w gimnazjach) • diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły (np. klimat, zadania opiekuńcze, wychowawcze) DOWODY REALIZACJI / UWAGI • zaświadczenia • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach • dyplomy uczniów • zaświadczenia Dyrektora szkoły • zapisy w zeszycie Komisji Przedmiotów Humanistycznych WYMAGANIA • Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komputerowej (§ 8. ust. 2 pkt. 2) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • komputerowe opracowywanie potrzebnych w procesie edukacyjnym materiałów • wyposażenie pracowni historycznej w teksty źródłowe do nauczania historii • wyposażenie pracowni historycznej w zestaw foliogramów do wybranych epok historycznych • wykorzystywanie komputera w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej • wykorzystywanie Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji • wykorzystanie środków przekazu w procesie komunikacji • prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i sieci Internet • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego • wdrażanie uczniów do bezpiecznego i świadomego posługiwania się komputerem (np. prawo autorskie przy wyszukiwaniu informacji na potrzeby referatów) • korzystanie ze stron MEN, Łódzkiego Kuratora Oświaty, Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego DOWODY REALIZACJI / UWAGI • przykładowe teksty źródłowe , foliogramy • dokumentacja własna • konspekty lekcji WYMAGANIA • Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust. 2 pkt. 3 ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • przeprowadzenie zajęć edukacyjnych w obecności nauczyciela kontraktowego lub stażysty jako obserwatora • pełnienie funkcji opiekuna nauczycieli stażystów lub opiekuna praktyk pedagogicznych ( w razie potrzeby ) • opublikowanie „ Planu rozwoju zawodowego „ oraz autorskich scenariuszy lekcji historii w sieci Internet • udostępnienie innym nauczycielom autorskich scenariuszy lekcji, testów, sprawdzianów lub innych pomocy dydaktycznych w szkolnej bibliotece • pomoc nauczycielom rozpoczynającym pracę i awans zawodowy • prowadzenie szkoleń w ramach WDN- szkolenie Rady Pedagogicznej, współpraca z nauczycielami uczącymi innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych, konkursów DOWODY REALIZACJI / UWAGI • zaświadczenia Dyrektora szkoły • wydruk stron internetowych • zeszyt protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej • protokoły zebrań z rodzicami • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach • potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza WYMAGANIA Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej (§ 8 ust.2 pkt 4 b ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • ukończenie kursu na egzaminatora maturalnego z historii/wiedzy o społeczeństwie DOWODY REALIZACJI / UWAGI • zaświadczenie WYMAGANIA • Poszerzenie zakresu działań szkoły , w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt. 4 c ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • pedagogizacja rodziców • prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce • organizowanie wycieczek edukacyjnych, turystyczno – krajoznawczych • organizacja konkursów szkolnych, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach na wyższych szczeblach • organizowanie spotkań z ludźmi tworzącymi piotrkowski samorząd, działającymi w ramach organizacji pozarządowych • organizowanie akcji charytatywnych DOWODY REALIZACJI / UWAGI • protokoły zebrań z rodzicami potwierdzenia Dyrektora szkoły • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach WYMAGANIA • Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt. 4 e ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • utrzymywanie stałych kontaktów z Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczną • nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta m.in. Miejskim Schroniskiem dla Zwierząt, Miejską Biblioteką Publiczną, współpraca z organami prewencji • stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym • współpraca z kuratorem sądowym ( w razie potrzeby) • organizowanie/współorganizowanie imprez integracyjnych (np. otrzęsiny klas I) DOWODY REALIZACJI / UWAGI • potwierdzenia Dyrektora szkoły • potwierdzenia odpowiednich instytucji WYMAGANIA • Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. (§ 8 ust. 2 pkt. 5 ) FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ • Tworzenie sytuacji wychowawczych podnoszących poczucie odpowiedzialności za siebie i innych. Pomoc koleżeńska dla uczniów słabszych. • Opracowanie rozkładu materiału dla ucznia ze specyficznymi wymaganiami edukacyjnymi • opis i analiza postępowania ucznia z trudnościami wychowawczymi- badanie wpływu sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia • Opracowanie rozkładu materiału dla ucznia ze specyficznymi wymaganiami edukacyjnymi DOWODY REALIZACJI / UWAGI • Własna dokumentacja • Notatki, opis przypadku Zgłoś błąd Wyświetleń: 2893
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |