Katalog

Katarzyna Czajka, 2011-07-29
Biała Podlaska

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji j. angielskiego w klasie IV szkoły podstawowej

- n +

Temat: Easter is coming.

Cele ogólne zgodne z podstawą programową
- rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur i ich tradycji
- stopniowe przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego

Cele szczegółowe:
uczeń:
- rozumie instrukcje nauczyciela
- domyśla się znaczenia nieznanych słów związanych z tematem w oparciu o kontekst
- rozumie czytany tekst i wykorzystuje informacje z tekstu do budowania prawidłowych zdań o Wielkanocy
- zapisuje te informacje w formie notatki
- odpowiada na krótkie pytania
- potrafi krótko opisać wykonaną pracę plastyczną

Metody pracy:
- komunikacja językowa(speaking)
- pisanie(writing)
- czytanie(reading)
- słuchanie (listening)
- czynnościowa – układanie zdań z rozsypanki
- zabawa edukacyjna – praca plastyczna

Formy pracy:
- indywidualna
- grupowa
- zbiorowa

Środki dydaktyczne:
- kserokopie listu
- obrazki do umieszczenia na tablicy
- wycięte z brystolu kapelusze – jeden na jedną grupę
- notatka: mind map – mapa wyrazowa na tablicy i w zeszytach uczniów oraz prawidłowo zapisane zdania o Wielkanocy
- wycięte z gazet elementy do dekoracji kapeluszy
-2-

Ogniwa zajęć:

I. Część organizacyjna

1.Powitanie, sprawdzenie obecności, rozdanie kartek z tekstem 2 min

II. Część wstępna ( wprowadzenie do tematu) 2 min

2.Przedstawienie tematu lekcji, pytania do uczniów : What season is it? What holiday is coming? Do you like it?

III. Część właściwa zajęć 34 min

3.Chętni uczniowie zapisują temat lekcji i datę na tablicy- data całym zdaniem np.: Today is Monday, the thirtieth of March.
4.Uczniowie próbują domyślić się znaczenia podanych na kartkach słów, klasa wspólnie koryguje słownictwo przy pomocy nauczyciela (pokaz, rysunki, realia).
5.Podczas głośnego czytania tekstu - listu uczniowie wyszukują odpowiedzi na pytanie
Is Easter the same in Britain and in Poland?
6.Prowadzący zachęca uczniów do utworzenia trzech grup. Uczniowie mają za zadanie dokończyć podane na tablicy zdania. Mogą posługiwać się tekstem, który cicho czytają. Następnie, po akceptacji nauczyciela i reszty klasy, piszą utworzone zdania w zeszytach.
7.Nauczyciel rozdaje 3 wycięte kapelusze i ogłasza klasowe zawody w przystrajaniu ich. Uczniowie w grupach tworzą tzw. Easter bonnet rysując i przyklejając ozdoby na kapeluszach. Po wykonaniu pracy każda grupa krótko opisuje swoje dzieło odpowiadając na pytanie nauczyciela:
What’s on your bonnet? What colour is the flower (butterfly, , grasshopper, ladybird, fruit)?

IV. Część końcowa (podsumowująca) 7 min

8.Nauczyciel prosi o uzupełnienie na tablicy i w zeszytach mind – map o Wielkanocy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i wpisują nazwy dni Wielkanocy, symbole wielkanocne i czynności, które brytyjskie dzieci wykonują w Wielkanoc.
9.Prowadzący ocenia pracę uczniów na zajęciach w sposób ustny i pisemnie, nagradzając najbardziej aktywnych uczniów plusami lub oceną bardzo dobrą.
1. Podanie pracy domowej –Narysuj Easter basket i podpisz po angielsku, co zawiera. Naucz się słownictwa prezentowanego na zajęciach.


Materiały potrzebne do zajęć

Wyrażenia do tłumaczenia na zajęciach (część właściwa zajęć pkt.3)

Easter bunny
Good Thursday
Wet Monday
sweets
a basket
to roll
down the hill
Good Friday
Easter bonnet
to sprinkle
Easter Day
a competition

List (część właściwa pkt.5 i 6)

Dear Adam,
Thank you for your letter. Do you like Easter? It’s my favourite time.
Easter in Great Britain is a family holiday. It starts on Good Thursday. Next, on Good Friday people eat hot cross buns. On Easter Day we get Easter Eggs. The eggs are in the box or basket with Easter bunny and sweets in it. There is an egg – rolling competition in the morning. Children decorate eggs at home and they roll them down the hill. The prize is a big chocolate egg. Next, there’s an Easter Parade and a competition for the best Easter Bonnet – my sister Susan likes doing it. I love egg – rolling. On Wet Monday we sprinkle the family with water.
What Easter traditions are there in Poland? Write soon, love, Duncan
love,
Duncan


Zdania do dokończenia: (część właśc. pkt.6)

On Good Friday…………………….
The children love…………………………………
Children get the box with………………………………
On Easter British people………………………………………….




Mind map (część końcowa pkt.8)*



EASTER DAYS SYMBOLS ACTIVITIES
Good Thursday Easter bunny rolling the eggs
Good Friday hot cross buns eating sweets and hot cross buns
Easter Day chocolate eggs painting the eggs
Wet Monday Easter bonnets organizing games and competitions
sprinking people with water



*w celu usprawnienia tej części zajęć można wręczyć uczniom przygotowane wcześniej karteczki zawierające sam ,,szkielet’’ mapy do wklejenia i wypełnienia
Wyświetleń: 3255


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.