Katalog Magdalena Łukasik, 2011-07-02 Zaklików Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Magdaleny Łukasik nauczyciela mianowanego zatrudnionego w Zespole Szkół w Zdziechowicach ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego Data rozpoczęcia stażu: 03/09/2007 Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywana data zakończenia stażu: 31/05/2010 § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły LP Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i sporządzenie planu rozwoju zawodowego IX 2007 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza dokumentacji szkolnej: - Statut Szkoły - WSO - Plan Rozwoju Szkoły - Plan Wychowawczy Szkoły Znajomość dokumentacji i wykorzystywanie jej w codziennych zajęciach IX – X 2007 3. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły Aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach zorganizowanych w ramach WDN lub ODN, studiowanie literatury fachowej Świadectwa ukończenia, dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych, notatki Okres stażu 4. Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych Udział we współorganizowaniu szkolnych i gminnych konkursów z języka angielskiego Potwierdzenia udziału, sprawozdania Zgodnie z harmonogramami konkursów 2007-2010 5. Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach i olimpiadach Opracowanie planu przygotowań i prowadzenie kółka; rozmowy z dziećmi, próby, ćwiczenia (w czasie wolnym od zajęć) Zgłoszenia do konkursów, plan przygotowań Okres stażu 6. Dokonanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego Opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego; Określenie mocnych i słabych stron, wyciagnięcie wniosków do dalszej pracy Opracowane dokumenty VI 2009 7. Udział w pracach związanych z nadaniem imienia Publicznemu Gimnazjum w Zespole Szkół w Zdziechowicach Udział w przygotowaniach i przeprowadzeniu uroczystości Potwierdzenie dyrekcji szkoły r. szk. 2007-2008 § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej LP Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin realizacji 1. Stosowanie Internetu w życiu prywatnym i zawodowym Pozyskiwanie niezbędnych informacji z Internetu, przygotowywanie dokumentów; Wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych oraz słowników na lekcjach i w życiu codziennym Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć Okres stażu 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły. Zaświadczenia, pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, testy, PRZ i sprawozdanie z jego realizacji Okres stażu 3. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie Adres strony internetowej Do końca 2008 4. Utworzenie videoteki, fonoteki i CD- teki Zakup filmów, kaset magnetofonowych, płyt CD i DVD jako materiałów pomocnych w prowadzeniu zajęć języka angielskiego Spis dostępnych filmów, kaset i płyt CD oraz DVD Okres stażu 5. Wykonywanie pomocy dydaktycznych przy użyciu technologii komputerowej Przygotowanie materiałów na gazetki klasowe oraz na korytarz; Wykonanie pomocy dydaktycznych używanych w metodach aktywizujących; Przygotowanie materiałów do lekcji, konkursów, testów itp. Wykonane materiały Wykonane pomoce Ankiety, testy i inne pomoce wg potrzeb Okres stażu 6. Doskonalenie znajomości programów komputerowych przydatnych w nauce języka angielskiego Wyszukiwanie i weryfikacja programów przydatnych na lekcji języka obcego (np. Power Point, Hot Potatoes), obsługa programów Wykaz używanych programów Okres stażu § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, a w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji wspólnych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć Scenariusze, analizy i sprawozdania Okres stażu 2. Praca w komisjach szkolnych i konkursowych Udział w pracach komisji zleconych przez dyrekcję szkoły, bądź na prośbę innych nauczycieli Potwierdzenie dyrektora szkoły Okres stażu 3. Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy lekcji, uroczystości szkolnych, testów i kart pracy. Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego Opracowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej; Zamieszczenie planu rozwoju w portalu edukacyjnym; Scenariusze, karty pracy, testy Potwierdzenie dyrektora szkoły Okres stażu Do końca 2008 4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Opracowanie i przeprowadzanie wspólnych projektów; Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń Scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych, projekty; Sprawozdanie i analiza wspólnych działań Okres stażu 5. Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów Konsultacje z innymi nauczycielami języków obcych, wymiana poglądów Notatki, opis działań Okres stażu 6. Prezentacja wyników egzaminu gimnazjalnego Zapoznanie nauczycieli z dokonaną analizą wyników egzaminu gimnazjalnego Opracowane dokumenty VI 2009 § 8 ust.2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego Przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć Program, plan, sprawozdanie Okres stażu 2. Współpraca z rodzicami Przygotowanie i wdrożenie programu pedagogizacji, rozmowy indywidualne Program, sprawozdanie, zapis w dzienniku lekcyjnym Okres stażu 3. Praca z uczniem zdolnym i słabym Przygotowanie planu działań w ramach konsultacji i zajęć wyrównawczych (dostosowanie wymagań do możliwości ucznia zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej; prowadzenie koła języka angielskiego dla podniesienia efektywności pracy z uczniem zdolnym) Opis działań Okres stażu 4. Opracowanie i wdrażanie programów i scenariuszy Opracowanie programu i regulaminu zajęć koła języka angielskiego uwzględniającego zainteresowania dzieci; Opracowanie planu wychowawczego; Opracowanie scenariusza pożegnania klas III gimnazjum Opracowany program, scenariusz, potwierdzenie dyrektora r. szk. 2008-2009 5. Diagnozowanie potrzeb uczniów Ankietowanie Analiza ankiet Wg potrzeb § 8 ust.2 pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych- także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. 1. Złożenie wniosku na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów okręgowych komisji egzaminacyjnych Ukończenie szkolenia, wykonywanie zadań egzaminatora Potwierdzenie wykonywania pracy egzaminatora W wyznaczonym terminie § 8 ust.2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych Opracowanie i realizacja planów wycieczek Karty wycieczek, karty pracy, sprawozdania i regulaminy Okres stażu 2. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych Stworzenie i systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki i videoteki anglisty Spis książek, czasopism, kaset i plansz Okres stażu 3. Działania profilaktyczne Pogadanki, udział uczniów w spektaklach profilaktycznych Opis działań Okres stażu 4. Prowadzenie koła zainteresowań z języka angielskiego Spotkania z dziećmi i młodzieżą w wyznaczonym czasie, przygotowanie do konkursów, poszerzanie wiedzy Potwierdzenie dyrektora, program zajęć Okres stażu 5. Organizowanie konkursów Prowadzenie konkursów na poszczególnych etapach: klasowym, szkolnym, międzyszkolnym Potwierdzenie dyrekcji Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną Skierowania na badania, opinie, konsultacje Zaświadczenia Okres stażu 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim Pomoc w organizowaniu dyskotek Potwierdzenie współpracy Okres stażu 3. Współpraca ze Służbą Zdrowia Zaproszenie pielęgniarki na lekcje wychowawcze Notatki w dzienniku lekcyjnym Okres stażu 4. Współpraca z Komendą Policji Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki na temat bezpieczeństwa, w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym, czy inne Notatki w dzienniku lekcyjnym Okres stażu 5. Współpraca z OPS Rozpoznanie sytuacji materialnej wychowanków Opis działań Okres stażu 6. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych; Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo Potwierdzenie współpracy, zaświadczenia o szkoleniach Okres stażu 7. Udział w ogólnoszkolnych akcjach Uczestniczenie w „Sprzątaniu Świata”, „Dniu Dziecka”, „Pierwszym Dniu Wiosny” Zapisy w dzienniku Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Publikacje artykułów związanych z wykonywaną pracą Publikacja artykułów w czasopiśmie pedagogicznym lub Internecie. Potwierdzenie zamieszczenia tekstów artykułów w prasie i w Internecie Okres stażu 2. Nagrody Kserokopie nagród Okres stażu § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych; Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych; Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Opis i analiza dwóch przypadków Okres stażu 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych Sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja; Studiowanie literatury fachowej Kopia planu pracy wychowawcy klasy. Opis i wynik ewaluacji Okres stażu Zdziechowice 03.09.2007 Podpis nauczyciela ................................................. Zatwierdzam do realizacji dn. ........................................... Podpis i pieczęć dyrektora szkoły ........................................................................ Wyświetleń: 1652
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |