Katalog

Ewelina Zdziebko, 2011-06-16
Siemirowice

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

- n +

Nauczyciel kontraktowy
mgr Ewelina Zdziebko




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO




Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2013r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593; Dz. U. z 2007r. Nr 214, poz. 1580









Powinności nauczyciela kontraktowego:

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien
w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.






§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania

1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
• analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 28 stycznia 1982r.)
VIII.-IX. 2010r.
• przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
• opracowanie planu rozwoju zawodowego

2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

• rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu określającego przyjazne warunki współpracy oraz wzajemnej obserwacji zajęć
IX. 2010r.
• kontrakt
• harmonogram współpracy

3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli

• obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) lub innych nauczycieli
• omówienie obserwowanych zajęć okres stażu
• scenariusze zajęć
• arkusz hospitacji
• port folio

4.


Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub innych nauczycieli

• przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) lub innych nauczycieli
• omówienie przeprowadzonych zajęć okres stażu
• scenariusze zajęć
• port folio

5.
Poszerzanie wiadomości i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego

• udział w warsztatach metodycznych, kursach doskonalących, szkoleniach, konferencjach
• udział w kursie „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”

okres stażu

IV.-V. 2011r.

• zaświadczenia o ukończonych warsztatach i kursach, o udziale w szkoleniach
• potwierdzenie udziału w spotkaniach


6.
Rozbudowa własnego warsztatu pracy
• uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych materiałów i pomocy dydaktycznych
• samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
• przygotowanie autoprezentacji okres stażu
• materiały, pomoce, scenariusze zajęć i przedstawień, notatki
• autoprezentacja

7.
Aktywne uczestnictwo w działalności Rady Pedagogicznej
• protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej
• opracowanie w formie odczytu tematu przygotowanego na Radę Pedagogiczną
okres stażu
• protokoły
• materiały i opracowania

8.
Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej
• wpisy w dzienniku zajęć
• prowadzenie obserwacji dziecka
• prowadzenie tygodniowych planów pracy systematycznie w ciągu stażu
• dziennik zajęć
• karty obserwacji dziecka
• tygodniowe plany pracy

9.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
• uporządkowanie zgromadzonych podczas trwania stażu dokumentów, materiałów, pomocy
• sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
• złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym
systematycznie w ciągu stażu
V. 2013r.
VI. 2013r.
• segregator zawierający potwierdzone przez dyrektora dokumenty
• sprawozdanie z planu
• wniosek wraz z dokumentacją formalną



§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Lp Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania

1.
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
• obserwowanie dzieci i rozmowy z nimi
• rozmowy z rodzicami oraz spotkania indywidualne wynikające z zainteresowania i potrzeb rodziców
• przeprowadzenie ankiety na temat sytuacji rodzinnej wychowanków
okres stażu
• listy obecności
• wzór ankiety
• notatki

2.
Organizowanie i przygotowywanie uroczystości i imprez przedszkolnych

• opracowywanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do uroczystości i imprez przedszkolnych
okres stażu
• scenariusze spotkań, imprez okolicznościowych, sprawozdania, fotografie

3.
Promowanie placówki poprzez udział dzieci w konkursach, festiwalach organizowanych przez inne przedszkola i różne instytucje

• przygotowywanie dzieci do konkursów, wystąpień, festiwali okres stażu
• zaświadczenia, podziękowania, potwierdzenia dyrektora, fotografie, opracowania






4.
Poszerzanie wiadomości i umiejętności wychowanków
• organizowanie lub współorganizowanie wycieczek dydaktycznych
• organizowanie pogadanek, spotkań z ciekawymi ludźmi (policjant, strażak, bibliotekarka, itp.)
• nawiązanie współpracy z Jednostką Wojskową 4653, Klubem Garnizonowym, Szkołą Podstawową w Siemirowicach, Nadleśnictwem Cewice

okres stażu
• sprawozdania, potwierdzenia, fotografie, notatki

5.
Organizowanie różnorodnych konkursów przedszkolnych
• przygotowanie regulaminów, konkursów, dyplomów, podziękowań
okres stażu
• opracowane regulaminy konkursów, dyplomy, podziękowania




§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania

1.
Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących awansu zawodowego oraz z zakresu prawa oświatowego

• wyszukiwanie i wydrukowywanie potrzebnych informacji okres stażu
• teczka zawierająca podstawowe akty prawa oświatowego

2.
Publikacje w Internecie
• umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego
rok szkolny 2010/2011
• strona internetowa (wydruki)

3.
Wykorzystanie umiejętności obsługi komputera do przygotowania pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć

• przygotowanie pomocy dydaktycznych, tygodniowych planów pracy, scenariuszy zajęć
• opracowywanie gazetki ściennej oraz ogłoszeń i informacji dla rodziców
okres stażu
• pomoce dydaktyczne, tygodniowe plany pracy, scenariusze zajęć
• zagadnienia tematyczne gazetki, notatki

4.
Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych
• korzystanie ze stron internetowych MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl i innych
okres stażu
• wydruki, notatki

5.
Opracowanie dokumentacji planu rozwoju zawodowego

• przygotowanie dokumentacji okres stażu
• dokumentacja planu rozwoju zawodowego



§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania

1.
Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych

• udział w kursach, warsztatach służących poszerzaniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki okres stażu
• potwierdzenia udziału (zaświadczenia)





2.
Samodzielne studiowanie literatury psychologiczno-pedagogicznej

• przygotowanie recenzji z przeczytanych lektur okres stażu
• wykaz lektur, recenzje

3.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi oraz podczas współpracy
z rodzicami
i nauczycielami

• identyfikacja problemów dotyczących dzieci i podejmowanie działań prowadzących do ich rozwiązania w oparciu o studiowanie literatury fachowej oraz na podstawie własnych doświadczeń okres stażu
• opis i analiza zdobytej wiedzy i udokumentowanie jej w praktyce

4.
Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów
• rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej
okres stażu
• notatki, wpisy w dzienniku



§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania

1.
Zapoznanie się
z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty

• przeanalizowanie podstawowych aktów prawnych, śledzenie na bieżąco zmian w przepisach
• zgromadzenie podstawowych aktów prawnych okres stażu
• zbiór aktów prawnych, wykaz dokumentów, notatki


2.
Zapoznanie się
z podstawowymi aktami prawnymi obowiązującymi
w przedszkolu

• analiza dokumentacji przedszkola: statutu przedszkola, obowiązujących regulaminów i innych dokumentów okres stażu
• notatki z analizy dokumentów
















Zatwierdzam do realizacji:


………………………………………… ……………………………………………..
data i podpis dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 1404


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.