Katalog

Aneta Kędra, 2011-06-14
Tomaszów Lubelski

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji dla ZSZ

- n +

KONSPEKT LEKCJI 21. 09. 2009r.

1. Przedmiot: Język angielski
2. Prowadzący: Aneta K.
3. Klasa: 1 a
4. Podręcznik: My Profession
5. Temat: Przedstawianie się. Czasownik ‘to be’.
6. Czas trwania:Jedna jednostka lekcyjna (45 minut)
7. Miejsce: Zespół Szkół Nr 4 w Tomaszowie Lubelskim, Zasadnicza Szkoła Zawodowa
8. Cele lekcji:
a) wychowawcze
– wdrażanie ładu i porządku w pracy na lekcji
- integracja grupy i pomoc koleżeńska
b) komunikatywne
- potrafi przedstawić siebie po angielsku ( imię, wiek, narodowość, pochodzenie)
- poznanie form i zasad stosowania czasownika ‘to be’
- rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem
- czytanie w celu znalezienia konkretnej informacji
- ćwiczenie umiejętności uzyskiwania informacji i przetworzenia jej
9. Metody dydaktyczne: pogadanka wprowadzająca nowe wiadomości, ćwiczenia ustne i pisemne, praca: indywidualna, w parach, z całą klasą, oglądowa: tabelka z regułami użycia czasownika ‘to be’, słownik angielsko-polski, dedukcja, rozmowa, krótka notatka
10. Formy organizacji: Klasowo – lekcyjna
11. Środki dydaktyczne: podręcznik, radiomagnetofon, nagrania na płycie, tablica, zeszyt
12. Plan lekcji:
1)Czynności organizacyjno - porządkowe 3 min.
2)Podanie tematu lekcji i jego analiza 3 min.
3)Rozwinięcie tematu lekcji 37 min.
4)Podsumowanie lekcji 2 min.
13. Przebieg lekcji:
1) Czynności organizacyjno – porządkowe
- sprawdzenie obecności i wpisanie tematu lekcji do dziennika
2) Podanie tematu lekcji i jego analiza
- zapisanie tematu na tablicy; uczniowie zapisują temat w zeszytach
- skrótowe omówienie tematyki lekcji
- uświadomienie celów zajęć
3)Rozwinięcie tematu lekcji
a)listening and reading
uczniowie słuchają dialogu dotyczącego przedstawiania się (p. 1), a następnie głośno czytają go z podziałem na role. Zwrócenie uwagi na poprawną wymowę. Czytanie ze zrozumieniem, zwrócenie uczniom uwagi, że na tej samej stronie jest krótki słowniczek (glossary) pomagający zrozumieć nowe zwroty. Tłumaczenie i analizowanie dialogu. Przeanalizowanie THEMATIC DICTIONARY (p.4) z nazwami państw, miast i narodowości. Wykonanie zadania READING (ex. 1 p. 2) polegającego na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczącego dialogu.
b)część gramatyczna – czasownik ‘to be’
- uczniowie są proszeni o szybkie zapoznanie się z tabelką prezentującą część gramatyczną Verb ‘to BE’ = Czasownik BYĆ (p. 2). Przeanalizowanie i wyjaśnienie reguł użycia czasownika ‘to be’. Zapisanie kilku innych przykładowych zdań na tablicy i w zeszycie.
- wykonanie zadania polegającego na ułożeniu zdań z podanych słów (p.3). Uczniowie układają zdania i zapisują je w podręczniku. Ustne sprawdzenie zadania.
c) speaking and writing
- wykonanie zadania ćwiczącego sprawność mówienia i pisania (p. 3). Uczniowie zadają pytania kolegom i udzielają odpowiedzi na zadane im pytania. Uzyskane informacje zapisują w tabelce.
14. Podsumowanie lekcji
- wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości związanych z tematem
- utrwalenie najważniejszych wiadomości: poproszeni uczniowie dzielą się uzyskanymi informacjami dotyczącymi czasownika ‘to be’, wybrani uczniowie opowiadają czego dowiedzieli się o koledze
- zadanie pracy domowej polegającej na znalezieniu, w podanym diagramie, nazw państw, miast i narodowości (ex. 4 p.6)

opracowała: Aneta Kędra
Wyświetleń: 1403


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.