Katalog Karolina Łukaszewska, 2011-06-13 Szczecin Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO - Karolina ŁukaszewskaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Karolina Łukaszewska Kwalifikacje: § Studia Wyższe – Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza, tytuł: Licencjat. Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2010 r. Czas trwania stażu: do 31. 05. 2011 r. (9 miesięcy) Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowanie Szkoły Podstawowej Nr 71 im Bogusława X i Anny Jagiellonki w Szczecinie. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w grupach wychowawczych. 5. Doskonalenia warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 7. Podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a) Wewnątrzszkolnych. b) Pozaszkolnych. c) Samokształcenia. 8. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 9. Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas Plan Działania: Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, Napisanie Planu Rozwoju Zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego Wrzesień – Październik 2010 2. Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu Bezpośrednia rozmowa, zwarcie ustnego kontraktu z opiekunem Opracowanie zasad współpracy Wrzesień 2010 3. Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych Opracowanie zakresu i tematów zajęć Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu Wrzesień 2010 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy Teczka stażysty Wrzesień 2010 – Maj 2011 5. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji stażu Maj – Czerwiec 2011 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 6 ust. 2 pkt. 1). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Udział w Radach Pedagogicznych i zebraniach zespołu samokształceniowego Lista obecności na radach, zespołach, potwierdzenie prowadzących Wrzesień 2010 – Maj 2011 2. Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów samokształceniowych, spotkaniach Rady Pedagogicznej Organizacja zajęć własnych. Udział w spotkaniach zespołu Wrzesień 2010 – Maj 2011 3. Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole: Statut szkoły, program wychowawczy, dokumentów związanych z zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi: dzienniki zajęć wychowawczych rozkłady zajęć itp. Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników, Opracowanie projektu planu pracy opiekuńczo-wychowawczego świetlicy Wpisy w dziennikach, Projekt planu pracy świetlicy, Propozycje cykli tematycznych Wrzesień – Październik 2010 4. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących aktów prawnych Oświadczenie o znajomości przepisów i ew. świadectwo ukończenia kursu Wrzesień – Październik 2010 5. Określenie roli wychowawcy świetlicy szkolnej Bezpośrednia rozmowa Uwagi w autorefleksji Wrzesień 2010 – Maj 2011 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż oraz umiejętność omawiania prowadzonych zajęć (§ 6 ust. 2 pkt. 2, 4). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela oraz pedagoga szkolnego Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Wnioski z obserwacji i hospitacji Wrzesień 2010 – Maj 2011 (1 raz w miesiącu) 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji Wrzesień 2010 – Maj 2011 (1 raz w miesiącu) 3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach i kursach. Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. Wrzesień 2010 - Maj 2011 4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy -Publikacja w Internecie planu rozwoju -Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera -Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej Teczka stażysty, dyskietka z zapisem elektronicznym Wrzesień 2010 – Maj 2011 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust. 2 pkt. 3). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i opracowanie planu opiekuńczo-wychowawczego świetlicy, opracowanie propozycji tygodniowych cykli tematycznych Wybór tematu do pracy na bieżący rok Opracowany plan opiekuńczo-wychowawczy świetlicy i plan cykli tematycznych Wrzesień 2010 – Maj 2011 2. Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków Rozmowa, wywiad Charakterystyka grupy świetlicowej w przygotowanej przez siebie formie Wrzesień 2010 – Maj 2011 3. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego Samoocena Teczka stażysty Czerwiec 2010 Wyświetleń: 1257
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |