|
|
Katalog Joanna Faruga, 2011-06-08 Pszczyna Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego - wychowawca świetlicyJoanna Faruga wychowawcą świetlicy szkolnej w gimnazjum Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Wymagania kwalifikacyjne: 1.Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej dzięki wdrożeniu działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. • Diagnoza indywidualnych potrzeb rozwoju nauczyciela oraz zmian w miejscu pracy. • Określenie zadań własnych związanych z zajmowanym stanowiskiem wychowawcy świetlicy oraz przydzielonymi zadaniami. • Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach (plastycznych, czytelniczych) i innych pozalekcyjnych formach rozwijających ich zdolności, talenty i zainteresowania. • Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych w pracy wychowawczej świetlicy szkolnej (pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb opiekuńczo – wychowawczych). • Prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy, np. gromadzenie pomocy, scenariuszy, materiałów dla ucznia i nauczyciela. • Praca z uczniami mającymi trudności w nauce.• Organizacja i pomoc w organizacji imprez szkolnych (kulturalnych) na potrzeby szkoły i środowiska lokalnego. • Aktywny udział w opracowaniu dokumentacji szkolnej określającej zasady funkcjonowania szkoły. • Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych w szkole lub przez inne placówki oświatowe. 2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Odwiedzanie stron internetowych dotyczących oświaty i portali edukacyjnych • Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju, realizowanych programów itp. • Korzystanie z zasobów Internetu, encyklopedii multimedialnych, materiałów umieszczonych na nośnikach cyfrowych. • Organizacja kącika multimedialnego w świetlicy (stanowiska komputerowe, programy, filmy) • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli, wspólne prowadzenie zajęć z praktykantem. • Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć, imprez, programów, pomocy dydaktycznych, materiałów. • Zorganizowanie spotkań i warsztatów dla pracowników świetlic, przekazywanie wiedzy, pomysłów i materiałów wykorzystywanych podczas zajęć. • Zorganizowanie biblioteczki wychowawcy; pozyskiwanie pozycji książkowych, prasy i wybranych artykułów, udostępnianie tych materiałów innym nauczycielom. 4a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. • Opracowanie i wdrożenie programu warsztatów plastycznych dla chętnych uczniów. • Opracowanie i wdrożenie w pracy świetlicy programu wykorzystującego technologie informacyjną. 4b.Wkonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej; współpraca z osobami i instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. • Udział w akcjach charytatywnych, pomocy uczniowskiej, zbiórki artykułów szkolnych. • Organizacja kiermaszu podręczników, kiermaszu świątecznego, z którego dochód jest przeznaczony na zakup materiałów do wyposażenie świetlicy. • Współpraca z miejską biblioteką publiczną i miejskim domem kultury. • Współpraca z MOPS –em. • Współpraca z wychowawcami świetlic szkolnych z innych miast. • Napisanie programu mającego na celu pozyskanie dodatkowych środków na dożywianie dzieci w szkole. 4c. Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. • Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( wykorzystywanie nowych rozwiązań metodycznych i merytorycznych zdobytych dzięki ukończeniu odpowiednich form doskonalenia zawodowego 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju środowiska szkolnego. • Systematyczna praca nad zdiagnozowaniem dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych. • Rozwiązywanie zdiagnozowanych problemów poprzez stosowanie odpowiednich działań, metod, oddziaływań wychowawczych. • Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. Dokonanie analizy przypadków. Wyświetleń: 3962
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |