AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Gomułczak, 2011-06-08
Jarosław

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć - funkcjonowanie osobiste i społeczne

- n +

KONSPEKT DO ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Przedmiot: Funkcjonowanie osobiste i społeczne Prowadzący: mgr Anna Gomułczak
Data: 03.11.10 Klasa: III SPdP Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Temat: Drzewa w parku.


Powiązanie z wcześniejszą wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem uczniów:
-nawiązywanie do doświadczeń i obserwacji nabytych podczas wcześniej odbytej wycieczki do parku miejskiego ,
-korzystanie z wiedzy uczniów dotyczącej parku,
- wykorzystanie umiejętności zastosowania informacji zdobytych w toku zajęć do wykonywania kolejnych zadań


Cele zajęć:
Cel ogólny: Powtórzenie i utrwalenie nazw gatunków drzew najliczniej występujących w parku oraz ich owoców.
Cele operacyjne:
Uczeń;
- potrafi zdać relację z odbytej uprzednio wycieczki
- umie rozpoznać drzewa na podstawie ich liści i owoców,
- potrafi rozpoznać i nazwać drzewa na ilustracji,
- dobiera etykiety wyrazowe do ilustracji,
- rozwiązuje plątaninkę literową, odczytuje hasło,
- rozpoznaje owoce drzew za pośrednictwem zmysłu dotyku,
-aktywnie uczestniczy w zajęciach
- słucha poleceń nauczyciela.

Kryteria oceniania (na co będę zwracał uwagę):
- wykazywanie przez uczniów zainteresowania tematem lekcji
-aktywność uczniów w trakcie zajęć
-staranność i poprawność wykonania ćwiczeń
-współpracę w grupie

Przebieg lekcji (zadania do poszczególnych celów lekcji):
1.Powitanie z klasą.
2.Określenie celu zajęć.
3.Zapisanie daty i tematu
Uczniowie rozwiązują plątaninkę literową- zał. nr 1. Powstałe hasło jest tematem zajęć. Nauczyciel zapisuje je na tablicy.
4.Wprowadzenie tematyki.
Pogadanka dotycząca uprzednio odbytej wycieczki do parku. Przypomnienie kluczowych zagadnień przez nauczyciela.
5.Rozpoznawanie i nazywanie owoców drzew rosnących w parku na podstawie naturalnych okazów.
Uczniowie otrzymują żołędzie, kasztany, owoce jarzębiny oraz nasiona klonu oraz liście poszczególnych drzew. Nazywają owoce , przyporządkowują do nich właściwe liście i układają je parami w rzędzie.
6.Dobór etykiet z nazwami drzew.
Uczniowie odczytują nazwy drzew umieszczone na etykietach, po czym umieszczają je pod odpowiednią parą owoców i liści.
7.Uzupełnianie kart pracy.
Uczniowie otrzymują karty pracy-zał. nr 2., na których znajdują się ilustracje liści. Ich zadaniem jest dorysować owoce oraz wpisać właściwą nazwę gatunku drzewa.
8.Rozpoznawanie drzew na ilustracjach.
Nauczyciel umieszcza na tablicy ilustracje drzew zawierające rysunki liści i owoców. Uczniowie rozpoznają gatunek drzewa oraz umieszczają pod ilustracją etykietę z jego nazwą. Uczniowie otrzymują pomniejszone ilustracje drzew, które wklejają na uzupełnianej wcześniej karcie pracy.
9.Sprawdzanie stopnia opanowania tematyki zajęć(patrz poniżej- pytania kluczowe)
10.Obliczenia matematyczne.
Uczniowie otrzymują kasztany i żołędzie. Nauczyciel zapisuje na tablicy działania matematyczne. Zadaniem uczniów jest dobrać właściwą ilość poszczególnych owoców zgodną z czynnikami działania oraz wyliczyć jego wynik. Nauczyciel zapisuje wynik na tablicy; uczniowie zapisują działanie w zeszytach za pomocą liczb i znaków graficznych.
11.Utrwalenie nazw drzew i ich owoców- ćwiczenie percepcji dotykowej.
W woreczku z grubszego materiału znajduje się jeden z owoców drzewa. Każdy uczeń wkłada rękę do środka i za pomocą dotyku stara się rozpoznać jaki to owoc oraz określa z jakiego drzewa pochodzi. Po wyjęciu owocu uczniowie weryfikują jego wypowiedź.
10.Podsumowanie zajęć.
Kluczowe pytania do uczniów:
1.Jakie gatunki drzew najczęściej występują w parku?
2.Jakie drzewa widzieliście podczas wycieczki do parku?
3.Jakie nazwy noszą ich owoce?
4.Jakie owoce przynieśliście z wycieczki?
Notatki i dodatkowe ćwiczenia (załączniki i ich numery):
1.Plątaninka literowa
2.Karty pracy zawierające ilustracje liści.
3.Pomniejszone ilustracje drzew.
Formy pracy:
-indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne: owoce drzew występujących w parku, etykiety z nazwami drzew, ilustracje przedstawiające drzewa, przybory do pisania, kredki, woreczek z nieprzejrzystego materiału.
Metody pracy:
- podająca
-praktyczna
-problemowa



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2825


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.