AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Gomułczak, 2011-06-08
Jarosław

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konaspekt zajęć - funkcjonowanie osobiste i społeczne

- n +

KONSPEKT DO ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Przedmiot: Funkcjonowanie osobiste i społeczne Prowadzący: mgr Anna Gomułczak
Data: 10.11.09 Klasa: II a SPdP Liczba jednostek lekcyjnych: 1

Temat: Symbole narodowe- Hymn Polski


Powiązanie z wcześniejszą wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem uczniów:
-nawiązywanie do doświadczeń i obserwacji uczniów dotyczącej miejsc i okazji w jakich śpiewa się hymn,
- wykorzystanie umiejętności zastosowania informacji zdobytych w toku zajęć do wykonywania kolejnych zadań


Cele zajęć:
Cele ogólne:
- Powtórzenie i utrwalenie słów Mazurka Dąbrowskiego.
- Kształtowanie właściwej postawy wobec symboli narodowych.
Cele operacyjne:
Uczeń;
- potrafi rozpoznać hymn spośród różnych utworów muzycznych,
- umie wymienić uroczystości, podczas których śpiewa się hymn,
- potrafi przyjąć odpowiednią postawę podczas odtwarzania i odśpiewania hymnu,
- zna tytuł hymnu,
- śpiewa hymn przy akompaniamencie,
- rozwiązuje rebus literowy, plątaninkę
-aktywnie uczestniczy w zajęciach
- słucha poleceń nauczyciela.

Kryteria oceniania (na co będę zwracał uwagę):
- wykazywanie przez uczniów zainteresowania tematem lekcji
-aktywność uczniów w trakcie zajęć
-staranność i poprawność wykonania ćwiczeń
-współpracę w grupie

Przebieg lekcji (zadania do poszczególnych celów lekcji):
1.Powitanie z klasą.
2.Określenie celu zajęć.
3.Zapisanie daty i tematu
Uczniowie rozwiązują rebus literowy umieszczony na plakacie zawieszonym na tablicy. Powstałe hasło jest tematem zajęć. Nauczyciel zapisuje je na tablicy wraz z datą.
4.Wysłuchanie nagrań.
Nauczyciel odtwarza kilka utworów muzycznych. Zadaniem uczniów jest rozpoznać wśród nich hymn narodowy Polski.
5.Wspólne odśpiewanie hymnu.
Nauczyciel wraz z uczniami śpiewa hymn zachowując prawidłową postawę ciała.
6.Pogadanka dotycząca hymnu.
Uczniowie zastanawiają się w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn, poznają jego tytuł. Nauczyciel opowiada krótką historię powstania hymnu, tłumaczy tytuł oraz wyjaśnia konieczność zachowania właściwej postawy.
7.Rozwiązywanie karty pracy
Uczniowie otrzymują karty pracy- wykonują poszczególne zadania. Wybierają spośród kilku ilustracji, trzy, przedstawiające uroczystości związane z odśpiewaniem hymnu oraz układają z rozsypanki literowej tytuł hymnu.
8.Sprawdzanie stopnia opanowania tematyki zajęć(patrz poniżej- pytania kluczowe)
10.Podsumowanie zajęć.
Kluczowe pytania do uczniów:
1.Jaki tytuł nosi hymn Polski?
2.W jakich okolicznościach śpiewamy hymn?
3.Jak należy zachować się podczas śpiewania/ odtwarzania hymnu?
4.Jakie słowa zawiera pierwsza strofa hymnu?
Notatki i dodatkowe ćwiczenia (załączniki i ich numery):
1.Karta pracy- ilustracje przedstawiające uroczystości związane z odśpiewaniem hymnu- zał. nr 1.
2.Rozsypanka literowa- zał. nr 2.
Formy pracy:
-indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Stanowisko do odtwarzania płyt.
Płyta z nagraniem Mazurka Dąbrowskiego oraz innych utworów
Plakat przedstawiający rebus literowy.
Metody pracy:
- podająca
-praktyczna
-problemowa



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2479


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.