Katalog

Dorota Bagińska, 2011-06-08
Szczecin

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Dorota Bagińska
nauczycielka języka angielskiego
w Zespole Szkół Nr 5 im. Józefa Wybickiego
w Szczecinie

Okres trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2008

Cele stażu:
1. Pogłębianie wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu.
2. Doskonalenie umiejętności służących własnemu rozwojowi w ramach wykonywanego zawodu.
3. Doskonalenie metod pracy oraz warsztatu pracy ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności stosowania technologii informacyjnej.
4. Realizowanie różnorodnych zadań służących podnoszeniu jakości pracy szkoły.
5. Spełnienie poszczególnych wymagań, wynikających z rozporządzenia, niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Czynności organizacyjne
-Szczegółowe zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Wrzesień 2008
Analiza publikacji z zakresu awansu zawodowego nauczycieli ( w tym dostępnych w Internecie).
Wrzesień 2008
Przygotowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
2.09.2008
Przygotowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego.
2.09.2008
-Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji, materiałów.
Na bieżąco, w okresie stażu.
-Sporządzenie wstępnego projektu sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Uporządkowanie zgromadzonej w okresie stażu dokumentacji i materiałów. Opis i analiza zadań realizowanych w okresie trwania stażu. Wnioski.
Maj 2011
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, z późniejszymi zmianami, §8 ust.2 pkt.1)
-Zapoznawanie się z dokumentacją szkolną dotyczącą zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej - Statut, WSO, Regulamin Szkoły, plan pracy dydaktyczno - wychowawczej, itp.
Wrzesień w kolejnych latach stażu
-Pogłębianie wiedzy i umiejętności, doskonalenie kompetencji zawodowych służących własnemu rozwojowi i podnoszeniu jakości pracy szkoły.
Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli - np. szkoleniowych radach pedagogicznych.
Okres stażu, zgodnie z organizacją roku szkolnego
Potwierdzenie udziału
Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli - warsztaty, konferencje, itp.
Okres stażu
Ukończenie uzupełniających studiów magisterskich o specjalizacji - filologia angielska.
Okres stażu
Dyplom
Samodzielne studiowanie i aktualizowanie wiedzy z zakresu metodyki nauczanego przedmiotu, pedagogiki, dydaktyki, psychologii
Okres stażu
Lista lektur
-Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
Studiowanie literatury fachowej, czasopism dla nauczycieli.
Okres stażu
Lista lektur
Przeprowadzanie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, np. metody projektów, dramy, itp.
Okres stażu
Konspekty, scenariusze
Systematyczne gromadzenie ”podręcznej biblioteki anglisty”.
Okres stażu
Lista kolejnych pozycji
Monitorowanie nowości wydawniczych z zakresu nauczanego przedmiotu - oferty dla uczniów i nauczycieli.
Okres stażu
Udział w szkoleniach zewnętrznych dotyczących doskonalenia warsztatu i metod pracy nauczyciela języka angielskiego.
Okres stażu
Potwierdzenia uczestnictwa
Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli języka angielskiego.
Okres stażu
Tematyka prowadzonych zajęć, potwierdzenie udziału
Opieka nad klasopracownią - wystrój i wygląd, gromadzenie i wykonywanie pomocy dydaktycznych, np. plakatów tematycznych itp.
Okres stażu
Przykłady wykonanych pomocy, zdjęcia
-Diagnoza wstępna
i badanie umiejętności uczniów klasy pierwszej.
Przeprowadzenie testu, ocena, analiza, wnioski.
Wrzesień w kolejnych latach stażu
Wyniki testów, analiza
-Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów klasy trzeciej.
Matura próbna, ocena, analiza, wnioski.
Okres stażu, zgodnie z terminami matur próbnych
Wyniki matury, analiza
-Promocja szkoły.
Udział w pracach komisji do spraw promocji i rekrutacji:
- plan promocji szkoły
- udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych zgodnych z kalendarium imprez szkolnych.
Wrzesień / październik 2008, okres stażu zgodnie z kalendarium imprez szkolnych
Plan działań związanych z promocją szkoły, sprawozdanie z realizacji planu
-Rozwijanie zdolności językowych uczniów.
Praca z uczniem uzdolnionym - przygotowanie do konkursów językowych - zajęcia dodatkowe.
Okres stażu
Plan pracy koła językowego
Konsultacje dla uczniów z problemami w nauce języka angielskiego.
Okres stażu
Scenariusze zajęć przeprowadzonych w ramach konsultacji
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust.2 pkt.2)
-Podstawowe wykorzystanie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy.
Przygotowywanie materiałów dydaktycznych - testów, ćwiczeń językowych, itp.
Na bieżąco, w trakcie całego stażu
Przykłady przygotowanych materiałów
Przygotowywanie pomocy dydaktycznych opracowanych metodą komputerową
Na bieżąco, w trakcie całego stażu
Przykłady przygotowanych pomocy
Przygotowywanie niezbędnych materiałów związanych z pracą wychowawczą (np. korzystanie z programu do wypełniania świadectw, arkuszy ocen), awansem zawodowym (opracowanie materiałów z okresu stażu), pracą szkoły.
Na bieżąco, w trakcie całego stażu, wrzesień 2008, maj /czerwiec 2011
Przygotowywane materiały, np. plan rozwoju zawodowego itp.
Korzystanie z encyklopedii multimedialnych, internetu, komputerowych programów edukacyjnych dotyczących nauczania i uczenia się języka angielskiego.
Okres stażu
Adresy stron, nazwy programów
Wykorzystanie serwisów edukacyjnych jako źródła informacji istotnych z punktu widzenia wykonywanego zawodu, monitorowanie aktualności
Na bieżąco, w trakcie całego stażu
Adresy stron
Opracowywanie prezentacji komputerowej dotyczącej wyników matur z języka angielskiego.
Wrzesień 2008 i zgodnie z organizacją roku szkolnego - terminy rad pedagogicznych
Prezentacja
Gromadzenie i aktualizowanie biblioteki anglisty - płyty CD, encyklopedie, słowniki multimedialne, programy komputerowe wykorzystywane w nauce języka angielskiego.
Okres stażu
Lista pozycji
Przygotowanie materiałów do zamieszczenia na stronie WWW szkoły.
Okres stażu zgodnie z pojawiającymi się potrzebami
Przygotowane materiały
-Pogłębianie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy.
Udział w zewnętrznych formach szkolenia z zakresu technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Okres stażu
Poświadczenia udziału
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§8 ust.2 pkt.3)
-Ocena własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do specyfiki środowiska szkolnego.
Autoanaliza i autorefleksja dotycząca pracy własnej, poprawa sposobów realizacji zawodowej.
Na bieżąco, w trakcie całego stażu
Opis
-Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz wszystkich zainteresowanych.
Okres stażu
Potwierdzenie
Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w internecie.
Wrzesień / październik 2008
Adres strony
Publikacja artykułu (dotyczącego uczenia się, nauczania języka angielskiego) w internecie.
W okresie stażu, rok szkolny 2009/2010
Artykuł, adres strony
Szkolenie zespołu przedmiotowego lub rady pedagogicznej prezentujące umiejętności zdobyte podczas udziału w zewnętrznych formach doskonalenia nauczycieli odbytych w trakcie stażu.
W trakcie stażu
Potwierdzenie przeprowadzenia szkolenia
Uczestnictwo w pracach organów szkoły: posiedzeniach rady pedagogicznej, zespołu przedmiotowego, komisji do spraw promocji i rekrutacji, komisji do spraw promocji zdrowia.
Okres stażu zgodnie z organizacją roku szkolnego, harmonogramem spotkań poszczególnych komisji
Potwierdzenia udziału
-Pedagogizacja rodziców.
Spotkania grupowe i indywidualne z rodzicami, współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcami i nauczycielami
Okres stażu
Harmonogram spotkań
Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań:
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8 ust.2 pkt.4a)
-Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych.
Praca z uczniem uzdolnionym językowo w ramach koła języka angielskiego.
Rok szkolny 2009/2010 2010/2011
Program koła języka angielskiego
Opracowanie tematów do pracy wychowawczej w trakcie godzin z wychowawcą, zgodnych z ramowym planem dydaktyczno – wychowawczym
Wrzesień w kolejnych latach stażu
Tematy godzin wychowawczych
Realizowanie ścieżek międzyprzedmiotowych na lekcjach języka angielskiego.
Okres stażu
Tematy lekcji, zapisy w dzienniku lekcyjnym
Opracowanie scenariusza imprezy szkolnej - dni języków obcych.
Marzec 2009
Scenariusz
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8 ust.2 pkt.4c)
-Popularyzacja wiedzy o tradycjach i kulturze krajów anglojęzycznych.
Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji dotyczących kultury i świąt krajów anglojęzycznych, np. Halloween, Guy Fawkes' Day, itp.
Okres stażu zgodnie z kalendarzowym rozkładem świąt
Tematy lekcji, zapisy w dzienniku lekcyjnym, konspekty
-Przeprowadzenie konkursu języka angielskiego dla uczniów szkoły.
Przygotowanie regulaminu i zadań konkursowych.
Zgodnie z kalendarium imprez szkolnych - dni języków obcych
Regulamin, zadania konkursowe
-Przygotowanie uczniów do konkursów międzyszkolnych
Praca z uczniem zdolnym w ramach koła języka angielskiego.
Rok szkolny 2009/2010 2010/2011
Plan pracy koła
-Zorganizowanie wycieczki klasowej.
Plan wycieczki, organizacja wyjazdu, podsumowanie.
Okres stażu
Plan wycieczki, potwierdzenie wyjazdu – karta wycieczki
-Organizowanie wyjść do lokalnych placówek kulturalnych.
Wyjścia do teatru, muzeum, itp.
Okres stażu
Potwierdzenie wyjścia - karta wycieczki
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust.2 pkt.4e)
-Współpraca z pedagogiem szkolnym.
Spotkania, konsultacje, rozmowy, prelekcje podczas godzin wychowawczych.
Okres stażu
Tematyka spotkań, przeprowadzonych prelekcji
-Współpraca z biblioteką szkolną.
Udział w organizowaniu przedstawień grupy teatralnej - bajki po angielsku.
Zgodnie z kalendarium imprez szkolnych - dni języków obcych
Scenariusze bajek
-Współpraca z samorządem szkolnym.
Udział w przygotowaniu imprez szkolnych.
Zgodnie z kalendarium imprez szkolnych
Potwierdzenie udziału
-Współpraca z Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej OHP
Badanie predyspozycji zawodowych, zapoznanie się z ofertą pracy sezonowej dla młodzieży szkolnej, itp.
Okres stażu zgodnie z pojawiającą się ofertą centrum
Potwierdzenie udziału klasy
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§8 ust.2 pkt.5)
-Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
Identyfikacja problemu, diagnoza, proponowane rozwiązania, wdrożenie działań, ocena efektów.
Okres stażu zgodnie z pojawiającymi się sytuacjami problemowymi
Opis dwóch przypadków
Wyświetleń: 1342


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.