Katalog

Kamila Adamek, 2011-06-06
Sławno

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju stażysty matematyka

- n +

KAMILA A.....
Nauczyciel matematyki

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 roku
Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maja 2011 roku

CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1.Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:
a.przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły,
b.sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
c.przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
2.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
3.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły oraz omawianie ich z daną na zajęciach osobą.
4.Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego:
a.wewnątrzszkolnych,
b.pozaszkolnych,
c.samokształcenia.

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 ) - dalej zwana ustawą
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 ) dalej zwane rozporządzeniem


Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
1.Poznanie procedury związanej z awansem zawodowym nauczyciela stażysty: termin: IX 2010
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu
zawodowego (ustawa, rozporządzenia, zarządzenia)
- analiza „Karty Nauczyciela”
2.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: termin: IX 2010
- zawarcie kontraktu
- omówienie przebiegu stażu
- opracowanie zasad współpracy
- ustalenie terminów zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych w terminie IX – V 2011
3.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań placówki: termin: IX - XI 2010
- analiza dokumentów szkoły; statut, program rozwoju szkoły, WSO, szkolny program wychowawczy

4.Udział w pracach organów szkolnych związanych z realizacją jej podstawowych zadań i funkcji: termin: cały okres stażu
- aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
- współpraca z rodzicami
- współpraca z Samorządem Szkolnym
- udział w dniach otwartych szkoły
5.Prowadzenie dokumentacji dotyczących realizacji planu rozwoju zawodowego. termin: na bieżąco
6.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu zawodowego. termin: V 2011
7.Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. termin: VI 2011


Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły oraz omawianie prowadzonych i hospitowanych zajęć.
1.Staranne przygotowywanie się do prowadzonych zajęć z wykorzystaniem podręcznika oraz innych zbiorów i pomocy dydaktycznych. termin: IX 2010 – V 2011
2.Opracowywanie konspektów w szczególności na lekcje hospitowane przez opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Na bieżąco
3.Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły i opiekuna stażu. termin: raz w miesiącu
4.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. termin: raz w miesiącu
5.Wykorzystywanie technologii komputerowej - przygotowywanie środków dydaktycznych na zajęcia lekcyjne, opracowywanie testów, materiałów dla uczniów. termin: cały okres stażu
6.Pomoc nauczycielom w organizacji konkursów, uroczystości szkolnych (organizacja apelu z okazji Święta Niepodległości, Tygodnia Matematyczno – Przyrodniczego, konkursu informatycznego). termin: wg kalendarza imprez szkolnych
7.Indywidualne praca z uczniem – pomoc słabszym uczniom .w opanowaniu materiału. termin: na bieżąco, wg potrzeb
8.Zorganizowanie zajęć przygotowawczych z matematyki do Matury 2011 termin: IX.2010 – IV 2011 – 1h tygodniowo
9.Prowadzenie zajęć zgodnie z projektem „Wespół w Zespół z Matematyką Bez Granic” termin: IX. 2010 – VI 2011 – 1h tygodniowo


Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem.
1.Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły, prawami i obowiązkami ucznia. termin: X 2010
2.Współpraca z wychowawcami klas, w których prowadzę lekcje (informowanie o uczniach z problemami wychowawczymi i aktywne poszukiwanie sposobu rozwiązania tych problemów), współpraca z rodzicami. termin: na bieżąco
3.Współpraca z Samorządem Szkolnym termin: Rok szkolny 2010/2011
4.Sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków (dyżury międzylekcyjne, pomoc w organizacji oraz opieka nad młodzieżą podczas imprez szkolnych i wycieczek). termin: cały okres stażu
5.Zachęcanie młodzieży do uczestniczenia w lokalnych imprezach termin: wg potrzeb


Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
1.Studia licencjackie. Akademia Pomorska w Słupsku
Fizyka – Niezawodność i jakość obiektów technicznych. termin: zgłoszenie - X 2007
2.Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym w ramach WDN termin: wg planu
3.Korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli (w szczególności opiekuna stażu). termin: na bieżąco
4.Udział w konferencjach metodycznych szkoleniach organizowanych poza szkołą oraz innych dostępnych formach doskonalenia zawodowego termin: wg planu
5.Wzbogacanie warsztatu pracy (przygotowanie pomocy i wykorzystanie ich na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy, komputerowe programy edukacyjne). termin: wg potrzeb
6.Doskonalenie multimedialnych technik pracy. termin: V 2011
Wyświetleń: 1481


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.