Katalog

Marta Ożarowska, 2011-06-02
Bemowo Piskie

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć - język angielski do podręcznika Stardust 2

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Data przeprowadzenia zajęć, 25.10. 2010 r.
KLASA II b
Nauczyciel: Marta Ożarowska
Czas trwania:45 minut
Rozdział 2-At Toby’s party
Temat: Powtórzenie słownictwa i struktur poznanych rozdziale 1.
Materiały dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Stardust 2, odtwarzacz i płyta CD (nagranie 15), karty obrazkowe: przedmioty znajdujące się w klasie i miejsca w szkole;
Cele:
- ogólny:
• dzieci powtarzają słownictwo i struktury językowe poznane w rozdziale 1.
- szczegółowe:
• dzieci śpiewają piosenkę Where’s my book?;
• dzieci uzupełniają poszczególne sekcje na stronie Back to Base.
• dzieci oceniają własne postępy w nauce;
Wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej:
• język obcy: dzieci reagują na proste polecenia nauczyciela (Open your class books, Stand up, Listen and sing) i proste pytania (What is it?Where’s this?);
• język obcy/ edukacja muzyczna: dzieci śpiewają piosenkę;
• edukacja społeczna: dzieci współpracują ze sobą w zabawie;
• edukacja plastyczna: dzieci kolorują obrazki w ćwiczeniach;


ETAPY LEKCJI
I. WPROWADZENIE.

1. Przywitanie/ Rozgrzewka językowa.
Nauczyciel wita się z dziećmi, mówiąc Hello lub Good Morning. Nauczyciel odtwarza nagranie 15 i wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę Where’s my book?. Następnie wyjaśnia dzieciom, że dzisiejsza lekcja jest powtórzeniem materiału poznanego w rozdziale I.

II. LEKCJA WŁAŚCIWA.

1. Gra językowa.
Nauczyciel prosi o przygotowanie wyciętych w domu materiałów z zeszytu ćwiczeń (str. 67). Następnie prosi jednego z uczniów, by podszedł do jego biurka i zademonstrował wraz z nim grę.N-l stawia na stoliku pomiędzy sobą a uczniem książkę, tak by nie widzieli swoich modeli szkoły. Następnie ukrywa Zapa, umieszczając go w jednym z pomieszczeń. Potem pyta Where’s Zap?, zachęcając ucznia do odpowiedzi typu In the dining room? In the gym? do czasu, aż uczeń poda nazwę właściwego miejsca, n-l odpowiada No.następnie uczniowie grają w tę grę w parach.
2. Ćwiczenia Back to Base.
Nauczyciel prosi dzieci o otwarcie zeszytu ćwiczeń na str.9, mówi Please, open your Activity Books at page9 i wyjaśnia, że zadaniem dzieci będzie uzupełnienie poszczególnych sekcji na tej stronie. N-l wyjaśnia dzieciom, że w sekcji Words- mają wpisać tyle nowych wyrazów, ile potrafią, następnie je liczą, a sumę wpisują w środek gwiazdki. Mogą skorzystać ze słowniczka obrazkowego. W sekcji Questions and answers?- dzieci mają rozszyfrować pytania i udzielić odpowiedzi na nie, patrząc na obrazki. W sekcji My favourites- dzieci przypominają sobie słowa, które poznały w tym rozdziale i zapisują jedno, którego zapamiętanie sprawiło im największą przyjemność. Przypominają sobie również różne ćwiczenia z całego rozdziału i notują numer strony, na której znajduje się to, które im się najbardziej podobało. W sekcji My classroom conversation- dzieci zastanawiają się, czy posługiwały się zwrotami, których uczyły się w tym rozdziale i odpowiednio zaznaczają kolorem słówko Yes lub No.
Na końcu n-l sprawdza odpowiedzi z całą klasą.
3. Ocena własnych postępów.
Nauczyciel zachęca dzieci, by zastanowiły się, czy bardzo się starały, pracując z rozdziałem pierwszym. Wskazuje cztery obrazki przedstawiające Robodoga i upewnia się, czy dzieci rozumieją słowa znajdujące się pod obrazkami. Następnie uczniowie przystępują do kolorowania, zaczynając od lewj strony skali i kończąc w punkcie określającym najlepiej ich starania.

III. PODSUMOWANIE LEKCJI.

1. Zakończenie lekcji/ zadanie pracy domowej.
Nauczyciel prosi uczniów, by przejrzały cały I rozdział i uzupełniły wszystkie ćwiczenia, których nie udało im się dokończyć. Następnie wyjaśnia wszelkie wątpliwości i zachęca je, by poprosiły o pomoc, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wyświetleń: 1208


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.