Katalog

Marta Ożarowska, 2011-06-02
Bemowo Piskie

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć - język angielski do podręcznika Stardust 1

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI
KLASA 1a Data, 05.10.2010 r.
KLASA 1b Data, 01.10.2010 r.

Nauczyciel: Marta Ożarowska
Czas trwania zajęć: 45 minut
Rozdział 1- Family.
Temat: Nauka piosenki 4 little Twinkles jumping on the bed.
Materiały dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Stardust 1, pacynka Bobby, nagranie 9, karty obrazkowe z Mum, Dad, sister, brother, Baby, Granny, , karta pracy Photocopy Masters Book str. 10, odtwarzacz CD.
Cele:
- ogólny:
• Dzieci powtarzają liczebniki i poznane czynności;
- szczegółowe:
• dzieci uczą się piosenki 4 little Twinkles jumping on the bed.;

Formy pracy:
• praca w całej klasie;
• praca indywidualna;
Wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej:
• język obcy: dzieci reagują na proste polecenia nauczyciela (Open your Class books, , Listen to the song, Look ) i odpowiadają na proste pytania ( What’s your name? What colour is she/he?Who’s this?);
• język obcy/ edukacja muzyczna: dzieci śpiewają piosenkę;
• edukacja społeczna: dzieci współpracują ze sobą w zabawie;
• edukacja plastyczna: dzieci kolorują obrazki związane z piosenką;
• edukacja prozdrowotna: dzieci dowiadują się, jakie zachowania w domu mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji.

ETAPY LEKCJI
I. WPROWADZENIE.

1. Przywitanie.
Nauczyciel wita się z dziećmi, mówiąc Hello . Przy użyciu pacynki Bobbiego oraz kart obrazkowych, zadaje dzieciom pytania o nazwy członków rodziny. Prosi dzieci o przygotowanie swoich kart obrazkowych, następnie mówi, żeby każde dziecko wybrało jedną kartę. Następnie n-l mówi Mums, say hello, a wszystkie dzieci, które wybrały kartę mamy, odpowiadają Hello.

II. LEKCJA WŁAŚCIWA.
1. Piosenka 4 little Twinkles jumping on the Bed.
Nauczyciel mówi : Open your Class Books at page 5, jednocześnie pokazując swoją książkę otwartą na tej stronie. Następnie zdaje uczniom pytania o ludki Twinkle oraz o to co dzieje się na obrazku. Pyta się, czy takie zachowanie (skakanie po łóżku) jest rozsądne i dlaczego tata nie wygląda na zadowolonego? (Martwi się, że mogą sobie coś zrobić). Pyta się uczniów, jakie zachowania w domu mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji oraz wyjaśnia dzieciom, że zakazy wprowadzane przez rodziców są najczęściej spowodowane troską o bezpieczeństwo dzieci.
Nauczyciel odtwarza nagranie (nagranie 9) i prosi dzieci, żeby w trakcie słuchania piosenki próbowały naśladować jego gesty. Mówi Listen to the song . Odtwarza nagranie ponownie i prosi uczniów o próbowanie śpiewania piosenki oraz o pokazywanie gestów.

III. PODSUMOWANIE LEKCJI.
1. Zakończenie lekcji.
Nauczyciel rozdaje uczniom powieloną str. 10 z Photocopy Masters Book i wyjaśnia, że ich zadaniem jest połączyć obrazki z odpowiednimi zwrotkami piosenki. Po wykonaniu zadania dzieci mogą pokolorować obrazki przy akompaniamencie piosenki.




Wyświetleń: 1063


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.