Katalog

Marta Ożarowska, 2011-06-02
Bemowo Piskie

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć- język angielski do podręcznika Stardust 1

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI
KLASA 1a Data, 24.09.2010 r.
KLASA 1b Data, 24.09.2010 r.
Nauczyciel: Marta Ożarowska
Czas trwania zajęć: 45 minut
Rozdział 1- Family.
Temat: Rodzina- słownictwo. Nauka piosenki Hello! This is my family.
Materiały dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Stardust 1, pacynka Bobby, nagranie 6,7 i 8, karty obrazkowe z Mum, Dad, sister, brother, Baby, Granny, ludki Twinkles, karta pracy Photocopy Masters Book str. 9, odtwarzacz CD.
Cele:
- ogólny:
• Dzieci poznają sześć nazw członków rodziny;
- szczegółowe:
• dzieci przypominają sobie historyjkę i poznają nowy temat śpiewając piosenkę ;
• dzieci utrwalają nazwy członków rodziny za pomocą piosenki;

Formy pracy:
• praca w całej klasie;
• praca indywidualna;
Wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej:
• język obcy: dzieci reagują na proste polecenia nauczyciela (Open your Class Books, , Listen to the song, Look ) i odpowiadają na proste pytania ( What’s your name? What colour is she/he?Who’s this?);
• język obcy/ edukacja muzyczna: dzieci śpiewają piosenkę;
• edukacja społeczna: dzieci współpracują ze sobą w zabawie;
• edukacja plastyczna: dzieci kolorują rysunek;

ETAPY LEKCJI
I. WPROWADZENIE.

1. Przywitanie.
Nauczyciel wita się z dziećmi, mówiąc Hello . Przy użyciu pacynki Bobbiego oraz kart obrazkowych, zadaje dzieciom pytania o imiona bohaterów podręcznika oraz o to, czy pamiętają historię Bobbiego. Nauczyciel zapowiada, że za chwilę Bobby pozna jeszcze kogoś i umieszcz na tablicy karty przedstawiające członków rodziny, rysuje wokół nich okrąg i mówi: family, dając gestami do zrozumienia, że słowo to oznacza wszystkie postacie w kole. Dzieci powtarzają family.
2. Piosenka Planet Twinkle.
Nauczyciel zapowiada, że za chwilę dzieci usłyszą piosenkę o planecie Twinkle (nagranie 6). Prosi, żeby podniosły ręce w momencie, gdy w tekście usłyszą słowo family. N-l mów Listen, po czym odtwarza nagranie. Po chwili dzieci słuchają ponownie, tym razem nauczyciel zachęca je, aby naśladując go, wykonywały gesty towarzyszące piosence.

II. LEKCJA WŁAŚCIWA.
1. Prezentacja nowych słów.
Nauczyciel mówi : Open your Class Books at page 4, jednocześnie pokazując swoją książkę otwartą na tej stronie. Następnie, wyjaśnia po polsku, że w tym rozdziale będą się uczyć angielskich wyrazów związanych z rodziną i pyta dzieci, czy już jakieś tego typu słowa znają. Następnie prosi: Look at Tim and Tina’s family i wyjaśnia, że obrazek przedstawia rodzinę Tima i Tiny, którą właśnie poznał Bobby. N-l przedstawia uczniom karty obrazkowe z członkami rodziny i nazywa każdego członka rodziny, prosząc jednocześnie uczniów o powtarzanie tych nazw. Następnie odtwarza nagranie (nagranie 7) i prosi dzieci o wysłuchanie słów i wskazanie odpowiedniego obrazka w podręczniku. Uczniowie słuchają nagrania ponownie. Tym razem ich zadaniem jest powtórzyć wyrazy, które słyszą.
2. Piosenka.
Nauczyciel prosi Look at the picture i wyjaśnia dzieciom po polsku, że Bobby właśnie poznał rodzinę Tiny i Tima i robi im zdjęcia. Wyjaśnia, że w Wielkiej Brytanii ( i innych anglojęzycznych krajach) osoba robiąca zdjęcia często prosi fotografowanych, żeby powiedzieli cheese, bo wtedy wyglądają jakby się uśmiechali. Wyjaśnia znaczenie słowa oraz mówi, że można podobnie jak po polsku, powiedzieć po prostu: Proszę o Uśmiech! Smile, please? N-l zapowiada piosenkę i uczy dzieci gestów. Następnie odtwarza nagranie (nagranie 8- ( Hello! This is my family), mówiąc Listen, a trakcie nagrania wykonuje odpowiednie gesty.
3. Ćwiczenia związane z piosenką.
Nauczyciel rozdaje uczniom powieloną str.9 z Photocopy Masters Book i wyjaśnia, że ich zadaniem jest wysłuchać nagrania i ponumerować postacie wg takiej kolejności w jakiej pojawiają się w nagraniu.

III. PODSUMOWANIE LEKCJI.
1. Zakończenie lekcji.
Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe z członkami rodziny i numeruje je. Następnie zadaje kolejnym uczniom pytanie : What’s number 1?Zadaniem ucznia jest podać nazwę członka rodziny podpisanego cyfrą 1. Jeśli jest jeszcze czas, to n-l prosi uczniów o pokolorowanie karty pracy (str.9 z Photocopy Masters Book).




Wyświetleń: 1347


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.