![]() |
![]() |
Katalog Marta Ożarowska, 2011-06-02 Bemowo Piskie Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowegoPlan działania 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.1 pkt 1). Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody realizacji / uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego. 1. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r., oraz Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r.,Karta Nauczyciela- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.) Wrzesień 2010 r. Rozpoczęcie stażu z dniem 01.09.2010 r. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. 1. Przeprowadzenie rozmowy wstępnej z opiekunem stażu określającej wzajemne oczekiwania. 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 3. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Wrzesień 2010 r. Opracowanie zasad współpracy. Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego. Harmonogram spotkań. 3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją. 1. Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły. 2. Analiza następujących dokumentów: - Statut Szkoły, - Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania, - Program Profilaktyki, - Prawa i obowiązki ucznia, - Regulamin dyżurów, wycieczek i inne, 3. Poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji szkolnej. Wrzesień 2010 r. oraz na bieżąco. Potwierdzenie opiekuna stażu. Notatki własne. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 4. Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. 1.Obserwacja na bieżąco, uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej. Cały okres stażu. Prawidłowa organizacja zajęć własnych. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. 5. Poznanie podstawowych zasad dotyczących prawa i higieny pracy w szkole. 1.Zapoznanie się z przepisami BHP i instrukcją przeciw pożarową. 2.Stosowanie się do zasad BHP podczas codziennej realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych. Wrzesień 2010 r. Oświadczenie o znajomości przepisów BHP. Znajomość i przestrzeganie przepisów BHP. 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 1.Gromadzenie dokumentacji zaświadczeń, konspektów zajęć itp. Cały okres stażu. Wspomniane dokumenty. 7. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 1.Sporządzenie sprawozdania opisującego przebieg i realizację planu rozwoju zawodowego. Maj 2011 r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego. 1.Skierowanie wniosku do Dyrektora szkoły o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Maj 2011 r. Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu. 2. Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (§6 ust.1 pkt 2). Lp. Zadania Formy Realizacji Terminy Dowody realizacji / uwagi 1. Tworzenie własnego warsztatu pracy. 1.Analiza podręczników, rozkładów materiału, programów nauczania oraz podstawy programowej. Wrzesień 2010 r. Notatki własne. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy nauczyciela. 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli. 2.Omówienie obserwowanych zajęć z opiekunem stażu lub innym nauczycielem. 3.Wykorzystywanie wiedzy i umiejętności innych nauczycieli. Min. raz w miesiącu przez okres trwania stażu. Notatki z hospitacji. Notatki ze spotkań. Konspekty z zajęć, notatki ze spotkań. 3. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub Dyrektora szkoły (§6 ust.1 pkt 3). Lp. Zadania Formy Realizacji Terminy Dowody realizacji / uwagi 1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub Dyrektora szkoły. 1.Opracowanie konspektów zajęć. 2.Przeprowadzenie konsultacji z opiekunem stażu oraz analiza hospitowanych zajęć. Na bieżąco. Konspekty z zajęć. 2. Poznanie sytuacji wychowawczej uczniów. 1.Rozmowa z opiekunem stażu, wychowawcą, pedagogiem szkolnym, rodzicami. Na bieżąco. Charakterystyka poszczególnych uczniów lub grupy uczniów w wybranej przez siebie formie. 3. Poznanie instytucji pomocnych w sprawach wychowawczych. 1.Własne poszukiwania, rozmowa z opiekunem stażu, pedagogiem szkolnym. Na bieżąco. Poświadczenie pedagoga szkolnego. 4. Pogłębianie wiedzy oraz umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb uczniów 1.Udział w szkoleniach, lektura pedagogiczna i psychologiczna. Na bieżąco. Zaświadczenia, własne notatki. 4. Motywowanie uczniów do samorozwoju. 1.Spotkania z uczniami, indywidualne rozmowy z uczniami. Na bieżąco. Notatki własne. 4. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego (§6 ust.1 pkt 4). Lp. Zadania Formy Realizacji Terminy Dowody realizacji / uwagi 1. Podnoszenie kompetencji zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia. 1.Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego- kursy, warsztaty. Cały okres stażu. Świadectwa ukończenia kursów, szkoleń, warsztatów. 2. Samodzielne pogłębianie wiedzy. 1.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej: czasopisma pedagogiczne, książki, artykuły. Zbieranie informacji wzbogacających warsztat pracy. 2. Doskonalenie zawodowe- studia magisterskie na kierunku Pedagogika. Cały okres stażu. 2010-2012r. Wykaz przeczytanej literatury, notatki. Zaświadczenie o podjęciu studiów. 3. Poznanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach. 1.Studiowanie literatury metodycznej, warsztaty. Cały okres stażu. Notatki własne, zaświadczenia. ……………………………………………….. (podpis stażysty) ………………………………………………. (podpis opiekuna stażu) Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………………………… (data i podpis Dyrektora szkoły) Wyświetleń: 1291
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |