Katalog Małgorzata Zawadzka, 2011-05-31 Rząśniki Język polski, Program nauczania PROGRAM NAPRAWCZY DLA KLAS I-III GIMNAZJUMPOMYSŁODAWCA I AUTOR mgr Małgorzata Zawadzka I. Cel główny: - Uzyskanie przez uczniów ocen pozytywnych na koniec roku szkolnego 2010/11 II. Cele szczegółowe: - podniesienie motywacji uczniów do nauki - nawiązanie współpracy z rodzicami, która przyczyni się do uzyskania przez ich podopiecznych pozytywnych ocen z języka polskiego i uświadomi im poczucie odpowiedzialności za proces edukacyjny III. Harmonogram działań naprawczych I.ZADANIA NAUCZYCIELA 1. Spotkanie z rodzicami- przedstawienie propozycji działań mających na celu uzyskanie przez ucznia pozytywnej oceny z języka polskiego na koniec roku szkolnego 2010/11 - wyjaśnienie przyczyn otrzymania przez ucznia oceny niedostatecznej - zwrócenie uwagi na absencję uczniów, która jest jedną z przyczyn otrzymania przez ucznia oceny niedostatecznej, - brak podręczników i ćwiczeń - wyegzekwowanie zakupu podręczników - nieodrabianie prac domowych utrwalających poznane wiadomości – systematyczna kontrola rodziców -konieczność spotkań indywidualnych z nauczycielem prowadzącym lekcje w celu otrzymania informacji zwrotnych o niedociągnięciach podopiecznych 2. Przedstawienie planu działań uczniom, którzy otrzymali oceny niedostateczne. Zwrócenie uwagi na konieczność dostosowania się do wypełniania obowiązków szkolnych – przypomnienie zapisów ze statutu szkoły 3.Dalsza współpraca z panią pedagog - kierowanie na badania uczniów mających problemy z opanowaniem umiejętności i wiadomości. Przygotowywanie kart pracy dla uczniów pracujących indywidualnie z panią pedagog 4.Budzenie świadomości uczniów - przyjęcie przez nich odpowiedzialności za wyniki swojej pracy 5.Indywidualizacja pracy z uczniem mającym problemy w nauce - Założenie uczniom dodatkowych zeszytów. Uczniowie będą otrzymywać dodatkowe zadania w celu utrwalenia lub wyrównania braków programowych – ćwiczenia będą wklejane przez nauczyciela i rozdawane w poniedziałki. Uczeń będzie miał tydzień na wykonanie zadania. Zeszyt z pracą musi dotrzeć do nauczyciela w piątek w celu przygotowania kolejnych zadań i sprawdzenia uzupełnionych ćwiczeń. 6. Monitorowanie działań uczniów. 7.Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Na zajęciach będę kontrolowała stopień opanowania przez uczniów wiedzy i umiejętności zawartych w ćwiczeniach – ( dodatkowe zeszyty) oraz ćwiczyła umiejętności, które zostały opanowane na niskim poziomie. 8. Współpraca z wychowawcami i dyrektorem szkoły II ZADANIA RODZICÓW 1. Zakup podręczników i ćwiczeń 2. Wizyty w szkole i rozmowa z nauczycielem na temat osiągnięć ucznia 3. Wyznaczenie czasu pracy dla dziecka – stała godzina 4. Kontrola dodatkowych zeszytów – podpis pod sprawdzoną pracą dziecka III.ZADANIA UCZNIA 1. Wykonywanie na bieżąco poleceń nauczyciela. Rozmowy z nauczycielem na temat niejasności i niezrozumienia nowego materiału 2. Przynoszenie na każdą lekcję podręczników, ćwiczeń i zeszytów przedmiotowych 3. Uczestniczenie w dodatkowych zajęciach wyrównawczych prowadzonych przez nauczyciela ANKIETA DOTYCZĄCA OPINI RODZICÓW ANKIETA Szanowni Państwo , prosimy o rzetelne wypełnienie poniższej ankiety . Prawidłowe odpowiedzi proszę podkreślić. PRZEDMIOT EWALUACJI W szkole lub placówce są wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminu 1. Czy przedstawiają Państwo rodzicom i uczniom wyniki z egzaminów, sprawdzianów oraz wnioski z ich analizy? TAK NIE Jeśli tak , to w jaki sposób zapoznajecie z nimi a)rodziców…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… b)uczniów……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Czy w trakcie wdrażania wniosków natrafiliście Państwo na jakieś problemy ? TAK NIE Jeśli tak , to z czym były związane ? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 3. Czy uważacie Państwo , że podjęte przez Was działania przyczynią do podniesienia poziomu opanowania umiejętności , które wypadły słabo na sprawdzianie lub egzaminie ? TAK NIE NIE WIEM 4. Które według Państwa działania okazały się najbardziej skuteczne ? Proszę o podanie przykładów . ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 5. Czy Państwa zdaniem powinniśmy coś zmienić w naszym sposobie postępowania w zakresie analizowania danych i wdrażania wniosków? TAK NIE NIE WIEM Jeśli tak , proszę poniżej zapisać Państwa pomysły ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Wyświetleń: 6373
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |