Katalog Marta Chobot, 2011-05-31 Lgota Wielka Język angielski, Konspekty KONSPEKTMarta Chobot KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO DO ZREALIZOWANIA W KLASIE I (GIMNAZJUM). TEMAT LEKCJI: ‘I like the blue ones’ – ubrania i zakupy. CELE OPERACYJNE LEKCJI: 1.Uczeń wie: - jak poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo oraz zwroty związane z tematem lekcji (ubrania, zwroty związane z zakupami) - jaka jest różnica pomiędzy zwrotami one / ones - jakie są zasady stosowania pytania zaczynającego się od which - jakie są zasady prowadzenia rozmowy (zakupy w sklepie) - w jaki sposób słuchać tekst, aby zdobyć potrzebne informacje 2.Uczeń potrafi: - poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo oraz zawroty związane z tematem lekcji - podać różnicę pomiędzy zwrotami one / ones oraz zastosować je w wypowiedzi - zbudować zdania z which - odegrać krótką rozmowę na zakupach (pyta o możliwość przymierzenia ubrań, komentuje ich wygląd, prosi o inny rozmiar, decyduje, czy kupić daną rzecz) - zrozumieć tekst słyszany FORMY, METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 1. Forma nauczania: lekcja szkolna. 2. Metody nauczania: heurystyczna, metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach). 3. Środki dydaktyczne: dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela konieczne do przeprowadzenia lekcji w sposób aktywny: CD – ROM wraz z dodatkowymi zadaniami, bank słów i zwrotów, podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń do nauki języka angielskiego dla klasy I gimnazjum – Upbeat 1, tablica interaktywna, laptop, płyta, magnetofon. PRZEBIEG LEKCJI I. Czynności porządkowe. 1. Sprawdzenie listy obecności. II. Wprowadzenie do tematu lekcji. 1. Nauczyciel informuje uczniów o tematyce zajęć. III. Zapisanie tematu lekcji. IV. Wprowadzenie i powtórzenie słownictwa dotyczącego ubrań. 1. Uczniowie słuchają poszczególnych słów i powtarzają je głośno (chóralnie). W dalszej kolejności uczniowie indywidualnie (wyrywkowo) podają tłumaczenia do usłyszanych zwrotów. V. Słuchanie dialogu z płyty. (Praca indywidualna). 1. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z nowym słownictwem występującym w dialogu. 2. Uczniowie uważnie słuchają dialogu w celu pozyskania informacji na temat prawidłowej wymowy poszczególnych słów. VI. Wprowadzenie zwrotów one/ ones oraz ćwiczenie praktyczne. 1. Nauczyciel, korzystając z przygotowanych przez siebie notatek, analizuje wraz z uczniami zasadę zastosowania ww zwrotów; wskazuje na różnice między nimi. 2. Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej zadanie dotyczące użycia zwrotów one/ones. Zadanie uczniów polega na wybraniu właściwego zwrotu w odpowiednich miejscach w zdaniu. Następnie odpowiedzi są sprawdzane. VII. Wprowadzenie wyrażeń i zwrotów mających związek z zakupami. 1. Uczniowie słuchają i powtarzają (chóralnie) poszczególne sekwencje zdań stosowanych w celu prowadzenia tego typu rozmowy (na zakupach). Zwroty sprawiające uczniom trudności są tłumaczone. 2. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z informacjami dotyczącymi tematu zajęć. Rozdane przez nauczyciela notatki zawierają tłumaczenia do nowych zwrotów i wyrażeń (zasady prowadzenia rozmowy). VIII. Układanie dialogu. (Praca w parach). 1. Uczniowie przygotowują w parach przykładowy dialog (rozmowa w sklepie). 2. Sprawdzenie przygotowanych dialogów. IX. Podsumowanie zajęć. X. Zadanie pracy domowej. 1. Zadania w zeszycie ćwiczeń. Wyświetleń: 2186
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |