Katalog Aneta Tłustowska, 2011-05-31 Kraków Przyroda, Scenariusze Ja i moje uczucia.SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z PRZYRODY LUB GODZINA WYCHOWAWCZA 1. Temat zajęć: Ja i moje uczucia.(kl.4) 2. Zakres treści programowych: Zasady obowiązujące w kontaktach międzyludzkich: koleżeństwo, przyjaźń i miłość, rodzaje miłości, prawa i obowiązki przyjaźni. 3. Cele nauczania: a. wiadomości: - poznanie zasad jakie obowiązują w relacjach międzyludzkich, - poznanie praw i obowiązków przyjaźni, b. umiejętności: - uczeń potrafi wymienić cechy dobrej koleżanki , kolegi, - wyjaśnia różnice pomiędzy koleżeństwem a przyjaźnią, - uczeń potrafi określić co ma wpływ na dobre kontakty międzyludzkie, - potrafi podać przykłady miłości np. matczyna, ojcowska, siostrzana - kształtowanie umiejętności słuchania tego ,co chcą nam powiedzieć inni, c. postawy i przekonania: - uczeń dostrzega że miłość i przyjaźń to najważniejsze uczucia i należy je pielęgnować, - uczeń potrafi zapobiegać sytuacjom konfliktowym w życiu codziennym 4. Forma pracy na lekcji: zbiorowa, indywidualna 5. Środki dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń cz.1, 6. Metoda: pogadanka, „burza mózgów” 7.Strategia: operacyjna 8. Tok lekcji: Faza przygotowawcza Sprawy organizacyjne. Podanie tematu lekcji. Faza realizacyjna Nauczyciel zapisuje na tablicy słowo „przyjaźń to „ a następnie prosi uczniów aby zapisywali słowa które kojarzą im się z tym uczuciem. - Co to jest przyjaźń ? - Jakie cechy powinien mieć dobry przyjaciel ? - Czy kolega znaczy to samo co przyjaciel ? - Jak można zerwać więzi przyjaźni ? - Uczniowie zapisują wnioski na tablicy , a następnie na zakończenie rozmowy zapisują w zeszycie cechy przyjaźni. Zapis do zeszytu: PRZYJAŹŃ TO: TROSKA PAMIĘĆ TOLERANCJA WSPÓLNY CZAS ZAUFANIE ZROZUMIENIE Nauczyciel rysuje na tablicy serce i prosi uczniów aby wymienili rodzaje miłości: (przykłady zapisywane są w sercu ). -Czy miłość i przyjaźń mają cechy wspólne? Odpowiedzi zapisywane są w drugim sercu. Wniosek: -Co to jest miłość? -Jak przejawia się to uczucie? Na zakończenie zajęć uczniowie rysują w zeszycie oba serca. -Jak rozwiązywać konflikty , które mogą pojawić się w kontaktach między ludźmi ? Zapis do zeszytu: Uczniowie rysują w zeszytach serca i zapisują ustalone wspólnie odpowiedzi. Zapis definicji: Miłość to głębokie przywiązanie do kogoś lub czegoś, umiłowanie. Na zakończenie zajęć uczniowie rysują w zeszycie oba serca i piszą list do przyjaciela. Opracowała Aneta Tłustowska Wyświetleń: 973
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |