Katalog

Donata Kowalczyk, 2011-05-31
Kościan

Ekologia, Konkursy

Jesteśmy miłośnikami zielonej Ziemi - konkurs ekologiczny

- n +

Temat: Jesteśmy miłośnikami zielonej Ziemi
Cele operacyjne:- uczeń wie jak zachować się w stosunku do zwierząt
- rozumie rolę czystego powietrza w życiu człowieka
- wie o szkodliwej dla przyrody działalności człowieka
- rozumie pojęcia: rośliny chronione, zwierzęta chronione
Cele ogólne:
-kształtowanie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
-rozbudzanie aktywnych postaw wobec ochrony środowiska
-popularyzacja wiedzy o środowisku
-uświadomienie dzieciom potrzeby poszanowania praw przyrody
Przebieg konkursu
I Odśpiewanie przez uczniów piosenki tematycznej
1.Powołanie 4-osobowych drużyn przez wylosowanie nazwy zapisanej na listku (kasztanowiec, klon, dąb, jarzębina).
2.Podanie regulaminu konkursu
II Zadania dla drużyn
1.Drużyny odgadują nazwy zwierząt przedstawionych na zdjęciach (żubr, jeż, wilk, dzik) – 1pkt.
2.Każda drużyna otrzymuje 2 kartki z „gołym” drzewem, należy uzupełnić rysunków tak, aby jedno drzewo było „wesołe” a drugie „smutne”. Do każdego rysunku dorysować należy odpowiednio po 2 czynniki środowiska, które hamują i ułatwiają rozwój drzewa -6pkt.
3.Przedstawiciel każdej drużyny losuje nazwę zwierzęcia i ruchem naśladuje jego zachowanie tak, aby koledzy odgadli o jakie zwierzę chodzi -1pkt.
4.Drużyny otrzymują ilustracje drzew, owoców i liści – należy dopasować do drzewa jego owoce i liście - 6pkt
5.Rozwiązywanie zagadek tematycznych (drużyny losują zagadki) -2 pkt.
6.Uzupełnianie rysunku rośliny – należy wypisać czynniki potrzebne roślinie do życia -5 pkt.
7.Zgaduj -zgadula – drużyny losują pytania, za każdą prawidłową odpowiedź otrzymuje 1 pkt.
III Podsumowanie turnieju – podliczenie punktów, wyłonienie zwycięskiej drużyny.
IV Wręczenie nagród i dyplomów.
V Wspólne odśpiewanie piosenki o tematyce ekologicznej.
Wyświetleń: 531


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.