Katalog Iwona Chrząstek, 2011-05-29 Hrubieszów Język rosyjski, Konspekty Konspekt lekcji języka rosyjskiego w klasie IVNauczyciel prowadzący: Iwona Chrząstek Klasa: IV Temat: У Юры юла. Budowanie zdań typu : Jura ma… Cele ogólne: Uczeń: - rozwija kompetencje językowe, - rozwija w sobie postawę wiary we własne możliwości, zwiększa motywację do nauki języka, - rozwija umiejętności współpracy w grupie i zespole, - bierze czynny udział w lekcji. Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: • w zakresie sprawności pisania: -ułożyć z rozsypanek wyrazowych zdania i zapisać je zwracając uwagę na kaligrafię, • w zakresie sprawności słuchania: - rozumie wysłuchany tekst ( ćw.10, str.44) -rozumie przykłady zastosowania przez nauczyciela nowej konstrukcji : У Юры юла. У Коли мёд. -rozumie treści przekazywane ustnie przez innych uczniów. • w zakresie sprawności mówienia: - potrafi wymawiać wysłuchane uprzednio zdania, zwracając uwagę na litery jotowane, - umie prawidłowo odpowiedzieć na pytania: Кто это? Что это?, - wykorzystuje znane słownictwo w budowaniu nowych zdań, - stosuje w wypowiedziach nową konstrukcję językową, typu: У Юры юла. У Коли мёд. • w zakresie sprawności czytania: -czyta wyrazy wprowadzone na wcześniejszych jednostkach lekcyjnych (odwołanie się do uprzedniej wiedzy uczniów), - prawidłowo czyta wysłuchane wcześniej z płyty wyrazy, napisane pismem ręcznym w podręczniku, zwracając uwagę na litery jotowane. Metody: • audiolingwalna - dryl językowy, tworzenie nawyków poprzez automatyczne stosowanie zwrotów, struktur i słownictwa, • audiowizualna - łączenie zagadnień językowych z materiałem wizualnym, • praca z tekstem -czytanie ze zrozumieniem, pisanie, • komunikatywna -aranżowanie sytuacji z życia codziennego, uczniowie uczą się przekazywać sobie nawzajem pewne treści (co kto ma), Formy pracy: • praca z całą klasą • praca w grupach • praca indywidualna kierowana przez nauczyciela i samodzielna Środki dydaktyczne: - plansze z alfabetem, - podręcznik "Ступени 1", zeszyty, - magnetofon, płyta CD, - obrazki, kartoniki ze słówkami, - rozsypanka wyrazowa, - tablica, magnesy. Przebieg lekcji: I. WPROWADZENIE 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. 2. Część organizacyjna- przymocowanie do tablicy liter alfabetu, spr. stopnia przygotowania do lekcji. 3. Sprawdzenie pracy domowej. Sprawdzenie znajomości poznanych liter. 4.Przypomnienie słownictwa z ostatniej lekcji (wyrazy z literami jotowanymi – ćw.4, str.42) 5. Wprowadzenie w nowy temat- określenie celu lekcji 6. Zapisanie tematu (zwrócenie uwagi na poprawną kaligrafię) 7. Wyjaśnienie konstrukcji językowej: У Юры юла. II. PREZENTACJA I SEMANTYZACJA 1. Wysłuchanie, powtórzenie oraz przeczytanie przez całą klasę, a następnie przez poszczególnych uczniów zdań z uwzględnieniem zasad prawidłowej wymowy i akcentuacji (ćw. 10, str. 44). 2. Odszukanie w tekście zdań: Julka ma bączka. Kola ma miód. 3. Zapisanie na tablicy i w zeszytach konstrukcji językowej: У Юры – Jura ma 4.Wykorzystanie konstrukcji w praktyce – układanie zdań z rozsypanki wyrazowej (praca w grupach): - zapisanie polskich odpowiedników zdań z rozsypanki na tablicy, -omówienie zasad wykonania ćwiczenia, - podział na grupy, -rozdanie rozsypanek, У Ани кот. У Оли яблоко. У Вики ёлка. У Антона мёд. У Юли ветка. - praca w grupach, - prezentacja wyników swojej pracy przez uczniów, omówienie ćwiczenia z całą klasą, - wybór zdań, które zapiszemy w zeszytach, - zapisanie zdań na tablicy i w zeszytach, ze zwróceniem uwagi na poprawną kaligrafię. III. ĆWICZENIE 1.Utrwalenie nowego materiału – tworzenie zdań z nową konstrukcją, określanie co „mają” uczniowie na podstawie scenek: - przypomnienie słownictwa z poprzednich lekcji (odp. na pyt. Кто это? Что это?- praca z obrazkiem), - losowanie karteczek ze słówkami, ciche przeczytanie słówek - prezentacja przez uczniów treści swoich karteczek (odgrywanie scenek), - określanie, co kto ma, z wykorzystaniem poznanej konstrukcji (nawiązania do rosyjskich odpowiedników polskich imion). IV. PODSUMOWANIE ( ewaluacja zajęć, stwierdzenie realizacji postawionych celów) 1. Przypomnienie głównych celów i wspólna z uczniami ocena ich realizacji. 2.Podsumowanie i ocena lekcji. (ocena pracy, wpisanie plusów), V. USTALENIE ZADANIA DOMOWEGO 1. Zapisanie polecenia pracy domowej: Przepisz i naucz się czytać ćwicz. 10, str.44 (dla chętnych) W grupie 3-4 osobowej wykonaj projekt „ У Вики...” (prezentacja plakatu z lat wcześniejszych, omówienie sposobu, czasu wykonania i prezentacji, możliwość wykorzystania w pracy inf. ze str. internetowych, podanych wcześniej przez nauczyciela oraz ze słownika szkolnego) Realizacja podstawy programowej: 1. Osiągnięcie sprawności rozumienia ze słuchu: ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, instrukcji nauczyciela, 2. Sprawność mówienia: udzielanie odpowiedzi na proste pytania ,udzielanie informacji w prostych sytuacjach, opanowanie poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału językowego, 3. Sprawność czytania: rozumienie ogólnego sensu prostych tekstów, wyrazów, 4. Sprawność pisania: dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu oraz umiejętność poprawnego zapisu słów znanych ze słuchu. Wyświetleń: 2234
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |