Katalog Iwona Chrząstek, 2011-05-29 Hrubieszów Język rosyjski, Konspekty Konspekt lekcji języka rosyjskiego w kl. IVTemat: Представляем друга подругу. klasa: IV Czas trwania zajęć: 45 minut Cele ogólne: Uczeń doskonali sprawność czytania ze zrozumieniem i pisania oraz umiejętność reagowania w prostych sytuacjach życia codziennego ( przedstawianie się). Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: - w zakresie kształtowania sprawności słuchania: rozumie słownictwo związane z nazywaniem osób, - w zakresie sprawności czytania : czyta ze zrozumieniem mini dialogi, - w zakresie mówienia: prawidłowo wymawia uprzednio prezentowane przez nauczyciela zdania, przeprowadza ze współrozmówcą krótki dialog, potrafi przedstawić kolegę/ koleżankę. Metody pracy: komunikacyjna • audiolingwalna • - dryl językowy, tworzenie nawyków poprzez automatyczne stosowanie zwrotów, struktur i słownictwa, • audiowizualna - łączenie zagadnień językowych z materiałem wizualnym, • praca z tekstem -czytanie ze zrozumieniem, pisanie, • komunikatywna -aranżowanie sytuacji z życia codziennego, uczniowie uczą się przekazywać sobie nawzajem pewne treści (przedstawiamy kolegę, piosenkarza itp.)), Techniki:: słuchanie i powtarzanie zdań, tworzenie zdań wg. podanych wzorów, dopasowywanie pytań i odpowiedzi, praca z obrazkiem Pomoce dydaktyczne:, karty pracy (tabelka z pytaniami i odpowiedziami), obrazek(wycinki z gazet ze znanymi postaciami estrady, filmu), rozsypanka wyrazowa", podręcznik Ступени 1", Formy pracy: praca całą klasą, praca indywidualna kierowana przez nauczyciela, praca w parach monitowana przez nauczyciela. Tok lekcji 1.Część organizacyjna- sprawdzenie listy. 2.Sprawdzenie pracy domowej – czytanka (ćw.5, str.77). 3.Wprawka konwersacyjna – przypomnienie zdań typu: Как тебя зовут ? Как твоя фамилия? Odpowiedzi na pytania nauczyciela: Как его зовут? Как её зовут? (praca z obrazkiem). 4.Realizacja celu głównego. Prezentacja celu lekcji. Zapisanie tematu lekcji. Wspólne powtarzanie wyrażeń pozwalających przeprowadzić mini dialogi – prezentację kolegi/ koleżanki itp. (tabelka w podręczniku- str. 80) Wysłuchanie, wspólne czytanie oraz powtarzanie w parach mini dialogów – ćw. na karcie pracy. Ćwiczenie poprawnej pisowni zdań wykorzystywanych do przedstawiania kolegi/ koleżanki ( uporządkowanie rozsypanki wyrazowej, zapis zdań na tablicy i w zeszytach) Prowadzenie samodzielnych dialogów – przedstawiamy osoby. 5.Zadanie pracy domowej (Nauczyć się czytać zdania z karty pracy. Przepisać 3 wybrane pyt. i odp. z karty pracy. Utrwalić poznana leksykę) 6.Ocena pracy uczniów. Rozsypanka: Как /зовут /твоего/ друга? Как /зовут/ твою /подругу? Её/ зовут/ ... Его/ зовут/ ... Wyświetleń: 1732
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |