AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzena Szydłowska, 2011-05-29
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Projekty edukacyjne

„MAM PROSTE PLECY”- program do ćwiczeń korekcyjnych

- n +

„MAM PROSTE PLECY”- program do ćwiczeń korekcyjnych przygotowany dla Prywatnej Szkoły Podstawowej Nr 5 „Twoja Przyszłość „w Sosnowcu


Czas rozpoczęcia nauki w szkole sprzyja powstawaniu wad postawy u dzieci. Może to być spowodowane rygorem długotrwałego przebywania dziecka w ławce szkolnej, noszenia ciężkich tornistrów. Wychowawcy są zobowiązani do prowadzenia zajęć ruchowych, oraz przerw śródlekcyjnych w systemie zajęć zintegrowanych. Zajęcia te można wykorzystać do realizacji zestawu ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. Program „ Mam proste plecy” to ćwiczenia ogólnorozwojowe do zastosowania w profilaktyce wad postawy.



Celem programu jest doskonalenie ciała i funkcji psychomotorycznych ucznia oraz ukształtowanie umiejętności i nawyków , które sprawią, że będzie dążyć do utrzymania wysokiej sprawności fizycznej i zdrowia przez całe życie.


CELE SZCZEGÓŁOWE:
- rozwój cech motorycznych
- rozwój wydolności organizmu
- profilaktyka i korekcja wad postawy
- higiena pracy
- umiejętność samodzielnego wprowadzenia w życie zdobytych nawyków
-opanowanie technik ruchowych wpływających na prawidłową postawę
- przyswojenie nawyków dbania o zdrowie, sprawność i higienę własnego ciała


Dobór ćwiczeń pozwala na przeprowadzenie ich w klasie lub na korytarzu szkolnym podczas przerw śródlekcyjnych.

ĆWICZENIA W POZYCJI STOJĄCEJ
KRAUL-dzieci stoją , naśladują ruchy pływania(ćw. mięśni grzbietu)
PODNOSZENIE CIĘŻARÓW, stoją w rozkroku, w rekach trzymają laskę gimnastyczną lub szarfę , przekładają ją na plecy na wysokości łopatek , powoli unoszą ja w górę, wdech nosem , opuszczenie „sztangi „ wydech ustami.(ćw. mięśni grzbietu)
DOTYKANIE NIEBA, stojąc podnoszą ręce jak najwyżej do nieba, wspinają się na palce-wdech nosem, głęboki skłon-wydech ustami.(ćw. oddechowe i mięśni grzbietu)
RĘCZNIK, przekładamy szarfę lub sznurek przez plecy i naśladujemy ich wycieranie(ćw. kształtując prawidłową postawę)
BACZNOŚĆ, stajemy tyłem do ściany ,całe ciało przylega do ściany, zginamy i prostujemy głowę,(przyjmowanie postawy skorygowanej)

ĆWICZENIA W ŁAWKACH
ŚPIOCH, plecy wyprostowane, ręce wyciągnięte w górę, palce splecione nad głową, odrzuty rąk w tył naśladujące przeciąganie się.(rozciąganie mięśni piersiowych)
SIŁOWANIE SIĘ, plecy wyprostowane, ręce splecione za głową, łokcie szeroko, spychanie głowy w przód z jednoczesnym jej oporem.(ćw, mięśni grzbietu i karku)
PODDAJĘ SIĘ, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta w górę, ręce w pozycji skrzydełek, wstrzymanie ruchu w tej pozycji na kilka sekund (ćw. mięśni ściągających łopatki,)
KTO SILNIEJSZY, dłonie splecione na głowie, łokcie szeroko rozstawione, naciskanie rękoma na głowę z jednoczesnym naciskaniem głowy na ręce(ćw. mięśni kręgosłupa)
UKŁONY, dłonie splecione na karku, wdech nosem z cofnięciem łokci, ściągnięciem łopatek, wydech ustami z opadem tułowia w przód.(ćw. mięśni piersiowych i ściągających łopatki)


ĆWICZENIA W RUCHU
ZBIERANIE GRZYBÓW, dzieci spacerują z woreczkami na głowie, zbierając z podłogi kule papierowe , tak by woreczki nie spadły(ćw. mięśni grzbietu i nóg)
ODPOCZYNEK PO GRZYBOBRANIU, spacerują z woreczkami na głowie na znak siadają po turecku, tak aby woreczek nie spadł z głowy(ćw. mięśni grzbietu, brzucha i nóg)
SUMO, dzieci przyjmują pozycję półprzysiadu w rozkroku, unoszą zgiętą nogę w bok i utrzymują ją przez chwilę(ćw. mięśni pośladkowych, grzbietu , brzucha)
ZABAWA Z PIÓRKAMI, dzieci dmuchają na piórka, utrzymując je jak najdłużej w powietrzu(ćw. oddechowe)

ĆWICZENIA W POZYCJACH NISKICH
KOT, klęk podparty, wyginanie kręgosłupa w górę i w dół, koci grzbiet (ćw. mięśni grzbietowych, lędźwiowych)
DUET, ćwiczący siedzą w siadzie ugiętym, tyłem do siebie, trzymają się za wyprostowane ręce, przenoszą je bokiem w górę i w dół.(rozciąganie mięśni piersiowych)
WIATRAK, klęk podparty, krążenia raz prawą, raz lewą ręką w przód i w tył(rozciąganie mięśni piersiowych, wzmacnianie mięśni grzbietu, piersiowych i karku)


Opracowała: Marzena Szydłowska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1319


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.