Katalog Donata Zwolak, 2011-05-29 Warszawa Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Donaty Zwolak Celem podstawowym niniejszego planu jest: UZYSKANIE w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Rozpoczęcie stażu: 1 września 2008 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Zakończenie stażu: 31 maja 2011 r. Zadania do realizacji: 1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli oraz przygotowanie planu rozwoju zawodowego 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju 3.Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu 4.Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły 5.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz prawa oświatowego 6.Dbanie o wystrój pracowni języka niemieckiego 7.Organizacja wycieczek przedmiotowych 8.Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą 9.Opublikowanie „Planu rozwoju zawodowego” 10.Lekcje pokazowe - otwarte 11.Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych 12.Przygotowanie i wygłoszenie referatu dla nauczycieli na radzie pedagogicznej lub na zebraniu zespołu przedmiotowego 13.Współpraca z rodzicami uczniów 14.Praca nowoczesnymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i nauczyciela 15.Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 16.Organizowanie i prowadzenie konkursów na forum Szkoły 17.Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury Wyjścia do lokalnych placówek kulturalnych i sportowych 18.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych 19.Sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim 20.Współpraca z jednostkami gospodarczymi, instytucjami samorządowymi oraz innymi podmiotami 21.Opis i analiza dwóch przypadków- rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Formy realizacji: 1.Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty,awansu zawodowego itd. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2.Gromadzenie dokumentacji.Praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3.aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły(udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itd.), udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE w celu zdobywania nowych doświadczeń, udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. 4.ewaluacja planu kierunkowego i wynikowego po każdym roku stażu,ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania i kryteriów wymagań na oceny praca z Zespole Przedmiotów Humanistycznych przygotowanie i przeprowadzenie próbnych egzaminów maturalnych 5.studiowanie literatury fachowej i czasopism o tematyce ekonomicznej, śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka,pedagogizacja rodziców na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi młodego pokolenia 6.aktualizacja gazetek i gablot ściennych w pracowni języka niemieckiego 7.wycieczki przedmiotowe - opracowanie planu wycieczki, zorganizowanie wyjazdu/wyjścia, posumowanie wycieczki 8.prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego,wykorzystywanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniem języków obcych,śledzenie aktualności na portalach internetowych,korzystanie z encyklopedii multimedialnej,przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami,tworzenie prezentacji w programie Power Point. 9.opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego 10.organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli 11.opracowanie i udostępnienie testów z języka niemieckiego 12.przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia w ramach samokształcenia Rady Pedagogicznej 13.pogadanki z rodzicami/opiekunami uczniów na temat problemów wychowawczych, zachowania młodzieży w szkole i poza szkołą,nauką itd., rozmowy indywidualne z rodzicami 14.praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej,dostosowanie wymagań do możliwości ucznia,stosowanie w pracy metod aktywizujących 15.uczestniczenie w sesjach egzaminacyjnych OKE zgodnie z przydziałem 16.organizacja i prowadzenie konkursów przedmiotowych Szkolny konkurs Wiedzy O Krajach Niemieckojęzycznych, Konkurs Ortograficzny z Języka Niemieckiego 17.wyjścia do kina i teatru, filharmonii, opery, muzeów, galerii 18.opracowanie programu zajęć dla uczniów zdających język niemiecki na egzaminie maturalnym, opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych „Język niemiecki w turystyce” 19.Opracowania planu pracy Samorządu Szkolnego 20.współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. współpraca z policją, strażą miejską (np. organizacja spotkań młodzieży z policjantem na temat odpowiedzialności za czyny osób nieletnich) współpraca ze szkołą Höxter i organizacja wymiany młodzieży, realizacja projektów edukacyjnych we współpracy ze szkołą w Höxter współpraca z Wydawnictwem Szkolnym PWN celem uzyskania wsparcia przy organizacji Konkursu Języka Niemieckiego 21.zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych,ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, podsumowanie i wnioski Wyświetleń: 1036
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |