AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Kłysz, 2011-05-26
Korzeniew

Język polski, Karty pracy

Karta pracy - sonety Francesca Petrarki

- n +

Karta pracy- Francesco Petrarca „Sonety do Laury”
1.Kim był Francesco Petrarka ?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................

2.Kogo poeta uczynił bohaterką cyklu sonetów?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
3.Kim jest podmiot liryczny utworów?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
4.Przeczytaj sonet LXI i uzupełnij tabelę:
epitety uczucia nimi wyrażone
błogosławiony dzień
blask oczu
słodka troska
wszechwładna miłość
tęskne pragnienia
5. Wypisz z tekstu czasowniki i napisz jaką wizję miłości one przedstawiają.
.......................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
6. Czego synonimem jest pojawiające się w wersie 9 słowo „pieśń”?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
7. Wypisz z wiersz anaforę i określ jej funkcję.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
8.Do słowa „błogosławieństwo” dopisz:
synonimy................................................................
antonimy.................................................................
wyrazy pokrewne...................................................
9. Wypisz z wiersza przykład hiperboli.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
10. Przeczytaj sonet CXXXII i wypisz z niego 3 przykłady oksymoronów.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
11.Rymy w wierszu są (podkreśl prawidłowe odpowiedzi)
dokładne, niedokładne, żeńskie, męskie; o układzie –krzyżowym, okalającym, parzystym
12.Dlaczego omawiane utwory nazywamy sonetami?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2191


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.