Katalog Agnieszka kaczmarek, 2011-05-25 ozimek Wychowanie fizyczne, Konspekty Zabawy z chustą KlanzyTemat lekcji „ Zabawy z chustą Klanzy” Klasa: III Cele główne lekcji: • doskonalenie umiejętności manipulowania chustą Klanzy • kształtowanie zwinności, • kształtowanie koordynacji ruchowej Umiejętności: 1. IMIONA- zabawa ruchowa - doskonalenie manipulowania piłeczką do tenisa 2. MORSKIE FALE - zabawa bieżna - kształtowanie zwinności. 3. RUCHOMA GWIAZDA – kształtowanie koordynacji ruchowej i orientacji przestrzennej. Psychomotoryczność: Kształtowanie szybkości, szybkiej reakcji na sygnały wzrokowe i słuchowe, szybkiej reakcji na przedmioty będące w ruchu. Wiadomości: Znajomość przepisów zabaw z chustą Klanzy Wychowawczy: Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw. Przestrzeganie reguł zabaw. Metody: zabawowa klasyczna, zadaniowa, Pomoce: chusta Klanzy, piłeczki do tenisa Punkty / ogniwa toku Nazwa i opis ćwiczeń, zabaw, gier Czas Część wstępna – 15 minut Czynności organizacyjno – porządkowe Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących. Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji. Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu. 2 minuty Przygotowanie do wysiłku Zabawa „Błyskawica” – uczniowie ustawieni na linii końcowej boiska na sygnał nauczyciela biegną do pierwszej linii dotykają jej dłonią i powrót do linii końcowej i tak kolejno do każdej linii na boisku. 3 minuty Ćwiczenia kształtujące RR, NN i T -Uczniowie stają dookoła chusty Klanz – trzymają ją prawą ręką a lewą ręką krążą w przód następnie zmiana ręki krążącej – uczniowie są w truchcie - pw. jw. – chwyt chusty oburącz i skłony tułowia w przód i powrót do pw. - pw. jw. – podskoki połączone z pracą rąk - pw. jw. – uczniowie trzymają chustę oburącz stoją twarzą do środka koła - krok dostawny w prawą i lewą stronę - pw. jw. – uczniowie trzymają chustę oburącz stoją twarzą do środka koła - krok skrzyżny w prawą i lewą stronę 10 minut Część główna – 25 minut Realizacja zadania głównego lekcji IMIONA Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, np.” Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię. KOGO BRAKUJE? Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera jedną lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą. KOLOROWE IMIONA Wszyscy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod chustą i przedstawiają się sobie podając imię. WIELE NAS ŁĄCZY… Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę. Przebiegają osoby, które mają zielone koszulki. Przebiegają osoby, które lubią naleśniki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze. POTWÓR Z LOCH-NES Uczestnicy siedzą dookoła chusty, do pasa są zakryci chustą. Pod nią znajduje się jedna osoba- potwor. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga jedną osobę pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Osoby wciągnięte zamieniają się w potwora. KOLOROWE NIEBO Kilka osób kładzie się na podłodze pod chustą. Pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę i poruszając nią robią fale; najpierw powoli a potem coraz szybciej. MORSKIE FALE Osoby chodzą po chuście. Pozostali poruszają chustą robiąc fale. SPADOCHRON Wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie. MŁYNEK Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty, coraz szybciej biegają po obwodzie koła, podnosząc i opuszczając chustę. Można wydawać polecenia: w górę, w dół… BILARD Wersja 1 Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty. Wersja 2 Grupa toczy piłeczkę po obrębie chusty tak, aby nie spadła na zewnątrz ani do środka. Wersja 3 Wszyscy podrzucają piłeczkę na chuście jak najwyżej, uważając, aby nie spadła na zewnątrz. MEKSYKAŃSKA FALA Uczestnicy trzymają chustę. Zadaniem grupy jest uzyskanie efektu meksykańskiej fali( stojący po kolei przysiadają i wstają).Gdy grupa nabierze wprawy, następuje zmiana kierunku. 25 minut Część końcowa – 5 minut Korekcja wad postawy Uspokojenie organizmu Podsumowanie lekcji RUCHOMA GWIAZDA Wszyscy kładą się na chuście (ściągnięte buty)- nogi skierowane do środka. Starają się w miarę równo wykonać polecenia: - turlamy się w prawo, lewo - trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry, - chwytamy się za ręce, podnosimy się i siadamy, - trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry, opuszczamy nogi i próbujemy wstać. MINUTKA - uczniowie kładą się na chuście a nauczyciel odmierza minutę. Zadaniem uczniów jest podniesienie się równo jak minie minuta i ta osoba wygrywa. Zbiórka, przypomnienie celów lekcji, ocena aktywności uczniów. Pożegnanie 5 minut Agnieszka Kaczmarek Wyświetleń: 3762
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |