Katalog

Agnieszka kaczmarek, 2011-05-25
ozimek

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Zabawy z chustą Klanzy

- n +

Temat lekcji „ Zabawy z chustą Klanzy”

Klasa: III

Cele główne lekcji:
• doskonalenie umiejętności manipulowania chustą Klanzy
• kształtowanie zwinności,
• kształtowanie koordynacji ruchowej
Umiejętności:
1. IMIONA- zabawa ruchowa - doskonalenie manipulowania piłeczką do tenisa
2. MORSKIE FALE - zabawa bieżna - kształtowanie zwinności.
3. RUCHOMA GWIAZDA – kształtowanie koordynacji ruchowej i orientacji przestrzennej.
Psychomotoryczność:
Kształtowanie szybkości, szybkiej reakcji na sygnały wzrokowe i słuchowe, szybkiej reakcji na przedmioty będące w ruchu.

Wiadomości:
Znajomość przepisów zabaw z chustą Klanzy

Wychowawczy:
Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw. Przestrzeganie reguł zabaw.

Metody:
zabawowa klasyczna, zadaniowa,

Pomoce:
chusta Klanzy, piłeczki do tenisa

Punkty / ogniwa toku Nazwa i opis ćwiczeń, zabaw, gier Czas
Część wstępna – 15 minut
Czynności organizacyjno – porządkowe Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących. Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji. Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu. 2 minuty
Przygotowanie do wysiłku Zabawa „Błyskawica” – uczniowie ustawieni na linii końcowej boiska na sygnał nauczyciela biegną do pierwszej linii dotykają jej dłonią i powrót do linii końcowej i tak kolejno do każdej linii na boisku. 3 minuty

Ćwiczenia kształtujące RR, NN i T -Uczniowie stają dookoła chusty Klanz – trzymają ją prawą ręką a lewą ręką krążą w przód następnie zmiana ręki krążącej – uczniowie są w truchcie
- pw. jw. – chwyt chusty oburącz i skłony tułowia w przód i powrót do pw.
- pw. jw. – podskoki połączone z pracą rąk
- pw. jw. – uczniowie trzymają chustę oburącz stoją twarzą do środka koła - krok dostawny w prawą i lewą stronę
- pw. jw. – uczniowie trzymają chustę oburącz stoją twarzą do środka koła - krok skrzyżny w prawą i lewą stronę 10 minut
Część główna – 25 minut

Realizacja zadania głównego lekcji
IMIONA
Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, np.” Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
KOGO BRAKUJE?
Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera jedną lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą.
KOLOROWE IMIONA
Wszyscy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod chustą i przedstawiają się sobie podając imię.
WIELE NAS ŁĄCZY…
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę. Przebiegają osoby, które mają zielone koszulki. Przebiegają osoby, które lubią naleśniki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze.
POTWÓR Z LOCH-NES
Uczestnicy siedzą dookoła chusty, do pasa są zakryci chustą. Pod nią znajduje się jedna osoba- potwor. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga jedną osobę pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Osoby wciągnięte zamieniają się w potwora.
KOLOROWE NIEBO
Kilka osób kładzie się na podłodze pod chustą. Pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę i poruszając nią robią fale; najpierw powoli a potem coraz szybciej.
MORSKIE FALE
Osoby chodzą po chuście. Pozostali poruszają chustą robiąc fale.
SPADOCHRON
Wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie.
MŁYNEK
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty, coraz szybciej biegają po obwodzie koła, podnosząc i opuszczając chustę. Można wydawać polecenia: w górę, w dół…
BILARD
Wersja 1
Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty.
Wersja 2
Grupa toczy piłeczkę po obrębie chusty tak, aby nie spadła na zewnątrz ani do środka.
Wersja 3
Wszyscy podrzucają piłeczkę na chuście jak najwyżej, uważając, aby nie spadła na zewnątrz.
MEKSYKAŃSKA FALA
Uczestnicy trzymają chustę. Zadaniem grupy jest uzyskanie efektu meksykańskiej fali( stojący po kolei przysiadają i wstają).Gdy grupa nabierze wprawy, następuje zmiana kierunku. 25 minut
Część końcowa – 5 minut
Korekcja wad postawy










Uspokojenie organizmu


Podsumowanie lekcji

RUCHOMA GWIAZDA
Wszyscy kładą się na chuście (ściągnięte buty)- nogi skierowane do środka. Starają się w miarę równo wykonać polecenia:
- turlamy się w prawo, lewo
- trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
- chwytamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
- trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry, opuszczamy nogi i próbujemy wstać.


MINUTKA
- uczniowie kładą się na chuście a nauczyciel odmierza minutę. Zadaniem uczniów jest podniesienie się równo jak minie minuta i ta osoba wygrywa.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji, ocena aktywności uczniów. Pożegnanie 5 minut


Agnieszka Kaczmarek
Wyświetleń: 3762


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.