Katalog Joanna Czerniowska, 2011-05-24 Toruń Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zabaw integracyjnych dla rodziców i dzieci pt. "Bajki z leśnej chatki"Scenariusz ZABAW INTEGRACYJNYCH DLA RODZICÓW I DZIECI Temat: „Bajki z leśnej chatki” Gr. dzieci: 5 – latki „Jeżyki” Cel główny zajęcia: Zintegrowanie grupy, umożliwiające wszystkim jej uczestnikom wspólną zabawę, bez podziału na bawiących i obserwatorów. Cele szczegółowe: - utrwalenie wiadomości na temat baśni i bajek, - rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, - odkrywanie radości ze wspólnej zabawy. Metody: - aktywizujące aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss, - problemowe: do rozwiązywania problemów, - integrujące grupę przez działanie (spontaniczne – kreatywna współpraca), pedagogika zabawy. Środki dydaktyczne: kaseta z utworami do aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss ,ilustracje przedstawiające bajki: „Trzy świnki”, „Czerwony Kapturek”, puzzle do wykonania (przedstawiające Czerwonego Kapturka), zestaw, przyrządów sportowych, kolorowe krążki, arkusze bloku rysunkowego A3, kleje, nożyczki, pastele. Forma pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa. Czas trwania: 60 minut Przebieg: Rozpoczęcie: 1. Powitanie dzieci i rodziców, podanie celu spotkania, zaproszenie do wspólnej zabawy. 2. Wspólny śpiew dzieci z rodzicami piosenki „Witam was” (z materiałów PSP i A Klanza). Rozwinięcie: 1. Przeniesienie się do Krainy Bajek przez „Czarowanie” – zabawa integracyjna (z materiałów PSP i A Klanza). 2. Wysłuchanie wiersza pt. „Bajka zgadywanka” M. Brykczyńskiego – podanie przez dzieci i rodziców tytułów bajek ukrytych w utworze. „Bajka zgadywanka” Gdzieś za lustrem, z drugiej strony, tam gdzie świat, jest odwrócony, Dla Alicji małą chatkę zbudowali Krzyś z Puchatkiem. A w tej chatce, na makatce Baba jaga siedzi w klatce. Marząc we śnie, że za chwilkę Śnieżkę zje do spółki z wilkiem. Chociaż Śnieżka wielka śmieszka Z babcią w innej bajce mieszka – za górami, za lasami, gdzie smok tańczy z rycerzami. A przy norce swej w ogródku Siedzi siedem krasnoludków. Każdy paląc długą falkę opowiada inną bajkę. I z tych bajek dobra wróżka Plecie wierszyk dla Kopciuszka, A gdy jej zabraknie wątku, To zaczyna od początku… Wszystko plecie się bezładnie, Jak rozwikłać to, kto zgadnie? 3. Układanie ilustracji przedstawiających treść bajek („Czerwony Kapturek”, „Trzy świnki”) w odpowiedniej kolejności– praca w zespołach. 4. Tor z przeszkodami z koszykiem pełnym smakołyków (asekuracja rodziców): • przechodzenie pomiędzy zaroślami (przejście pomiędzy szczebelkami drabiny), • ominięcie trzema skokami obunóż kamieni (krążków), • przejście po równoważni. 5. Wykonanie przez dzieci puzzli (z Czerwonym Kapturkiem) - wycinanie, układanie, przyklejanie, dorysowanie pastelami lasu, wykonanie przez rodzica etykietki z imieniem i nazwiskiem wykonawcy. 6. Pokaz wykonanych prac – nagradzanie brawami. Zakończenie: 7. Taniec integracyjny Bravado - spacer rodziców po krainie bajek 8. Zapowiedź dalszej pracy – czytanie dzieciom bajek z różnych stron świata (zachęcenie rodziców o przyjście do przedszkola w tym celu). 9. Pożegnanie uczestników zabawy. Literatura: • M. Brykczyński, Bajka – zgadywanka W: „Pentliczek” 1995 /19. • Zagadki dla najmłodszych. Wyboru dokonała, J. Stec, Kielce, Oficyna Wydawnicza i Fonograficzna 1992R. Opracowała: Joanna Czerniowska Wyświetleń: 3209
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |