Katalog Edyta Potocka, 2011-05-23 Białystok Język angielski, Konspekty Describing pictures and answering questions- konspekt lekcji języka angielskiego w pierwszej klasie liceum ogólnokształcącegoDescribing pictures and answering questions - konspekt lekcji języka angielskiego w pierwszej klasie liceum ogólnokształcącego Cele zajęć: - Przypomnienie przyimków i określników miejsca - Utrwalenie słownictwa związanego z wyrażaniem opinii - Zastosowanie poznanych wyrażeń w opisywaniu ilustracji i odpowiadaniu na pytania - Kształcenie umiejętności mówienia i reagowania w różnych sytuacjach egzaminacyjnych - Ćwiczenie umiejętności używania czasu przeszłego - Przypomnienie zasad obowiązujących na ustnym egzaminie maturalnym z języka angielskiego - Utrwalanie technik niezbędnych na egzaminie maturalnym - Ćwiczenie słuchania i pracy w parach Środki dydaktyczne: - ilustracje do opisywania z różnych źródeł, np. czasopism, Internetu. - kserokopie ze słownictwem i określnikami miejsca - kserokopie z zestawem pytań Przebieg lekcji: - Warm- up _przypomnienie przyimków miejsca Burza mózgów- nauczyciel zapisuje zwroty podane przez uczniów na tablicy i na koniec uzupełnia listę wyrażeń przydatnych przy opisywaniu miejsca i położenia, następnie każdy uczeń układa prawdziwe zdanie opisujące salę, w której odbywa się lekcja z wykorzystaniem wyrażenia z tablicy (dany przyimek może być użyty tylko jeden raz) - Nauczyciel rozdaje kserokopie ze zwrotami używanymi przy wyrażaniu opinii i podglądów oraz z listę problemów i pojęć do omówienia, uczniowie pracują w parach i wypowiadają swoje zdanie na temat wypisanych problemów używając wybranych zwrotów - Nauczyciel rozdaję uczniom obrazki do opisania, przypomina zasady poprawnego opisu ilustracji na egzaminie maturalnym, uczniowie pracują w parach i pracują nad opisywaniem ilustracji, nauczyciel monitoruję ich pracę - Nauczyciel prezentuję dużą ilustrację (lub za pomocą projektora), uczniowie przygotowują wspólnie opis- po kolei każdy jedno zdanie, następnie uczniowie tworzą ustnie jak najwięcej pytań ( każdy uczeń jedno pytanie) do tej ilustracji, nauczyciel akceptuje tylko poprawne - Uczniowie wybierają kolejne obrazki i zapisują trzy pytania do wybranej ilustracji (zgodnie z typem pytań na egzaminie maturalnym), następnie opisują obrazki w parach i zadają pytania (nie patrząc na zapisane pytania – tak jak na egzaminie) - Uczniowie otrzymują zestaw pytań obejmujących różnorodne zagadnienia obowiązujące na egzaminie maturalnym do przeanalizowania i przygotowania w domu, część ustnie , a na część z pytań muszą odpowiedzieć pisemnie, ponadto każdy uczeń ma za zadanie znaleźć jeden obrazek i przygotować do niego trzy pytania Metody, techniki i formy pracy stosowane w czasie zajęć: - Burza mózgów - Opisywanie ilustracji - Układanie zdań z wykorzystaniem ćwiczonego słownictwa - Udzielanie odpowiedzi na pytania - Praca w parach - Wyrażanie opinii - Praca zbiorowa pod kierunkiem nauczyciela opracowanie:Edyta Potocka Wyświetleń: 2941
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |