AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Czarnecka, 2011-05-23
Bialystok

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt lekcji kształcenia zintegrowanego klasa I

- n +

PRZEDMIOT: edukacja wczesnoszkolna
KLASA: I AUT
NAUCZYCIEL: Renata Czarnecka
DATA: 17.03.2011
KRĄG TEMATYCZNY : Witamy Panią Wiosnę
TEMAT DNIA : Jest już coraz cieplej

CELE:
- uczeń słucha inscenizowanego tekstu
- uczeń nazywa zwierzęta występujące w tekście
- uczeń rozumie zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
- uczeń rozróżnia i nazywa figury geometryczne
- uczeń koloruje obrazek wg określonego kodu
- uczeń wie na czym polega zdrowy tryb życia
- uczeń rozpoznaje pierwsze litery wyrazów i dobiera do etykiety

FORMY: zespołowa, indywidualna
METODY: podająca, praktyczna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- zagadki o zwierzętach i ilustracje przedstawiające jeża, bociana, żabę, pszczołę oraz etykiety z ich nazwami
- karta pracy do kolorowania wg określonego kodu - figury geometryczne : zielony trójkąt, żółty kwadrat, czerwone koło, niebieski prostokąt
- litery ,,szorstkie” małe r, s, p, o , etykiety pisane : ,,pływanie”, ,,spacer”, ,,owoce”, ,,rower”
- podręcznik ,,Raz, dwa, trzy teraz my! cz. 2 str. 34-35
- ćwiczenia cz.3 str. 51
- karteczki z napisami: dni tygodnia, znaczki pogody, znaczki obecności
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie i sprawdzenie obecności.
2. Ustalenie nazwy dnia tygodnia oraz pogody
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ:
3. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach ( jeż, pszczoła, żaba, bocian)
PODANIE TEMATU I ZADAŃ LEKCJI:
4. Oznaki wiosny wymienione w inscenizacji M. Strzałkowskiej pt. ,,Idzie wiosna pomalutku..” ( podręcznik cz. 2. str. 34-35)
- słuchanie tekstu inscenizacji połączonego z prezentacją bohaterów (zwierzęta z zagadek pkt. 3)
- sprawdzenie stopnia zrozumienia tekstu poprzez postawione pytania: Jakie zwierzęta były na łące? Kogo chciały obudzić? Dlaczego? Do kogo pobiegł jeżyk? Dlaczego?
5. Dzieci otrzymują zestawy z figurami geometrycznymi. Ich zadaniem jest wybrać zielony, duży trójkąt, żółty, duży kwadrat, czerwone, duże koło, niebieski, duży prostokąt. Cztery figury w określonych kolorach stanowią kod do pokolorowania karty pracy ,, Bocian i żaba”.
6. Ćwiczenia cz. 3 str. 51 ,, Czym jest zdrowy tryb życia?”
Oglądanie ilustracji i udzielanie odpowiedzi na pytania: Jak Ada lubi spędzać wolny czas wiosną ? Co zapewnia jej zdrowie? Dobieranie etykiet pisanych ,,spacer”, ,,pływanie”, ,,rower”, ,,owoce” do ilustracji . Dzieci dobierają pierwsze litery ,,szorstkie” p, r, s, o do wyrazów. Odgadywanie liter dotykiem wodząc po ich kształcie .
7. Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej – ćwiczenie 1 str. 53



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2795


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.