AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Izabela Marszałek, 2011-05-23
Łódź

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz spotkania z przedszkolakami "Porwane aniołki"

- n +

Scenariusz spotkania z przedszkolakami „Porwane aniołki”

Scenariusz wykorzystany w II części spotkania. Wcześniej dzieci obejrzały Jasełka przygotowane przez uczniów klas starszych.

Prowadzący:
Drodzy nasi goście. Stała się rzecz straszna. Gdy sobie tak oglądaliśmy występ starszych kolegów, jeden z diabełków porwał sześć naszych szkolnych aniołeczków. Musimy teraz je oswobodzić z czarcich pazurów. Nie uda nam się to jednak bez waszej pomocy.
Możemy na Was liczyć?

Przedszkolaki:
Tak.

Prowadzący:
W takim razie, aby dotrzeć do porwanych aniołków musimy wspólnie dotrzeć do Diabelskiej Krainy, która została tej zimy całkowicie zasypana. Dlatego najpierw musimy pokonać głębokie śniegi. W tym celu wszyscy wstajemy i przechodzimy przez 5 wielkich zasp (prowadzący demonstruje ruchy naśladujące pokonywanie głębokich śniegów oraz głośno liczy do 5). Teraz rozglądamy się ( dzieci zgodnie z pokazem prowadzącego rozglądają się w prawą i lewa stronę) i przechodzimy przez następne 5 zasp. Uff! Dotarliśmy na miejsce.

Teraz musimy zawołać diabełka, który porwał nasze aniołki. Powtarzajcie za mną.
Dzieci powtarzają na zasadzie echa:
Hej, hej!
Hop, hop!
Hu, hu!
Hi, hi!

Na scenie pojawia się diabełek.

Diabełki: Czego chcecie drogie dzieci? Po co przybywacie?

Prowadzący:
Zaśpiewajmy diabełkowi, o tym, co nas tu sprowadza.
Dzieci śpiewają na zasadzie echa( na melodię Panie Janie ):
Witaj nam diabełku! 2x
Jak się masz? 2x
Chcemy wziąć aniołki. 2x
Oddaj je nam. 2x

Diabeł:
Oddam Wam aniołki tylko wtedy, gdy przekonam się, że jesteście grzeczne.
Rozpoczniemy egzamin. Gdy go zdacie- aniołki będą wolne. Jesteście gotowi?

Diabełek odczytuje kolejne zdania- przedszkolaki zaprzeczają, mówiąc, jak powinno się postąpić.

1.Po skończonej zabawie zostawiamy rozrzucone zabawki, aby mama miała co robić.
2.Kiedy ktoś się do nas uśmiecha pokazujemy mu język.
3.Gdy mamy brudne ręce wkładamy rękawiczki, aby nie było brudu widać.
4.W czasie posiłku jak najczęściej bekamy i puszczamy bąki.
5.W autobusie zajmujemy szybko wolne miejsce, aby nie zdążyła tego zrobić przed nami starsza pani.
6.Gdy coś źle zrobimy, mówimy, że to nie my tylko nasz kolega Jaś jest winny.

Za każdym razem, gdy przedszkolaki prawidłowo określą, jak należy postąpić- zza dekoracji wychodzą kolejne uwolnione aniołki.
Na koniec w podzięce za uwolnienie wykonują dla dzieci taniec aniołków.

Prowadzący:
Spisaliście się dzisiaj wspaniale.. Na pamiątkę naszego spotkania, w podzięce za uratowanie aniołków, chcielibyśmy Wam wręczyć anielskie opaski, abyście zawsze pamiętały, ze każdy może stać się aniołkiem, jeżeli tylko będzie się starał i będzie pomagał innym.

Uczniowie grający aniołki i diabła wręczają przedszkolakom oraz ich paniom opaski z aureolkami wykonane wcześniej na zajęciach.


Scenariusz opracowała: Izabela Marszałek
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1507


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.