Katalog

Katarzyna Król, 2011-05-11
Opole

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka angielskiego dla klasy VI szkoły podstawowej, temat: Trip around the world

- n +

Konspekt lekcji j. angielskiego dla klasy VI szkoły podstawowej
(może być również dla klasy V)

Temat lekcji: Trip around the world

Proponowaną przeze mnie lekcję powinno poprzedzić wprowadzenie słownictwa dotyczącego środków transportu (bus, bike, plane, balloon, car, tram, underground, helicopter, boat, train) oraz zagadnienia gramatycznego dotyczącego użycia czasu Present Continuous w odniesieniu do najbliższych planów na przyszłość.
Lekcja w pewnym stopniu oparta jest na jednej z jednostek lekcyjnych podręcznika Winners 3 (wyd. OUP). Została ona przeze mnie całkiem zmodyfikowana i można ją przeprowadzić bez użycia tego podręcznika.

Cele lekcji:
• powtórzenie słownictwa dotyczącego środków transportu
• użycie czasu Present Continuous w odniesieniu do najbliższej przyszłości
• planowanie podróży dookoła świata z użyciem w/w słownictwa i struktur gramatycznych
• używanie nazw geograficznych w języku angielskim
Materiały:
• podręcznik Winners 3 lub materiały przygotowane w tym konspekcie
• globusy (pozyczone z pracowni przyrodniczej / geograficznej) dla każdej pary uczniów
• małe obrazki przedstawiające środki transportu (ja wyszukałam w Internecie kolorowanki i wydrukowałam je w malutkim formacie) dla każdej pary uczniów
• sznurek (cienki, najlepiej w żywym kolorze)
• blue tack

Przebieg lekcji:
1. Powtórzenie środków transportu za pomocą uzupełnienia tabeli:

Types of transport with:
- no wheels - ………………………………………………………………
- two wheels - ……………………………………………………………..
- four wheels - …………………………………………………………….
- lots of wheels - …………………………………………………………..

Uczniowie wykonują to zadanie samodzielnie lub w parach, potem porównują z cała klasą.

Następnie nauczyciel zadaje następujące pytania, odpowiadają indywidualni uczniowie:

Which means of transport:
- are fast?
- are slow?
- are comfortable?
- are the most attractive to you?




2. Poprawianie bledów w poniższym tekście (źródło: podręcznik Winners 3, wyd OUP)

Correct the text (underlined words) with the words given below:
travelling, climbing, flying, driving,
boat, a plane, sailing

ROUND THE WORLD IN EIGHT SENTENCES
First, I’m sailing across Europe in a bus. Then, I’m flying to China.
After that, I’m sailing up Mount Everest. Then I’m flying to Singapore in an igloo.
From there I’m sailing to California by train. Then, I’m driving to Florida in a balloon.
After that, I’m cycling across the Atlantic to Africa in a boat. Finally, I’m skiing home to
London in a car.

Po wykonaniu i sprawdzeniu zadania należy zwrócić uwagę uczniów na użycie słów: first, then, after that, finally.

3. Główna cześć lekcji – planowanie podróży dookoła świata.

• Uczniowie pracują w grupach 2 lub 3 osobowych, każda grupa otrzymuje globus, sznurek, blue tack, obrazki ze środkami transportu.
• Każda grupa ma za zadaniu zaplanować podróż dookoła świata i wyznaczyć ją na globusie za pomocą otrzymanych materiałów. Miejscem początkowym jest Londyn.
• Uczniowie wyznaczają odcinki swojej podróży i zaznaczają je na globusie za pomocą sznurka i blue tack, np.:
First, I’m flying to New York by plane (odcinamy kawałek sznurka i jego końce przyczepiamy w miejscach London i New York, na środku przyczepiamy obrazek z samolotem). Then, I’m driving to Miami in a car (odcinamy kawałek sznurka i jego końce przyczepiamy w miejscach New York i Miami, na środku przyczepiamy obrazek z samochodem). After that, I’m flying to Rio de Janeiro in a balloon (odcinamy kawałek sznurka i jego końce przyczepiamy w miejscach Miami i Rio de Janeiro , na środku przyczepiamy obrazek z balonem). Uczniowie kontynuują podróż aż do powrotu do Londynu.
• Następnie pary uczniów przygotowują się do prezentacji swojej podróży. Sami decydują, kto będzie opowiadał, a kto „operował” globusem i wskazywał odcinki trasy. Nauczyciel ocenia prezentacje uczniów.

• Jeśli grupa jest mocniejsza i pracuje dość szybko, kolejnym etapem może być zapisanie zaplanowanej podróży w zeszytach.

ZALETY TEGO TYPU LEKCJI:
• Wszyscy uczniowie, nawet ci najsłabsi są niezwykle zaangażowani w wykonanie zadania. Wyeliminowany zostaje problem biernej postawy uczniów, każdy może znaleźć swoją rolę w grupie – choćby odcięcie i przyczepienie sznurka. Okazuje się, ze samo wzięcie do rąk globusa jest dla uczniów atrakcją.
• Można różnicować poziom trudności, np. uczniowie słabsi tworzą podróż składającą się z 3 lub 4 odcinków, a grupy mocniejsze podróż bardziej skomplikowaną. Można również każdej grupie przydzielić zaplanowanie podróży po danym kontynencie itp.
• Lekcja rozwija umiejętności z zakresu geografii







Wyświetleń: 5604


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.