Katalog

Elżbieta Honkisz, 2011-05-05
Kudowa Zdroj

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka angielskkiego w kl. III gimnazjum "Zakupy i reklamacje"

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE III GIMNAZJUM
Temat: W sklepie - zakupy i reklamacje.
Cele lekcji:
-utrwalenie nazw sklepów
-poznanie wyrażeń i zwrotów praktycznych związanych z zakupami i ich zastosowanie w dialogach oraz tekstach czytanych
-doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu i wyszukiwania szczegółowych informacji
- kształcenie umiejętności reagowania w różnych sytuacjach

Metody:
Rozmowa dydaktyczna, metoda komunikacyjna, inscenizacja, mapa mentalna, wyszukiwanie i uzupełnianie informacji (czytanie selektywne, globalne)

Formy pracy:
indywidualna, w parach, grupowa

Środki dydaktyczne:
Karty pracy ucznia,
rekwizyty wykorzystane przez uczniów w dialogach,(porysowana płyta, przeterminowany jogurt, wadliwy kalkulator, książka bez kilku stron, dziurawa czapka, poplamiona apaszka)
słowniki,
nagrania na płycie CD, odtwarzacz CD,
podręcznik „ Repetytorium Oxford Gimnazjum Expert”

Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjno- porządkowe (sprawdzenie obecności, przypomnienie zasad zachowania na zajęciach i zgłaszania się do odpowiedzi, zapis tematu)
2. Część wprowadzająca (krótka rozmowa na temat zakupów, najczęściej odwiedzanych sklepów i kupowanych towarów, odpowiedzi na przykładowe pytania:
Do you like shopping? How often do you go shopping?
What things do you buy most often? What shops do you visit?
What is important for us as a customers? (price, size)
ew. przypomnienie słówek związanych z pieniędzmi (note, coin, currency, dollar, pound, bargain)

3.Przypomnienie nazw wybranych sklepów i słownictwa –rozwiązanie zadań na karcie pracy
-przyporządkowanie nazw sklepów do towarów
-poprawa zdań, zmiana niewłaściwej nazwy sklepu
-zadanie ze słuchu, na podstawie dialogów odgadywanie w jakim miejscu się odbywają
-uzupełnianie tekstu z lukami słownictwem związanym z zakupami

4.Wprowadzenie nowego słownictwa i zwrotów zw. ze składaniem reklamacji
Sometimes we are not satisfied with the product we bought. Today we are going to practice our complaints , but first I have some new vocabulary for you that you are going to use in your dialogues
-rozdanie kart pracy-dopasowywanie słownictwa do definicji, wyszukiwanie wyrazów w słownikach.

5. Wysłuchanie 3 dialogów, w których klienci składają reklamację odnośnie zakupionych towarów, wybór odpowiedzi, omówienie zadania, zwrócenie uwagi na typowe zwroty i słownictwo(zadanie egzaminacyjne wielokrotnego wyboru)
6. Praca z wzorcowym dialogiem, dopasowywanie zdań do luk w tekście.
7.Praca w grupach-podział na grupy,
-losowanie rekwizytu i układanie dialogu,
-prezentacja grup
8. Podsumowanie zajęć , ocena aktywności uczniów.
Dopasuj podane wyrazy do definicji
REFUND DISCOUNT RECEIPT TO EXCHANGE sth FOR sth STAIN FAULTY SCRATCHED SELL-BY DATE HOLE

…………………………………………………….-not working properly
…………………………………………………….a mark or cut made by something sharp
…………………………………date printed on food packages after which the food should not be sold
……………………………………………….an empty space in something solid
………………………………………………coloured mark that is difficult to remove
…………………….. ……………………….a sum of money that is paid back to you
………………………………a piece of paper that is given to show that you have paid for something
………………………………………….to give or to get something in return for something else
……………………………………………a lower price than usual

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dopasuj podane wyrazy do definicji
REFUND DISCOUNT RECEIPT TO EXCHANGE sth FOR sth STAIN FAULTY SCRATCHED SELL-BY DATE HOLE

…………………………………………………….-not working properly
…………………………………………………….a mark or cut made by something sharp
…………………………………date printed on food packages after which the food should not be sold
……………………………………………….an empty space in something solid
………………………………………………coloured mark that is difficult to remove
…………………….. ……………………….a sum of money that is paid back to you
………………………………a piece of paper that is given to show that you have paid for something
………………………………………….to give or to get something in return for something else
……………………………………………a lower price than usual
Opracowała: Elżbieta Honkisz
Nauczyciel j. angielskiego w ZSP w Kudowie Zdroju


Wyświetleń: 2558


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.