Katalog

Katarzyna Kubiak-Moś, 2011-05-03
Mąkoszyce

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu na nauczyciela mianowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Plan rozwoju zawodowego Katarzyny Kubiak-Moś -nauczyciela Zespołu Szkół Nr 2
im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela
mianowanego.
Cele główne:
1. Realizacja zadań wykraczających poza pełnione obowiązki służbowe.
2. Przedsięwzięcie zadań mających na celu doskonalenie metod dydaktycznych stosowanych
w nauczaniu języka angielskiego.
3. Udział w różnych formach doskonalenia w celu podniesienia własnych kwalifikacji, wzrostu
efektywności nauczania oraz na rzecz rozwoju jakości pracy szkoły.
Sfera organizacyjna
Wymagania kwalifikacyjne wynikające z rozporządzenia MENiS z 01. 12. 2004 Zadania Formy realizacji Dokumentacja realizacji Przewidywany termin realizacji §7.1.3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż 1. Zapoznanie się z podstawą prawną regulującą procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 dotyczące zasad oceniania , klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych -Karta Nauczyciela -zapoznanie się z poradnikami traktującymi o zasadach ubiegania się o stopień awansu zawodowego (prasa oświatowa, Internet) konsultacje z dyrektorem szkoły i innymi nauczycielami Przedstawienie wniosku o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego Wykaz lektur i publikacji potwierdzenie dyrektora szkoły 09. 2008 Na bieżąco Na bieżąco 09/10. 2008 §7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 2. Sumienne i staranne pełnienie obowiązków pedagogicznych 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 4.przypomnienie zasad funkcjonowania placówki szkolnej i jej zadań 5. Udział w realizacji zadań pełnionych przez organy szkoły należyte dokumentowanie własnej pracy w dziennikach lekcyjnych; pełnienie dyżurów podczas przerw śródlekcyjnych Rozmowa z opiekunem stażu, ustalenie terminów spotkań oraz zasad wzajemnej współpracy w postaci kontraktu; Analiza dokumentacji wewnątrzszkolnej: -Statut Szkoły -Plan Rozwoju Szkoły -Wewnątrzszkolny System Oceniania -Plan dydaktyczno wychowawczy Szkoły Udział w radach pedagogicznych pełnienie obowiązków służbowych i dodatkowych na rzecz szkoły: -współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce lub sprawiającymi problemy wychowawcze; praca na rzecz zespołu języków obcych opinia dyrektora szkoły, dokumentacja szkolna-dzienniki lekcyjne, arkusze ocen Kontrakt z opiekunem stażu przedstawiający zasady wzajemnej współpracy Zaświadczenie, Dokumentacja szkolna Lista obecności z rad pedagogicznych potwierdzenie dyrektora szkoły oraz rodziców na bieżąco 09. 2008 09/10. 2008 okres trwania stażu Na bieżąco okres trwania stażu 6. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań przedstawionych w planie rozwoju zawodowego analiza realizacji zadań podjętych w czasie trwania stażu w formie pisemnego sprawozdania; opis własnych refleksji dotyczących mojego warsztatu dydaktycznego pisemne sprawozdanie; notatki własne okres trwania stażu sfera dydaktyczna Wymagania kwalifikacyjne wynikające z rozporządzenia MENiS z 01. 12. 2004 Zadania Formy realizacji Dokumentacja realizacji Przewidywany termin realizacji § 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1. Udział w radach pedagogicznych; współpraca z gronem pedagogicznym 2. Przygotowanie planów wynikowych do liceum i technikum; analiza badania wyników nauczania oraz wyników matury 3. Promowanie uczniów zdolnych; aktywizacja uczniów w procesie dydaktycznym Uczestniczenie w posiedzeniach Rad Pedagogicznych opracowanie planów wynikowych nauczania realizowanych w liceum ogólnokształcącym, technikum oraz w zasadniczej szkole zawodowej przygotowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnego konkursu z języka angielskiego z dziedziny wiedzy o tradycji i kulturze krajów anglojęzycznych, zorganizowanie wewnątrzszkolnego konkursu pt. „Perły Londynu” oraz konkursu wiedzy o św. Patryku -patronie Irlandii zorganizowanie projektu: „Język angielski w środowisku lokalnym” przygotowanie uczniów do matury z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym Lista obecności plany wynikowe zawarte w dokumentacji szkolnej test konkursowy; dyplom uczestnictwa dokumentacja szkolna, lista uczniów przystępujących do matury na poziomie rozszerzonym Według harmonogramu posiedzeń Rady pedagogicznej; okres trwania stażu okres trwania stażu; na bieżąco okres trwania stażu okres trwania stażu; na bieżąco okres trwania stażu 4. Zapoznanie uczniów z efektywnymi metodami konstruktywnej autorefleksji Zapoznanie uczniów z efektywnymi metodami konstruktywnej autorefleksji (c.d). zastosowanie na zajęciach języka angielskiego metody 'learner-centered teaching'< zapoznanie uczniów z portfoliem językowym jako metodą autoanalizy i autorefleksji scenariusze i konspekty lekcji; kserokopie elementów portfolia językowego na bieżąco § 7.1.2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 5. Stała współpraca z opiekunem stażu i innymi nauczycielami mającymi większe doświadczenie zawodowe 6. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w szkoleniach wewnątrzszkolnych oraz zewnątrzszkolnych 7. samodzielne pogłębianie własnej wiedzy poprzez gromadzenie własnej biblioteczki przedmiotu; 8. wykorzystywanie samodzielnie przygotowanych trwałych środków metodycznych Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; prowadzenie zajęć otwartych w obecności opiekuna stażu uczestniczenie w radach pedagogicznych mających charakter szkoleniowy uczestniczenie w szkoleniach< metodycznych z zakresu dydaktyki języka angielskiego udział w kursach doskonalenia zawodowego studiowanie literatury przedmiotu oraz sporządzenie notatek, recenzji przygotowanie materiałów dydaktycznych w celu wielokrotnego wykorzystania ich na lekcjach języka angielskiego scenariusze i konspekty lekcji; wnioski z hospitacji zaświadczenia zaświadczenia; świadectwa uczestnictwa wykaz lektur; recenzje sporządzone na ich podstawie scenariusze lekcji; materiały wykorzystywane podczas zajęć Według< harmonogramu okres trwania stażu okres trwania stażu na bieżąco § 7.2.3. Umiejętność< wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej § 7.2.3. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologi informacyjnej i komunikacyjnej (c.d.) 9. Korzystanie z Internetu jako nośnika informacji oraz środków audiowizualnych Przygotowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy Internetu i komputera opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem zasobów Internetu, komputera, skanera i drukarki dokumentowanie pracy własnej w formie elektronicznej wykorzystanie technologii informacyjnej do tworzenia bazy danych dotyczących uczniów płyty CD, DVD dostępne w teczce stażysty; wykaz odwiedzanych stron internetowych scenariusze lekcji dostępne w teczce stażysty sprawozdania, recenzje oraz notatki własne dostępne w teczce stażysty płyty CD, DVD W okresie trwania stażu, według potrzeb W okresie trwania stażu, według potrzeb na bieżąco Sfera osobista Wymagania kwalifikacyjne wynikające z rozporządzenia MENiS z 01. 12. 2004 Zadania Formy realizacji Dokumentacja realizacji Przewidywany termin realizacji §7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego oraz sukcesywna realizacja przedstawionych w nim zadań 2. wstępna ocena własnych kwalifikacji i umiejętności pedagogicznych 3. określenie mocnych i słabych stron we własnej pracy w zakresie nauczania języka angielskiego 4. aktualizowanie wiedzy na temat obowiązujących Udział w radach i konferencjach szkoleniowych; współpraca z opiekunem stażu oraz z dyrektorem szkoły analiza dokumentacji przedstawiającej zdobyte dotychczas kwalifikacje zawodowe analiza metod dydaktycznych stosowanych w czasie lekcji; ewaluacja relacji uczeń - nauczyciel panujących podczas lekcji uczestnictwo w radach szkoleniowych; zapoznanie się z nowymi Plan rozwoju zawodowego; potwierdzenie dyrektora i opiekuna stażu dyplomy, świadectwa sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego; autoanaliza, autorefleksja W okresie trwania stażu 09/10. 2008 okres trwania stażu §7.2.4. umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań aktów prawnych traktujących o awansie zawodowym nauczyciela 5. doskonalenie warsztatu własnej pracy dydaktycznej 6. aktualizowanie wiedzy z zakresu dydaktyki i metod nauczania języka angielskiego 7. poszerzenie kwalifikacji zawodowych 8. dzielenie się wiedzą pedagogiczną z innymi nauczycielami publikacjami dotyczącymi awansu zawodowego samodzielne studiowanie literatury przedmiotu: zapoznanie się z publikacjami, czasopismami traktującymi o metodyce nauczania języka angielskiego stały kontakt z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych, konsultacje dotyczące nowości wydawniczych< (podręczniki, słowniki, materiały audiowizualne) analiza metod stosowanych przeze mnie w nauczaniu języka angielskiego; zastosowanie na lekcjach metod nauczania aktywizujących uczniów (metoda „learner-based teaching') uzyskanie dodatkowych kwalifikacji-uzyskanie tytułu egzaminatora języka angielskiego przeprowadzenie wewnątrzszkolnego szkolenia dotyczącego aktywizacji uczniów podczas lekcji (metoda „learner -centered teaching”) wykaz lektur czasopism z zakresu oświaty potwierdzenie doradców metodycznych, dyplomy uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa anglojęzyczne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju, spostrzeżenia własne w formie notatek dyplomy, świadectwa zaświadczenie okres trwania stażu okres trwania stażu według potrzeb według potrzeb Sfera opiekuńczo-wychowawcza Wymagania kwalifikacyjne wynikające z rozporządzenia MENiS z 01. 12. 2004 Zadania Formy realizacji Dokumentacja realizacji Przewidywany termin< realizacji §7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Uwzględnienie w planie wychowawczym potrzeb indywidualnych uczniów oraz potrzeb środowiska lokalnego 2. pogłębianie wiedzy z zakresu potrzeb wychowawczych i psychologicznych uczniów< 3. uwzględnienie w swojej pracy problemów na tle społecznym cywilizacyjnym 4. wspieranie uczniów mających problemy w nauce 5. praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze 6. prowadzenie zajęć mających na celu integrowanie rodziców ze społecznością szkolną< Sporządzenie planu pracy wychowawcy samodzielne studiowane literatury psychologicznopedagogicznej dyskusja na godzinach wychowawczych na temat problemów współczesnej młodzieży i profilaktycznych metod zapobiegania np.agresji, depresji, itd. Organizowanie zajęć wyrównawczych; fakultetów dla klas maturalnych stały kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym włączanie rodziców w rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez wywiadówki oraz spotkania indywidualne Dokumentacja szkolna, plan pracy wychowawcy wykaz lektur, artykułów dokumentacja szkolna, dziennik lekcyjny potwierdzenie dyrektora szkoły potwierdzenie pedagoga i psychologa szkolnego potwierdzenie dyrektora i rodziców, dokumentacja szkolna-dziennik lekcyjny według potrzeb według potrzeb według potrzeb 2 razy w tygodniu według potrzeb według potrzeb
Wyświetleń: 1664


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.