Katalog Edyta Młot, 2011-05-03 Mińsk Mazowiecki Przedsiębiorczość, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko : Edyta Młot – nauczyciel podstaw przedsiębiorczości Szkoła: xxxxxxxxxxxx Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: 31.05.2011 Imię i nazwisko opiekuna stażu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel kontraktowy Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Czynności organizacyjne 1Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. 1.1Wstepna analiza własnych umiejętności. 1.2. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Rozporządzenie MEN i S z dn. 01.12.2004r. 1.3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie Stażu. 1.4.Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 2.1.Gromadzenie dokumentacji. 2.2 Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego. 2.3.Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. 3.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. 3.1.Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego I Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. §7 ust. 2 pkt1 1.Współpraca z opiekunem stażu: - Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. - Ustalenie zasad współpracy. - Hospitacja zajęć prowadzona przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. - Przeprowadzenie zajęć otwartych. - Dzielenie się doświadczeniem poprzez przeprowadzenie wybranych zajęć u innych nauczycieli uczących przedmiotu podstawy przedsiębiorczości 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. - Warsztaty metodyczne - Kursy doskonalące - Konferencje metodyczne - Rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli. 3. Rozbudowa własnego warsztatu pracy: - Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej, uzupełnianie zaplecza , samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. - Opracowanie zestawu nowych metod pracy z uczniami oraz narzędzi i procedur podwyższających atrakcyjność prowadzonych zajęć. 4.Dokumentacja własnych działań : gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, programów, planów, scenariuszy zajęć. II Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. §7 ust. 2 pkt2 1.Obserwacja i analiza możliwości uczniów. 2. Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. - Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych (w razie potrzeby). - Podjęcie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej nauce. 3.Organizacja w ramach własnych kompetencji konkursów i olimpiad, czynne uczestnictwo w konkursach organizowanych przez innych nauczycieli. - Konkurs o patronie szkoły - Olimpiada z przedsiębiorczości - Konkurs wiedzy z zakresu Unii Europejskiej 4. Organizacja wycieczek szkolnych na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. 5. Zajęcia profilaktyczne dotyczące zagrożeń współczesnego świata prowadzone w ramach przedmiotu. 6. Aktywna pomoc w Szkolnym Kole Wolontariatu „Iskierka Nadziei” w ramach integracji środowiskowej. - pomoc przy przygotowaniu apelu z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariatu 7. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną(w razie konieczności). 8. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Mińsku Mazowieckim w zakresie; - poruszania się na rynku pracy a.poszukiwania pracy b.skorzystania z poradnictwa zawodowego - zapoznania się z ofertą urzędu pracy ( szkolenia, projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, staże zawodowe itp.) III Umiejętność Wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. §7 ust. 2 pkt3 1.Wstępna ocena własnych umiejętności informatycznych oraz szkolnej bazy informatycznej koniecznej do planowania pracy z uczniami i do własnego rozwoju. 2.Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji oraz przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą 3. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego. 4. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniem przedmiotu podstawy przedsiębiorczości. 5. Uczestniczenie w konkursach i projektach realizowanych drogą internetową. IV Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. §7 ust .2 pkt4 1.Poszerzenie i aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki przedmiotu poprzez zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi, korzystanie z zasobów Biblioteki Pedagogicznej, internetu. 2. Udział w szkoleniach z zakresu pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 3. Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów. V Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. §7 ust. 2 pkt5 1.Analiza aktów prawnych poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. - Udział w konsultacjach indywidualnych. - Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego. 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa oświatowego. - samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego. 3. Analiza aktów prawnych dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich. 4. Dogłębna analiza dokumentacji szkolnej, udział w radach pedagogicznych: - Znajomość WSO, statutu szkoły, regulaminów, programów i planów szkoły. 5. Wykazywanie się znajomością przepisów w konkretnych sytuacjach: organizacja, współorganizacja wycieczek, wyjść. Zatwierdzam do realizacji ................................................................... ................................................................ Data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 2067
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |