Katalog Danuta Grabowska, 2011-05-03 Żary Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć dziennych w kl. IKONSPEKT ZAJĘĆ DZIENNYCH W KL.I /dla dzieci z wadami słuchu i mowy/ Temat tygodnia: Szkoła Temat dnia: Przybory szkolne Cele ogólne: •bogacenie słownictwa •rozpoznawanie i nazywanie przyborów szkolnych •doskonalenie techniki liczenia w zakresie dziesięciu •kształtowanie pamięci, uwagi i myślenia Cele szczegółowe ( uczeń ) : •czyta globalnie wyrazy •dobiera etykietki do ilustracji i odwrotnie •dokonuje analizy i syntezy słuchowej •rozpoznaje litery drukowane i pisane •ze zbioru przedmiotów wyróżnia przybory szkolne •zapamiętuje poznane pojęcia •liczy w zakresie dziesięciu • w miarę dokładnie wypełnia kontury barwną plamą •rozumie potrzebę dbania o przybory szkolne • usprawnia pracę mózgu przez ćwiczenia ruchowe Metody : słowno-oglądowa praktycznego działania elementy Kinezjologii Edukacyjnej wg P. Dennisona Formy : zbiorowa i indywidualna Środki pomocnicze : szary papier, przybory szkolne, worek nieprzeźroczysty, obrazki przyborów szkolnych z podpisami, etykietki z nazwami przyborów szkolnych, kartoniki z liczbami od 1 do 10, kolorowanki, karty pracy Przebieg zajęć : 1.Przywitanie 2.Zajęcia wstępne : *ustalenie planu dnia (przyczepienie obrazków na tablicy „plan dnia”) *ustalenie pory roku, miesiąca i dnia (zaznaczenie w kalendarzu ) *ustalenie pogody ( zaznaczenie w „kalendarzu pogody”) 3. Ćwiczenia przy muzyce poprawiające sprawność umysłową •ćwiczenia wprowadzające : ruchy naprzemienne, pozycja Cooc’a •ćwiczenia na przekroczenie linii środka : leniwe ósemki, kołyska, rowerek, słoń, •ćwiczenia rozciągające : przyciskanie dzwonka, kobra, •ćwiczenia energetyzujące : energetyczne ziewanie, oddychanie przeponowe, sowa, wypady, luźne skłony 4. Zapoznanie dzieci z tematem dnia 5. Wyciąganie z worka przez uczniów przedmiotów, które się w nim znajdują i układanie ich na ławkach przed sobą z jednoczesnym nazywaniem ich 6.segregowanie przedmiotów na te , które są potrzebne do szkoły i te , które są niepotrzebne w szkole 7. Rozdanie obrazków przyborów szkolnych z podpisami 8. Wyszukiwanie przez uczniów obrazków tych przedmiotów , które mają przed sobą 9. Wieszanie ilustracji z nazwami na wcześniej przygotowanym szarym papierze w kształcie budynku szkolnego z umieszczonym na środku napisem „PRZYBORY SZKOLNE” 10. Wspólne odczytywanie nazw przyborów szkolnych 11.Wspólne dzielenie wyrazów na sylaby poprzez wyklaskiwanie w trakcie czytania 12.Zapisywanie sylab na szarym papierze pod nazwami przyborów szkolnych 13.Wyszukiwanie w tekście nazw przyborów szkolnych podkreślanie 14.Wypisywanie nazw przyborów szkolnych na karteczkach i dobieranie do nich konkretów 15.Liczenie ilości liter w wyrazach i dobieranie do nich kartoników z odpowiednią liczbą 16.Zabawa „koło fortuny” *pokaż dany przedmiot *narysuj dany przedmiot *dobierz etykietkę do ilustracji *nazwij dany przedmiot *policz ile jest np. kredek *wykonaj działanie *pomaluj tyle przyborów ile wskazuje liczba *uzupełnij do podanej liczby ( kto uzbiera największą liczbę punktów otrzymuje nagrodę np. owoc , medal czy ocenę – ustala nauczyciel) 17.Malowanie przyborów szkolnych plasteliną 18.Ocena prac i wystawa 19.Na zakończenie jeszcze raz czytanie globalne nazw przyborów szkolnych 20.Umieszczenie szarego papieru z ilustracjami i napisami na gazetce 21.Ocena uczniów za pracę na lekcji 22.Zadanie zadania domowego 23.Pożegnanie Wyświetleń: 1790
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |