Katalog

Ewelina Ostrowska, 2011-04-29
Lubowidz

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji ekologicznej z języka angielskiego

- n +

KONSPEKT LEKCJI EKOLOGICZNEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


Temat: Think green!
Nauczyciel: Ewelina Ostrowska
Klasa: II gimnazjum
Rok nauki języka angielskiego: drugi

Cele ogólne lekcji:
1. Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym ochrony środowiska i problemów ekologicznych, opakowań i pojemników, a także surowców.
2. Kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego.
3. Rozwijanie w uczniach postaw proekologicznych.

Cele operacyjne:
Uczeń zna:
- słownictwo związane ochroną środowiska,np. recycle, save, re-use, waste, scrap paper, oxygen, disposable.
- słownictwo związane z opakowaniami, pojemnikami oraz surowcami, np. packet, tub, tin, paper, plastic, cardboard, wood.
Uczeń potrafi:
- swobodnie rozmawiać na temat ochrony środowiska, recyklingu, itp.
- przedstawić sposoby ratowania środowiska
- posługiwać się wyrażeniami związanymi ze środowiskiem.

Środki dydaktyczne:
- karty pracy z ćwiczeniami i tekstem

Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca z całą klasą

Metody pracy:

- komunikacyjna

Techniki:

- definiowanie nowych wyrazów
- odgadywanie znaczenia słów z kontekstu
- użycie języka ojczystego do wyjaśnienia znaczenia
- odgadywanie tematu tekstu na podstawie tytułu i zdań kluczowych
- rozmowa na temat poruszony w tekście
- technika prawda/fałsz

Tok lekcji:

1. Część organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności.
2. Rozgrzewka językowa: pytania typu N-U: Are you eco-friendly? Are you interested in the environmental problems? ( Czy jesteś osobą przyjazną środowisku? Czy interesują cię problemy związane ze środowiskiem?)
3. Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji i datę.
4. Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i prosi o zapoznanie się z ćwiczeniem 1. Nauczyciel prezentuje słownictwo przedstawione na obrazkach i w poleceniu, uczniowie zaś odgadują znaczenie i powtarzają słówka. Następnie uczniowie odpowiadają na pytanie: Z czego wykonane są pojemniki?, np. A jar is made of glass.
5. Nauczyciel zapoznaje uczniów ze słówkiem recycle i pyta, który z surowców można poddać procesowi recyklingu.
6. Nauczyciel prosi jednego z uczniów o odczytanie tytułu tekstu „Think Green” i pyta co oznacza słówko green – zielony - chroniący środowisko. Nastepnie uczniowie proszeni są o przeczytanie nagłówków poszczególnych akapitów:
- Plant a tree (Posadź drzewo)
- Re-use plastic bags (Używaj plastikowych toreb wielokrotnie)
- Don’t waste paper (Nie marnuj papieru)
- Think before you buy ( Pomyśl zanim kupisz)
i odgadnięcie, czego spodziewają się dowiedzieć z tekstu, np. I expect to learn about ways in which I can help save our planet (Spodziewam się dowiedzieć w jaki sposób mogę pomóc chronić naszą planetę)
7. Uczniowie czytają tekst i sprawdzają czy ich przypuszczenia były słuszne.
8. Uczniowie wykonują ćw.3 – ponownie czytają tekst i decydują czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe.
9. Uczniowie w parach porównują swoje odpowiedzi, a następnie jeden z uczniów prezentuje a klasa sprawdza ćwiczenie.
10. Nauczyciel prosi uczniów o odgadnięcie znaczenia wybranych słówek z tekstu i korygując ewentualne błędy, zapisuje słówka na tablicy, np.:
- seeds-nasiona
- oxygen-tlen
- break down-rozpaść się, rozłożyć się
- scrap paper-makulatura
- disposable-jednorazowego użytku
- save-ocalić, oszczędzić
11. Nauczyciel utrwala z uczniami wymowę słówek.
12. Nauczyciel prosi uczniów aby zastanowili się co powinniśmy a czego nie powinniśmy robić, aby pomóc naszej planecie. Uczniowie robią notatki, a następnie prezentują swoje wypowiedzi.
13. Praca domowa: „The Eco-Friendly Poster”. Nauczyciel prosi uczniów o zebranie informacji na temat: W jaki sposób można pomóc środowisku? i wykonanie plakatu dotyczącego ratowania naszej planety.




Opracowała:
Ewelina Ostrowska

Wyświetleń: 2315


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.