Katalog Ewelina Ostrowska, 2011-04-29 Lubowidz Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji ekologicznej z języka angielskiegoKONSPEKT LEKCJI EKOLOGICZNEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat: Think green! Nauczyciel: Ewelina Ostrowska Klasa: II gimnazjum Rok nauki języka angielskiego: drugi Cele ogólne lekcji: 1. Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym ochrony środowiska i problemów ekologicznych, opakowań i pojemników, a także surowców. 2. Kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego. 3. Rozwijanie w uczniach postaw proekologicznych. Cele operacyjne: Uczeń zna: - słownictwo związane ochroną środowiska,np. recycle, save, re-use, waste, scrap paper, oxygen, disposable. - słownictwo związane z opakowaniami, pojemnikami oraz surowcami, np. packet, tub, tin, paper, plastic, cardboard, wood. Uczeń potrafi: - swobodnie rozmawiać na temat ochrony środowiska, recyklingu, itp. - przedstawić sposoby ratowania środowiska - posługiwać się wyrażeniami związanymi ze środowiskiem. Środki dydaktyczne: - karty pracy z ćwiczeniami i tekstem Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca z całą klasą Metody pracy: - komunikacyjna Techniki: - definiowanie nowych wyrazów - odgadywanie znaczenia słów z kontekstu - użycie języka ojczystego do wyjaśnienia znaczenia - odgadywanie tematu tekstu na podstawie tytułu i zdań kluczowych - rozmowa na temat poruszony w tekście - technika prawda/fałsz Tok lekcji: 1. Część organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności. 2. Rozgrzewka językowa: pytania typu N-U: Are you eco-friendly? Are you interested in the environmental problems? ( Czy jesteś osobą przyjazną środowisku? Czy interesują cię problemy związane ze środowiskiem?) 3. Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji i datę. 4. Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i prosi o zapoznanie się z ćwiczeniem 1. Nauczyciel prezentuje słownictwo przedstawione na obrazkach i w poleceniu, uczniowie zaś odgadują znaczenie i powtarzają słówka. Następnie uczniowie odpowiadają na pytanie: Z czego wykonane są pojemniki?, np. A jar is made of glass. 5. Nauczyciel zapoznaje uczniów ze słówkiem recycle i pyta, który z surowców można poddać procesowi recyklingu. 6. Nauczyciel prosi jednego z uczniów o odczytanie tytułu tekstu „Think Green” i pyta co oznacza słówko green – zielony - chroniący środowisko. Nastepnie uczniowie proszeni są o przeczytanie nagłówków poszczególnych akapitów: - Plant a tree (Posadź drzewo) - Re-use plastic bags (Używaj plastikowych toreb wielokrotnie) - Don’t waste paper (Nie marnuj papieru) - Think before you buy ( Pomyśl zanim kupisz) i odgadnięcie, czego spodziewają się dowiedzieć z tekstu, np. I expect to learn about ways in which I can help save our planet (Spodziewam się dowiedzieć w jaki sposób mogę pomóc chronić naszą planetę) 7. Uczniowie czytają tekst i sprawdzają czy ich przypuszczenia były słuszne. 8. Uczniowie wykonują ćw.3 – ponownie czytają tekst i decydują czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe. 9. Uczniowie w parach porównują swoje odpowiedzi, a następnie jeden z uczniów prezentuje a klasa sprawdza ćwiczenie. 10. Nauczyciel prosi uczniów o odgadnięcie znaczenia wybranych słówek z tekstu i korygując ewentualne błędy, zapisuje słówka na tablicy, np.: - seeds-nasiona - oxygen-tlen - break down-rozpaść się, rozłożyć się - scrap paper-makulatura - disposable-jednorazowego użytku - save-ocalić, oszczędzić 11. Nauczyciel utrwala z uczniami wymowę słówek. 12. Nauczyciel prosi uczniów aby zastanowili się co powinniśmy a czego nie powinniśmy robić, aby pomóc naszej planecie. Uczniowie robią notatki, a następnie prezentują swoje wypowiedzi. 13. Praca domowa: „The Eco-Friendly Poster”. Nauczyciel prosi uczniów o zebranie informacji na temat: W jaki sposób można pomóc środowisku? i wykonanie plakatu dotyczącego ratowania naszej planety. Opracowała: Ewelina Ostrowska Wyświetleń: 2315
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |