Katalog Dominik Górski, 2011-04-22 Damasławek Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego StażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Nauczyciel stażysta: Dominik Górski Miejsce pracy: Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych Piastów w Damasławku Początek stażu: 1 września 2010 roku Przewidywane zakończenie stażu: 31 maja 2011 roku Cele: - uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego - poznanie zasad, zadań i organizacji zespołu szkół - zapoznanie się z obowiązującą w zespole szkół dokumentacją - doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć - zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: o wewnątrzszkolnego o pozaszkolnego o samokształcenia - wspieranie aktywności twórczej uczniów - pogłębianie kontaktów z rodzicami Opiekun stażu: mgr inż. Grzegorz Jakubiak Dyrektor Szkoły: mgr inż. Paweł Tończyk Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) wraz ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem z dnia 14 listopada 2007 roku (Dz. U. Nr 214, poz. 1580) § 6 ust.1 pkt.1 Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym: a – przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły, b – sposób prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji, c – przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy ZADANIE DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Rozp. MEiN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 1 grudnia 2004r. oraz Karta Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty) IX/X 2010r. - opracowanie i przedstawienie planu rozwoju zawodowego - oświadczenie o znajomości przepisów prawnych 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu Ustalenie z opiekunem terminów hospitacji zajęć oraz prowadzenia własnych zajęć IX 2010r. - kontrakt 3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły Analiza dokumentacji wewnętrznej szkoły: • Statut Szkoły • Regulamin prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej, opiekuńczej i egzaminacyjnej • Regulamin Rady Pedagogicznej • Regulamin Rady Rodziców • Regulamin Samorządu Uczniowskiego • Regulamin wycieczek szkolnych • Regulamin organizacji dowozów i odwozów uczniów Analiza przepisów zewnętrznych: • Karta Nauczyciela • Ustawa o Systemie Oświaty • Konwencja Praw Dziecka • Przepisy BHP IX/X 2010r. - Zgromadzone dokumenty - Zapis w dokumentacji przebiegu stażu § 6 ust.1 pkt.2,3 2) Uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednego zajęcia w miesiącu i omówić z prowadzącym obserwowane zajęcia 3) Prowadzić zajęcia z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednego zajęcia w miesiącu oraz omawiać je z osobą w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone 1. Uczestniczenie, obserwacja i omówienie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli Obserwacja zajęć, omawianie ich IX-V 2010/2011 - Notatki własne, analiza i wnioski 2. Prowadzenie zajęć z dziećmi w obecności opiekuna stażu lub dyrektora i ich omówienie Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza IX-V 2010/2011 - Konspekty zajęć § 6 ust.1 pkt.4 4) Uczestniczyć w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż 1. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli Uczestniczenie w warsztatach samokształceniowych Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia organizowanych przez WDN Uczestniczenie w radach szkoleniowych IX-V 2010/2011 - Zaświadczenie - Wpisy w protokołach - Lista obecności 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły IX-V 2010/2011 - Teczka stażysty 3. Studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie nowatorskich rozwiązań Gromadzenie artykułów Udział w spotkaniach dydaktycznych IX-V 2010/2011 - Indeks artykułów 4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy Publikacja w internecie planu rozwoju Przygotowywanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera - Teczka stażysty § 6 ust. 2 pkt.2 Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego obejmują: 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której odbywa się staż 1. Wdrażanie poznanych podczas szkoleń metod pracy z uczniem Wykorzystywanie w pracy z dziećmi elementów poznanych metod nauczania IX-V 2010/2011 - Zapisy w dzienniku - Zapisy w konspektach 2. Wspomaganie aktywności twórczej uczniów Udział uczniów w konkursach IX-V 2010/2011 - Potwierdzenie udziału § 6 ust.2 pkt.3 3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów 1. Zapoznanie z sytuacją rodzinną wychowanków i współpraca z rodzicami Współpraca z rodzicami Informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu się dziecka IX-V 2010/2011 - Zapisy w dzienniku 2. Indywidualizacja potrzeb wychowawczych ucznia Rozmowy z rodzicami Organizacja imprez okolicznościowych, m.in: • Dzień patrona szkoły • Andrzejki • Zawody, konkursy • Uczestnictwo w uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych IX-V 2010/2011 IX-VI 2010/2011 - Gromadzenie dokumentacji, zdjęcia 3. Aktywne uczestniczenie w życiu szkoły poprzez realizację dodatkowych zadań w oparciu o plan roczny Czynny udział w mierzeniu jakości pracy szkoły; Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej III 2010r. IX-X 2010r. - lista obecności RP - Protokoły Rady Pedagogicznej 4. Aktywna współpraca ze specjalistami pracującymi w szkole Rozmowy Informacje IX-V 2010/2011 -notatki u pedagoga szkolnego § 6 ust.2 pkt.4 i 1 4. Umiejętność omawiania własnych lub obserwowanych zajęć 1. Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów, scenariuszy zajęć obserwowanych, konspektów zajęć IX-V 2010/2011 - Zebrana dokumentacja 2. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu Autoanaliza, autorefleksja, opis realizacji planu rozwoju V-VI 2011r. - Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 3. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego Sporządzenie wniosku V – VI 2011r. - Wniosek Wyświetleń: 1890
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |